כנסת ישראל

אושרה הצעת החוק של ח”כ אלהרר: תאסר הטרדה מינית של מועסקים במפעלים מוגנים

0
0

ח”כ קארין אלהרר, בעקבות האישור ל-קריאה ראשונה של הצעת החוק; “המפעל המוגן אמור להיות חממה שתהווה עבור המשתקמים גשר לשילוב בתעסוקה ובחברה, אך המצב היום יוצר בדיוק את ההיפך. לא ייתכן, שדווקא אוכלוסייה כל כך שקופה ומושתקת, תהיה חשופה להטרדות מיניות בחסות החוק”.
אושרה הצעת החוק של ח
אושרה הצעת החוק של ח”כ אלהרר: תאסר הטרדה מינית של מועסקים במפעלים מוגנים

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה היום (שלישי, י”ט בסיון תשע”ד) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח”כ קארין אלהרר (סיעת “יש עתיד”) אשר תגן לראשונה על אנשים עם מוגבלויות המועסקים ב’מפעלים מוגנים’ מפני ’הטרדה מינית בעבודה’. העונש הקבוע בחוק למטרידים, הוא; מאסר של עד 4 שנים וקנס כספי של עד 120 אלף ש”ח.

ח”כ אלהרר, אמרה בעקבות האישור לקריאה ראשונה של הצעת החוק; “המפעל המוגן אמור להיות חממה שתהווה עבור המשתקמים גשר לשילוב בתעסוקה ובחברה, אך המצב היום, יוצר בדיוק את ההיפך.

לא ייתכן, שדווקא אוכלוסייה כל כך שקוּפה ומוּשתקת, תהיה חשופה ל’הטרדות מיניות’ בחסות החוק”.

הצעת החוק של ח”כ אלהרר, תרחיב את הוראת החוק ל’מניעת הטרדה מינית’, תכיל אותו על המשתקמים במפעלים המוגנים ובכך תטיל על המטרידים מינית את הסנקציות הקבועות בחוק.

בנוסף יוגדר, כי המועסק לא צריך יהיה להראות אי הסכמה לשם הכרה בכך שעבר הטרדה מינית וכן, יקבעו חובותיו של המעסיק למנוע הטרדה מינית במקום העבודה ולטפל בתלונות.

הצעת החוק, הוגשה בשיתוף עם ’הקליניקה לזכויות אנשים עם מוגבלויות’ ב’פקולטה למשפטים של אוניברסיטה העברית’, זאת בעקבות מקרה של הטרדה מינית במפעל מוגן שטופל ע”י הקליניקה.

דוברת ח”כ קארין אלהרר, הגב’ מור גונשורוביץ, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בישראל מועסקים כיום כ-15,000 אנשים עם מוגבלויות במפעלים מוגנים, המותאמים לצורכיהם ויכולותיהם.

מחקרים מצביעים על שיעור גבוה של ’נפגעי הטרדות מיניות’ בקרב ’אנשים עם מוגבלות’ ביחס לאוכלוסייה הכללית, כאשר אחת מקבוצות הסיכון המרכזיות הם ’אנשים עם מוגבלות שכלית’ אשר מתקשים לעתים להביע אי הסכמה ולדווח על שעברו.

עם זאת, נכון להיום, היחסים בין המעסיקים למועסקים המשתקמים במפעלים אלה אינם מוגדרים כ’יחסי עובד-מעביד’ וכתוצאה מכך, הוראות ’החוק למניעת הטרדה מינית’ אינן חלות עליהם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן