נדל"ן

רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הביטחון והאוצר סיכמו על פינוי מחנה שדה דב עד 2017

0
0

המהלך, יאפשר את יישום התכנית של משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת”א לפיתוח שטח השדה המתפנה במתחם. התכנית צפויה לכלול את הקמתן של למעלה מ-16,000 יח”ד, שטחי מסחר, תעסוקה, בתי מלון ו-פארק חופי. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, יהיה ניתן להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ- 6,800 יחידות דיור בתוכניות אחרות בסביבת שדה דב.
רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הביטחון והאוצר סיכמו על פינוי מחנה שדה דב עד 2017
רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הביטחון והאוצר סיכמו על פינוי מחנה שדה דב עד 2017

משרדי האוצר והביטחון ו’רשות מקרקעי ישראל’, הגיעו היום (יום שני | י”ח סיון התשע”ד) לסיכום על פינוי של שדה התעופה הצבאי שדה דב עד שנת 2017. המהלך, הינו חלק מההחלטה על העתקת מחנות צה”ל מאזורי הביקוש לצורך הגדלת היצע הדיור בהם. בהתאם לתכנית במקום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, מר בנצי ליברמן, אמר; פינוי שדה התעופה דב, מתבצע במסגרת תכנית כוללת לקידום פינויים של מחנות צה”ל ממרכז הארץ אשר יביא לתנופת בניה וישנה את מפת הנדל”ן, כך שיתווספו במרכז הארץ למעלה מ- 100 אלף יח”ד בתוך שנים ספורות.

אם נוסיף לכך את יחידות הדיור שיתווספו במסגרת התכנית לקידום הסכמי הגג ולהאצת הבנייה עם רשויות מקומיות, אנו מגיעים בסך הכל לכ-150,000 יח”ד נוספות באזורי הביקוש. אמר מר ליברמן.

אורטל צבר, דוברת המינהל וממונה על יחסי ציבור, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת ההסכם, פינוי מחנה שדה דב, יפנה משרד הביטחון כ-20 דונמים ראשונים ממחנה שדה דב עד דצמבר 2014.

עוד סוכם, כי בתוך חודשיים, יפעלו משרדי האוצר, הביטחון ו’רשות מקרקעי ישראל’ לגיבוש הסכם מפורט להמשך תהליך פינוי מחנות צה”ל ממרכז הארץ ואזורי הביקוש לטובת פיתוח עירוני וכלכלי (תוכנית שוה”ם), זאת בהתאם ל’החלטת הממשלה 3161’ העוסקת בפינוי מחנות צה”ל ממרכזי הערים.

המהלך, יאפשר את יישום התכנית של משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ו-עיריית ת”א לפיתוח שטח השדה המתפנה במתחם. התכנית צפויה לכלול את הקמתן של למעלה מ-16,000 יח”ד, שטחי מסחר, תעסוקה, בתי מלון ו-פארק חופי. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, יהיה ניתן להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ- 6,800 יחידות דיור בתוכניות אחרות בסביבת שדה דב.

’מחנה שדה דב’ או בשמו הרשמי נמל התעופה דֹב הוז, הוא נמל תעופה שנמצא בצפון העיר תל אביב. הנמל משמש גם כבסיס טיסה של חיל האוויר הישראלי (כנף 15).

בשנת 2011, עברו דרך הנמל 653,055 נוסעים ב-30,238 תנועות פנים ארציות‏. מספר הנוסעים בטיסות בינלאומית היה קטן יחסית ועמד על 5,886 איש ב-1,583 טיסות בלבד.

פינוי ’מחנה שדה דב’ מתווסף לשורה של מחנות שכבר פונו באזורי ביקוש במרכז הארץ כדוגמת; מתחם ’קרן הקריה’ שפינויו הושלם בשבועות האחרונים לטובת הקמת ’בניין המשרדים הגבוה בישראל’ בן 80 הקומות ולתחנה לרכבת הקלה, פינוי חלק ראשון ממחנה צריפין וקידום התכנית להסכם תע”ש בעיר רמת השרון.

במסגרת ההסכם, יקבלו צה”ל ו-משרד הביטחון סכום של מיליארד ₪. התמורה לפינוי שדה דב בעיר תל אביב, תאפשר למערכת הביטחון להתמודד עם אתגרי התקציב של צה”ל ומשרד הביטחון לשנת 2014.

סיכום זה, הינו מהווה נדבך מרכזי בתכניות הממשלה ו’קבינט הדיור’ להוזלת מחירי הדיור, תוך הגדלת היצע הדיור באזורי הביקוש.

בנוסף להשלכות הישירות על שוק הדיור, איכות החיים של תושבי תל אביב תשתפר והתשתיות לתעופה של מדינת ישראל, ישודרגו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן