כנסת ישראל

ח”כ תמר זנדברג תעמוד בראש ועדת משנה של הכנסת להסדרת תשלום הכניסה לחופים

0
0

יו”ר ועדת המשנה ח”כ תמר זנדברג, ב’וועדת הפנים’; “החוף הוא משאב לאומי אבל נכון להיום כל רשות עושה כל מה שעולה בדעתה. גביית כסף בכניסה לחופי הרחצה, תשלום מופקע על שתייה קלה או אפילו מים, מסחור יתר של חלק מהחופים ומחסור במצילים ובעמדות מציל – כל אלה גורמים לפגיעה משמעותית ביכולת של הציבור לנצל את זכותם הטבעית וליהנות מהחופים. אני מודה ליו״ר ועדת הפנים מירי רגב שמינתה אותי לעמוד בראש ועדת המשנה”.
ח
ח”כ תמר זנדברג תעמוד בראש ועדת משנה של הכנסת להסדרת תשלום הכניסה לחופים

’ועדת הפנים של הכנסת’ אישרה הבוקר (יום ד’, י”ג בסיוון תשע”ד) את הקמתה של ’ועדת משנה לענייני חופי רחצה’. הוועדה, תחל בפעילותה באופן מיידי. בראש ועדת המשנה תעמוד חברת הכנסת תמר זנדברג (סיעת מרצ) והחברים הנוספים בה, יהיו; ח”כ דוד אזולאי (סיעת ש”ס) וח”כ זבולון כלפה (סיעת הבית היהודי).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

אופיר בר-זהר דוברת לשכת ח”כ תמר זנדברג, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת פעילות הוועדה, יקדמו ח”כ זנדברג ויו”ר ועדת הפנים ח”כ מירי רגב הצעת חוק שתאסור גביית תשלום בכניסה לחופי רחצה וכן לחניונים ששימוש בהם מהווה גישה בלעדית לחוף.

כמו כן, תעסוק ’ועדת משנה חדשה של הכנסת’ במחירי מוצרי צריכה אשר נמכרים או מושכרים בסביבת החוף, כגון; דברי מזון, כסאות נוח להשכרה, שמשיות ועוד, ובהגבלת מחירים אלה לרמה ארצית אחידה.

◄ תנאי המצילים ב-חופי הרחצה

סוגיה נוספת ש’וועדת המשנה’ תידרש אליה היא ’תנאי המצילים ב-חופי הרחצה’ – מספר המצילים בכל עמדה, שעות העבודה ותנאי תשלום, וכמובן שביתת המצילים שכיום פוגעת ב’בטיחות הציבור’.

יו”ר ועדת המשנה ח”כ תמר זנדברג, אמרה לאחר ההצבעה ב’וועדת הפנים’ כי; “החוף הוא משאב לאומי אבל נכון להיום כל רשות מקומית עושה כל מה שעולה בדעתה. גביית כסף בכניסה אל חופי הרחצה, תשלום מופקע על שתייה קלה או אפילו מים, מסחור יתר של חלק מהחופים ומחסור במצילים וב’עמדות מציל’ – כל אלה גורמים לפגיעה משמעותית ביכולת של הציבור לנצל את זכותם הטבעית וליהנות מהחופים. אני מודה ליו״ר ועדת הפנים ח”כ מירי רגב שמינתה אותי לעמוד בראש ועדת המשנה”.

◄ אתרי הרחצה בישראל

מתוך אתר משרד הפנים, ניתן ללמוד, כי אתרי הרחצה בארץ ישראל, מופעלים על ידי ה’רשויות המקומיות’ בפיקוח משרד הפנים, האחראי על פיתוח, הכרזה, הפעלה, בטיחות, בטחון ותברואה בחופי הרחצה המוכרזים בישראל.

במדינת ישראל, ישנם 136 חופי רחצה מוכרזים הפרוסים ב- 27 רשויות מקומיות השוכנות לחופי ים.

עבודות המטה של היחידה, כוללים;

● הפעלה והנחיה של מערכת פיקוח לבדיקת ביצוע חוק הסדרת מקומות רחצה, הצווים, התקנות ונהלים וההוראות.

● ריכוז ממצאי הביקורות וטיפול בתיקון הליקויים שנתגלו.
● עריכת השתלמויות והכשרות לבעלי תפקידים באתרי רחצה.
● הפצת חומר הדרכה ונהלים.
● הסברה לקהל הרחב הכוללת פרסום באמצעי התקשורת ובאמצעים אחרים (פלקטים, גלויות, סימניות, עלונים וכו’).
● ריכוז מידע על מקרי טביעה.
● גיבוש הצעות לתקנים פיזיים באתרי רחצה.
● הכנת סקרים ומחקרים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן