כאן מדע | טכנולוגיה

משרד המדע: ישראל, מצטרפת ל’Horizon 2020’ תכנית המחקר והפיתוח האירופית

0
0

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל מר יעקב פרי; “מדובר בהוכחה ניצחת לעוצמתו של המדע הישראלי ולחשיבותו לעתידה של מדינת ישראל. הצטרפותנו לתכנית מהווה בשורה משמעותית למדע הישראלי, ותביא לקשרי מדע מחוזקים עם אירופה ולמאות מענקי מחקר נדיבים לחוקרות ולחוקרים בישראל” ◄ עד כה הוגשו כ-500 הצעות הכוללות משתתפים מישראל. תהליך השיפוט של ההצעות יסתיים בספטמבר 2014 והסכמי המענקים ייחתמו עד סוף השנה.
משרד המדע: ישראל, מצטרפת ל’Horizon 2020’ תכנית המחקר והפיתוח האירופית
משרד המדע: ישראל, מצטרפת ל’Horizon 2020’ תכנית המחקר והפיתוח האירופית

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי וראש משלחת האיחוד האירופי בישראל השגריר לארס פאברוג-אנדרסן, חתמו היום (ראשון, י’ בסיון תשע”ד) במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ונשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל בארוסו על הצטרפותה של מדינת ישראל לתכנית המחקר והפיתוח האירופית “הורייזון 2020” (Horizon 2020).

לדברי שר המדע, הטכנולוגיה והחלל מר יעקב פרי; “מדובר בהוכחה ניצחת לעוצמתו של המדע הישראלי ולחשיבותו לעתידה של מדינת ישראל. הצטרפותנו לתכנית מהווה בשורה משמעותית למדע הישראלי, ותביא לקשרי מדע מחוזקים עם אירופה ולמאות מענקי מחקר נדיבים לחוקרות ולחוקרים בישראל”.

ליבי עוז, דוברת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הורייזון 2020” (Horizon 2020) נחשבת בין התכניות הגדולות בעולם לשיתוף פעולה מדעי ותעשייתי וישראל תעביר אליה מדי שנה כ-140 מיליון יורו ממשרדי המדע, הכלכלה ו-הות”ת.

ההשקעה בתכניות הקודמות של האיחוד האירופי החזירה עצמה; יחס החזר ההשקעה הישראלית בתכנית עמד על כמעט 60% כשמדינת ישראל, השקיעה בתכנית השביעית 535 מיליון אירו ואילו גופים ישראלים קיבלו מענקים בהיקף של 840 מיליון אירו מתוכם 579.5 מיליון אירו למדענים באוניברסיטאות.

בתכנית, שהסתיימה בשנה שעברה, אושרו 1,197 פרויקטים בהשתתפות 2,124 מדענים ישראלים מהאקדמיה ומהתעשייה.

החתימה היום על ההסכם, שעד כה היה חתום רק בראשי תיבות, מאשרת את מעמדה של ישראל כשותפה מלאה בתכנית. הקולות הקוראים הראשונים של התכנית פורסמו בדצמבר 2013 ועד כה הוגשו כ-500 הצעות הכוללות משתתפים מישראל. תהליך השיפוט של ההצעות יסתיים בספטמבר 2014 והסכמי המענקים ייחתמו עד סוף השנה.

הפרויקט הראשון של ישראל אשר זכה השנה במימון של ’האיחוד האירופי’ תחת התכנית הוא “ליל המדענים”, המתקיים מדי שנה בשיתוף ’משרד המדע’ ובריכוז מדעי של “מדעטק”.

בשונה משנים קודמות, התמודד השנה “ליל המדענים” מול אירועים דומים גדולים ורבים יותר מרחבי אירופה, אך בסוף נבחר הודות להצלחה הגדולה של השנה האחרונה עם 55 אלף מבקרים באירוע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן