כנסת ישראל

ח”כ לוי-אבקסיס: הקיצוץ בקצבאות הילדים מהטעויות הקשות שנעשו כאן בתחום החברתי

0
0

ישראל 2014; אחד מכל 5 תלמידים, נאלץ לצאת לעבוד ◄ ח”כ אורלי לוי-אבקסיס, יו”ר הועדה לזכויות הילד; “מה שלא פחות מטריד הוא שאי אפשר לומר עכשיו ’לא ידענו’. כשנושא הקיצוץ ב’קצבאות הילדים’ עלה לדיון לקראת העברת תקציב המדינה הושמעו מעל לכל במה נורות אזהרה מפורשות בכנסת, בשיח הציבורי ובאמירות ברורות של אנשי המקצוע הבכירים ביותר.
ח
ח”כ לוי-אבקסיס: הקיצוץ בקצבאות הילדים מהטעויות הקשות שנעשו כאן בתחום החברתי

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, (מפלגת ישראל ביתנו) ויו”ר הוועדה לזכויות הילד ב’כנסת’, הגיבה היום (ראשון, י’ בסיון תשע”ד) על הפרסומים הבוקר הזה בדבר הידיעה, כי “מחנכת גילתה במהלך ביקורי בית שתלמידיה חיים בעוני קשה” ובעקבות המחקר, המעלה, כי אחד מכל חמישה תלמידים, נאלץ לעבוד, וקובעת, כי; “הקיצוץ ב’קצבאות הילדים’ הייתה אחת הטעויות הקשות שנעשו כאן בתחום החברתי בשנים האחרונות. אסור היה לקצץ רוחבית, הגיע העת לתקן”.

לדבריה של ח”כ לוי-אבקסיס; “העוני מחפיר, הצפיפות האיומה והדלות בה חיים תלמידיה של המחנכת מבית הספר בירושלים שסיפרה, כי הזדעזעה כשגילתה על מצבם, לצד הדיווח על כך שאחד מכל חמישה תלמידים בישראל, נאלץ לעבוד לאור המצוקה שנוצרה בעקבות הקיצוץ בקצבאות הילדים (פורסם הבוקר בעיתון “ידיעות אחרונות”), אכן מזעזעים, אבל הבעיה היא שדווקא מי שנושא באחריות וקיבל את ההחלטות הרות הגורל שהובילו לגידול בשיעור הילדים העניים בישראל, ככל הנראה כלל לא מזדעזע מהעדויות הללו”.

“מה שלא פחות מטריד הוא שאי אפשר לומר עכשיו ’לא ידענו’. כשנושא הקיצוץ ב’קצבאות הילדים’ עלה לדיון לקראת העברת תקציב המדינה הושמעו מעל לכל במה נורות אזהרה מפורשות בכנסת, בשיח הציבורי ובאמירות ברורות של אנשי המקצוע הבכירים ביותר. הוסיפה ח”כ לוי-אבקסיס יו”ר הועדה לזכויות הילד.

מנכ”ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ’ שלמה מור יוסף ואנשי המחקר הבכירים של המוסד לביטוח לאומי, הזהירו מפורשות, כי מהלך כזה יוביל חד משמעית לעלייה בשיעור הילדים העניים בישראל ולעשרות אלפים נוספים של ילדים שייכנסו ל’מעגל העוני’.

התנגדתי בנחרצות – כמו לא מעט אחרים – לקיצוץ הרוחבי בקצבאות הילדים, אבל לצערי, המהלך אותו הוביל שר האוצר עבר בהצלחה מבחינתו, והנה המציאות טופחת על פנינו עוד לפני הצגת הנתונים ב’דו”ח העוני’ הבא”.

הוסיפה וסיכמה ח”כ לוי-אבקסיס, יו”ר הועדה לזכויות הילד; “לאור העדויות מאנשי החינוך הנמצאים בשטח ומתקשים לבקש מילד להביא מחברות וספרים לבית הספר כשהמצב בביתו לא מאפשר לו אפילו לישון כמו שצריך או לאכול מסודר ועל רקע ממצאי המחקר, המראים, כי יותר ויותר ילדים נאלצים לעבוד, אני קוראת אל שר האוצר ואל שר החינוך לפעול באחריות כלפי הילדים האלו ולהפנים שהגיע העת לתקן את אחת הטעויות הקשות שנעשו כאן בתחום החברתי-כלכלי בשנים האחרונות ולפעול להחזרת קצבאות הילדים, כדי להקל ולו במעט על אותם ילדים ועל הוריהם הנאנקים תחת הנטל הכלכלי”.

◄ הוועדה לזכויות הילד

הוועדה לזכויות הילד היא ועדה מיוחדת של הכנסת שהוקמה לראשונה בכנסת ה-15 ביוזמתה של חברת הכנסת תמר גוז’נסקי, ובעקבות חתימתה של מדינת ישראל על האמנה הבינלאומית לזכויות הילד ב-1991.

מאוחר יותר הוקמה הוועדה מחדש גם בכנסת ה-16, ה-17 וה-18. הליך זה, נדרש, מאחר שהוועדה אינה ועדה קבועה המעוגנת בתקנון הכנסת.

הוועדה, עוסקת, על פי הגדרתה באתר הכנסת, ב”הגנה על הילדים וקידום מעמד הילדים ובני הנוער, במטרה לממש את זכויותיהם ברוח האמנה הבינלאומית לזכויות הילד, לרבות מימוש העקרונות של טובת הילד, אי-אפליה, הזכות להתפתחות בתנאים נאותים, וזכות של ילדים ובני נוער להשמיע את דעתם ולהשתתף בעניינים הנוגעים בהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן