חדרה

חדרה, מחפשת ופועלת למציאת פתרון לערימות ה’אסבסט’ הפזור ברחבי העיר

0
0

סגנית ראש העיר חדרה הגב’ חדוה יחזקאלי, פנתה אל המשרד להגנת הסביבה במטרה למצוא פתרון משותף לפינוי של מצבורי האסבסט שהתגלו בעיר ◄ ל’אבק האזבסט’ מיוחסת רשימה ארוכה של מחלות ריאה הכוללות את מחלת ה’אזבסטוזיס’ ו’סרטן הריאה’ וזאת, בגלל שאיפה של חלקיקי האבק הקטנים אל תוך הריאות.
חדרה, מחפשת ופועלת למציאת פתרון לערימות ה’אסבסט’ הפזור ברחבי העיר
חדרה, מחפשת ופועלת למציאת פתרון לערימות ה’אסבסט’ הפזור ברחבי העיר

סגנית ראש העיר חדרה, הממונה על תיק איכות הסביבה הגב’, חדוה יחזקאלי, פנתה בשבוע שעבר אל המשרד להגנת הסביבה במטרה למצוא פתרון משותף למצבורי ה’אסבסט’ (*Asbestos) הרבים שהתגלו ברחבי חדרה.

אל יחזקאלי, הגיע תיעוד של ערימות אסבסט המפוזרות במוקדים רבים במערב העיר, מאזור חוף הים ועד יער חדרה. מדובר, ככל הנראה, בשברי אסבסט אשר הושלכו בשנים האחרונות בניגוד לחוק בשטחים ציבוריים ביחד עם פסולת בנייה.

לדברי יחזקאלי, התיעוד המצולם שהגיע לידיה, מצביע על כ-15 ערימות לפחות. לנוכח ממדיה המדאיגים של התופעה ביקשה יחזקאלי, מצוותי ’פקחי היחידה לאיכות הסביבה’ לבדוק האם קיימים מצבורים נוספים באזורים אחרים בעיר.

יחזקאלי, מבהירה, כי גרימת ’מפגע אסבסט’ הינה עבירה על החוק, ופינויו דורש הליך מיוחד המחייב היתרים של המשרד להגנת הסביבה. מאחר שבכל עבודה באסבסט, קיים סיכון לשחרור סיבי אסבסט לסביבה, המהווים סכנה לבריאות עובדי הפינוי והאוכלוסייה המתגוררת בסמוך, יש צורך בנוסף להיתר גם בשכירת צוותים מוסמכים שאושרו ב-משרד להגנת הסביבה, וכן בשינוע בתנאים ובכלי רכב ייחודיים וכמובן אתר ייעודי שהוכשר לקליטת פסולת אסבסט.

עלות הפינוי של יותר מ-15 ערימות אזבסט עשוי להגיע לסכומים גבוהים מכפי יכולתה של רשות מקומית. לאור זאת פנתה סגנית ראש העיר חדרה, הגב’ יחזקאלי אל המשרד להגנת הסביבה, וציינה, כי בסיור אשר נערך, לאחרונה, במערב העיר, באזור החוף, שכונת עין הים, ובקרבה לתחנת הכוח “אורות רבין”, נמצאו כ-15 ערימות של ’אסבסט’ מפורר ושבור.

אזבסט (מיוונית ἄσβεστος: אַ – “לא” ו-זבֵסט – “בעיר”. כלומר; “לא בעיר”) הוא שם לקבוצה של חומרים סיביים שמקורם בסלעים הבנויים ממינרלים סיליקטיים של מגנזיום ו/או ברזל הידרידי.

ל’אבק האזבסט’ מיוחסת רשימה ארוכה של ’מחלות ריאה’ הכוללות את ’מחלת האזבסטוזיס’ ו’סרטן הריאה’ וזאת, בגלל שאיפה של חלקיקי האבק הקטנים אל תוך הריאות.

שימושיו הרבים של האזבסט בתעשייה ובבנייה נאסרו בגלל סכנות אלו במדינות רבות הכוללות את ישראל.

בשנים האחרונות מסולקים לוחות האזבסט מבתי ספר, ממחנות צבא ומקומות נוספים בהם נעשה בו שימוש רב בעבר. פיסות שלמות של אזבסט אינן מהוות סכנה אלא רק שבירה של לוחות הגורמת להיווצרות אבק.

“כידוע לכל”, כתבה סגנית ראש העיר חדרה, הגב’ יחזקאלי הממונה על תיק איכות הסביבה, כי; “אסבסט טומן בחובו סכנות רבות וידוע כאחד הגורמים ל’מחלת סרטן’.

קרבתו של האזבסט לריכוז אוכלוסין מגביר את הצורך בפינויו המיידי. מאחר ומדובר במספר רב של מצבורי אסבסט, המחייבים הליך מורכב ויקר של פינוי, ומאחר והאסבסט מסוכן ומאיים, על בריאות הציבור, אנו פונים אליכם בבקשה, כי תואילו לסייע ב’פינוי האסבסט’ ובמציאת פתרון לבעיה מורכבת זו”.

*עוד בהרחבה על סכנות האזבסט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן