רדיו | טלוויזיה

העיתונאי עמוס כרמלי, יקיר העיר חיפה וחתן פרס סוקולוב הלך לעולמו והוא בן 77

0
0

עמוס כרמלי, היה ממקימי סניף הטלוויזיה הישראלית בעיר חיפה ושימש במשך שנים רבות כתב הטלוויזיה בחיפה ובאזור הצפון כולו. כרמלי, נהג לפתוח רבות מכתבותיו במשפט המפורסם “כאן עמוס כרמלי מחיפה”. במשך כ-60 שנות עבודתו יצר כ-3000 כתבות וסרטים דוקומנטריים.
העיתונאי עמוס כרמלי, יקיר העיר חיפה וחתן פרס סוקולוב הלך לעולמו והוא בן 77
העיתונאי עמוס כרמלי, יקיר העיר חיפה וחתן פרס סוקולוב הלך לעולמו והוא בן 77

איש הערוץ הראשון בטלוויזיה, במאי סרטים, העיתונאי ושדר הספורט המיתולוגי עמוס כרמלי, נפטר אמש (מוצאי שבת, ט’ בסיוון תשע”ד) בעיר חיפה בביתו והוא בן 77. הותיר אחריו אישה תמר (פרנקל) ושני בנים; רן כרמלי במאי סרטים, ואלון וסב לשבעה נכדים. על מועד הלווייתו של כרמלי, תימסר הודעה נפרדת.

בעיר חיפה וגם בקרב אוהדי מועדון הכדורגל מכבי חיפה, ראו בעיתונאי כרמלי, כאיש אשר העלה את חיפה והצפון על מפת התקשורת הלאומית.

הכתב הראשון ובמשך שנים רבות גם היחיד, שייצג את חיפה והצפון בעיתונות הכתובה ובעיתונות המשודרת. במשך כ-60 שנה, כיסה כרמלי, אין ספור סיפורים אנושיים, והעלה למודעות הציבורית נושאים חשובים רבים.

תחילה, על פי אתר מועדון מכבי חיפה, שהוקיר וכיבד את פועלו של עמוס כרמלי, לאורך יותר מ-50 שנות קריירה וראה בו אבן יסוד ב’תקשורת הספורט’.

בראשית אוקטובר בשנת 2013, קיים מועדון כדורגל מכבי חיפה, טקס מיוחד בו כיבד את העיתונאי ושדר הטלוויזיה הוותיק עמוס כרמלי בטקס הוקרה מרגש בנוכחות ילדיו, נכדיו ומשפחתו במשחק הליגה נגד הפועל באר שבע שנערך באצטדיון קריית אליעזר, במסגרת המחזור החמישי של ליגת העל 2013-2014. (ראה סרטון וידאו למעלה).

עוד בשנות ה-50, כתב כרמלי, באותם ימים כששמו היה עמוס שוורץ, לרוב העיתונים הארציים ובהמשך גם הפך לכתב הצפוני של הרדיו. במסגרות אלו, העביר את הדיווחים הראשונים מאצטדיון קריית אליעזר שהוקם באותה תקופה, הרבה לפני עידן השידורים הישירים בטלוויזיה.

בסוף שנות ה-60, הקים כרמלי את סניף הטלוויזיה בחיפה, ועם תחילת השידורים החל עמוס לכסות את הצפון ככתב היחיד, מהעיר חדרה בדרום ועד ביירות בצפון.

כרמלי, הכין יותר מ-3,000 כתבות וסרטים וזכה על פועלו ב’פרס סוקולוב’ לעיתונאות וב’תואר יקיר העיר חיפה’.

במסגרתם סרטים חשובים ומרגשים על ’מהומות ואדי סאליב’, השביתות הגדולות בנמלים, ’הטרגדיה של עובדי אתא’, אסונה של ’סמדר הרן’ בפיגוע בעיר נהריה, המבצעים ל’העלאת יהודי אתיופיה’, החיפושים אחר ’הצוללת דקר’ ומאות אירועי ספורט.

◄ “כאן עמוס כרמלי מחיפה”

עמוס כרמלי (שוורץ), נולד ב-15 במרץ 1937, החל את עבודתו העיתונאית בגיל 17, הוא כתב אז במדורי הספורט במספר עיתונים כאשר הוא נושא מספר שמות.

את דרכו כ’שדרן רדיו’ התחיל במחלקת הספורט של ’קול ישראל’. לפני שידור משחק הכדורגל הראשון שלו אמר לו מנהל התוכנית “שירים ושערים” ושדר הספורט הנודע נחמיה בן אברהם; “ברדיו אין שוורץ – בחר לך שם עברי”.

בסוף שנות ה-60, היה כרמלי בין מקימי סניף הטלוויזיה הישראלית בעיר חיפה ושימש במשך שנים רבות כתב הטלוויזיה בחיפה ובאזור הצפון כולו.

העיתונאי כרמלי, נהג לפתוח רבות מכתבותיו במשפט המפורסם; “כאן עמוס כרמלי מחיפה”. במשך כ-60 שנות עבודתו יצר כ-3000 כתבות וסרטים דוקומנטריים.

עבודתו העיתונאית זיכתה אותו בשנת 2000 ב’פרס סוקולוב לעיתונאות’ על עבודתו העיתונאית ועל תרומתו לחברה.

בשנת 2004, הוענק לו פרס ’יקיר העיר חיפה’ עבור פעילותו בטלוויזיה הישראלית. בשנת 2014, הוענק לו ’פרס מפעל חיים’ מטעם ’תא עיתונאי חיפה והצפון’ על פעילותו העיתונאית רבת השנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן