צבא | משטרה | ביטחון

צה”ל: מחבל פלסטיני נהרג ולוחם מג”ב נפצע קל הלילה בחילופי אש בצומת תפוח שבשומרון

0
0

מחבל פלסטיני הגיע אל ’צומת תפוח’ שבשומרון וירה 6 כדורים, באמצעות אקדח, לעבר כוחות הביטחון במקום. הם הגיבו במהירות וביעילות ◄ זמן קצר לאחר האירוע הגיע למקום הרמטכ״ל, רא״ל בני גנץ, ולחץ את ידם של לוחמי חטיבת הנח״ל ולוחמי מג״ב על תגובתם המהירה שמנעה פיגוע קטלני בהרבה.
צה
צה”ל: מחבל פלסטיני נהרג ולוחם מג”ב נפצע קל הלילה בחילופי אש בצומת תפוח שבשומרון

מחבל פלסטיני הגיע הלילה (שלישי | ה’ סיון התשע”ד) אל ’צומת תפוח’ שבשומרון וירה 6 כדורים לפחות, כנראה באמצעות אקדח, לעבר כוחות הביטחון במקום. הכוחות, הגיבו במהירות וביעילות במהלך חילופי האש עם המחבל והרגו אותו.

דובר צה”ל, מסר, כי מהירי לוחם מג״ב נפצע קל והוא פונה לבית החולים בילינסון בעיר פתח-תקוה.

זמן קצר לאחר האירוע הגיע למקום הרמטכ״ל, רא״ל בני גנץ, ולחץ את ידם של לוחמי חטיבת הנח״ל ולוחמי מג״ב על תגובתם המהירה שמנעה פיגוע קטלני בהרבה.

עו”ד גרשון מסיקה

ראש המועצה האזורית שומרון עו”ד גרשון מסיקה, טען, כי; “ארה”ב, היא זו שמסלימה את המצב הביטחוני בכך שהיא “נותנת רוח גבית” למקרים מסוג אלה; “המחבלים, מקבלים רוח גבית מהכרת ארה”ב ואירופה בממשלת המחבלים של ’ארגון הטרור של החמאס’ ו’הרשות הפלסטינית’”.

מוקדם יותר אתמול (ב’), הענק מפכ”ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, תעודות הוקרה לאנשי מג”ב אשר סיכלו את פיגוע התופת המתוכנן.

מסיקה, האשים ואמר, כי; “הגיע הזמן כי מדינת ישראל תעשה מה שטוב למדינת ישראל ותפסיק להתחשב במה יאמר העולם”.

אין ספק, כי באחרונה, ניכרת עלייה במוטיבציה של הפלסטינים לבצע פיגועים במחסומי צה”ל ובשטחי יו”ש.

יצוין, כי זו הפעם השנייה בתוך פחות משבוע שנעשה ניסיון פיגוע באותו מקום; ’צומת תפוח’, הנחשב אחד הצמתים המרכזיים בשומרון.

ניסיון פיגוע באותו מקום; ’צומת תפוח’, הנחשב אחד הצמתים המרכזיים בשומרון

הצומת מחבר בין כביש 60 לכביש 505, ומסתעפים ממנו דרכים, צפונה לחווארה, יישובי גב ההר ולשכם, דרומה ליישובים; עפרה, בית אל וירושלים, מערבה לגוש דן ומזרחה לבקעת הירדן ולכביש אלון.

הצומת, נמצא כ-10 קילומטרים מזרחית ל’צומת אריאל’ ושמו נגזר משם ההתנחלות הסמוכה; כפר תפוח. הצומת, בנוי כיום כמעגל תנועה.

כזכור, ביום שישי האחרון, נעצר פלסטיני בן 19 מן העיר שכם בצומת תפוח, שהגיע למקום כשהוא לבוש מעיל חרף מזג האוויר החם, ותכנן לבצע פיגוע התאבדות באמצעות מעין מטען נפץ מאולתר.

לוחם מג”ב שנפצע במהלך חילופי האש עם המחבל החמוש. מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, מבקר אותו בית החולים בילינסון | צילום: דובר משטרת ישראל

הצעיר הפלסטיני, עורר את חשדם של אנשי כוח מג”ב הערניים, והם קראו לו לעצור ולהוריד את המעיל, ביום חם ששרר באזור, הפלסטיני, הודה מיד, כי במעילו מסתתר מטען נפץ, שהכיל 12 צינורות ברזל באורך 10 ס”מ, מחוברים באמצעות חוטי חשמל, התברר, כי בתוך אחד מהם נמצא חומר נפץ תקני.

מיד הוזעק חבלן משטרתי אשר נטרל את חגורת הנפץ עם המטען הקטלני.

הפלסטיני, נעצר ונחקר בין השאלות; האם הוא נשלח על ידי ארגון טרור והאם הוא חיכה במקום למישהו שייקח אותו למקום בו התכונן לבצע את הפיגוע ההמוני שנמנע בדרך נס וערנותם של אנשי מג”ב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן