רעידת אדמה

כדור הארץ, רועד. רעידות אדמה הורגשו בסין, ירדן, ישראל, יוון, בולגריה, בוקרשט ובמקסיקו

0
0

רעש אדמה בעוצמה 4.1 ב’סולם ריכטר’ הורגש הבוקר במקומות שונים ברחבי ישראל ◄ רעידת אדמה בעוצמה 6.9 בסולם ריכטר שפגע ב’ים האגאי’ הורגשה בסופיה ורחבי בולגריה ◄ רעידת אדמה עזה פקדה גם את חופי יוון בעוצמה של 6.4 ◄ מוקד הרעש ב’יבשת אסיה’ היה בדרום סין בעוצמה 5.6 ◄ מוקד הרעש ב’צפון אמריקה’ היה בדרום מקסיקו בעוצמה 5.6 ◄ רעידת אדמה קלה הורגשה ב-רומניה.
כדור הארץ, רועד. רעידות אדמה הורגשו בסין, ירדן, ישראל, יוון, בולגריה, בוקרשט ובמקסיקו
כדור הארץ, רועד. רעידות אדמה הורגשו בסין, ירדן, ישראל, יוון, בולגריה, בוקרשט ובמקסיקו

האם היום (שבת, כ״ד אייר תשע״ד), ה-24 במאי 2014, יירשם כתאריך ציון דרך לכמות האנרגיה שמשתחררת בעת רעידת אדמה בכדור הארץ? אין לדעת לפי שעה, אבל על דבר אחד אין חולקין, כי לנוכח הדיווחים מרחבי כדור הארץ, היום הזה, משעות הבוקר לפי שעון ישראל, נרשמו רעשי אדמה חזקים ב’ים האגאי’ 6.9 בסולם ריכטר* וחלשות יותר בארץ ישראל 4.1 בסולם ריכטר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

◄ מוקד הרעש במזרח התיכון, היה בירדן ליד הגבול בדרום ישראל

מוקד הרעש ב’מזרח התיכון’, היה ב-ירדן ליד הגבול עם ארץ ישראל, כ-35 קילומטרים דרומית-מזרחית ל-מצפה רמון. רעש אדמה, היה בעוצמה 4.1 ב’סולם ריכטר’ והוא הורגש הבוקר (שבת, 10:26) במקומות שונים ברחבי הארץ, על פי דיווחים שהגיעו מתושבים מן הישובים בדרום, מרכז ובצפון הארץ; אילת, ערד, דימונה, עומר, באר-שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות, בית שמש, ירושלים, יהוד, פתח-תקוה, כפר-סבא, מושבי השרון, עד העיר חיפה, הרגישו את רעידת אדמה למשך כמה שניות בודדות.

ירדן, דיווחה בהרחבה על רעידת האדמה הקלה אשר הורגשה אצלה על רקע ביקור האפיפיור פרנציסקוס, היום (שבת), לא נגרם נזק ולא דווח על נפגעים.

◄ מוקד הרעש ב’אירופה’, היה ב’ים האגאי’

▼ רעידת אדמה עזה פקדה את בולגריה

בולגריה, חוותה רעידת אדמה חזקה מאוד בעוצמה של 6.9 ב’סולם ריכטר’ שמוקדה ב’ים האגאי’ והורגשה היטב בעיר סופיה ובכל רחבי בולגריה. בשעה 12:25 זמן סופיה. וכתשע דקות מאוחר עוד רעש אדמה בעוצמה של 5 בסולם ריכטר, ב-ים האגאי, בסביבות תאסוס האי הצפוני ביותר מבין כל איי יוון.

מ-בולגריה לא היו דיווחים מידיים על נפגעים או על מבנים שניזוקו, אך בדיקה היו מתנהלת באזורים הדרומיים של בולגריה ביותר למוקד של רעידת האדמה.

מוקד הרעש בים האגאי בין האיים היוונים למנוס ו-סמותראקיה

לפי מידע באתר האינטרנט של ’המרכז לסיסמולוגיה האירופי והים תיכוני’, נרשמו רעשי אדמה גם כ-257 ק”מ בצפון מערב איזמיר שב’טורקיה’ וכ- 310 ק”מ מהעיר סופיה.

מוקד הרעש, התרחש, בעומק של כשני קילומטר, בין האיים היוונים למנוס ו-סמותראקיה.

דווח על תיירת בריטית נפצעה בעת שחלק מתקרה קרס עליה בנמל התעופה של האי לֶמנוֹס. מוקד הרעש היה ליד האי סמוטראקי, והוא הורגש גם בטורקיה ובבולגריה השכנות.

▼ רעידת אדמה קלה הורגשה את רומניה

סוכנויות הידיעות באירופה דיווחו הבוקר על רעידת האדמה, הורגשה גם בעיר בוקרשט בירת רומניה. לא היו דיווחים מידיים על נפגעים או על מבנים שניזוקו.

▼ רעידת אדמה עזה פקדה את חופי יוון בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר

רעידת אדמה עזה פקדה את חופי יוון בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה כ-80 ק”מ מדרום-מערב מחופי עיר אלכסנדרופוליס, שבצפון-מזרח המדינה, ועומקו כ-10 קילומטרים. שם דווח על כ-100 נפגעים שחלקם נפגע כתוצאה מקפיצה מתוך בהלה ממרפסות הבתים. הרעש, הורגש גם בעיר איסטנבול שבטורקיה השכנה.

◄ מוקד הרעש ב’יבשת אסיה’ היה בדרום סין בעצמה 5.6

תרשים סיסמוגרפי של רעידת אדמה

מוקד הרעש ב’יבשת אסיה’ היה בדרום-מערב סין, סמוך לגבול עם מיאנמר. דווח על רעידת אדמה שנמדדה ב- 5.6 בסולם ריכטר, שפגע באזור ינגג’יאן (Yingjiang) אשר במחוז יונאן. גורמים רשמיים, דווחו על לפחות 12 פצועים שנמנו עד עתה, נזק נגרם ל-9,412 בתים.

◄ מוקד הרעש ב’צפון אמריקה’ היה ב-דרום מקסיקו בעוצמה 5.6

רעידת האדמה, בעוצמה 5.6, ב’סולם ריכטר’, פגעה בסמוך לגבול של מדינת אואחאקה (Oaxaca), בדרום מקסיקו, שב’צפון אמריקה’ בשבת בבוקר, זעזעה את המבנים בבירה מקסיקו סיטי, גרמה לחלק מהתושבים לנוס לרחובות, לא נרשמו דיווחים מידיים של נזקים.

הרעש, הורגש גם בדרום מערב מקסיקו בעומק של 12 קילומטרים, על פי דיווח ’המכון הגיאולוגי של ארה”ב’. משלכת ראש העיר של מקסיקו סיטי, נמסר, כי; “היו כמה פינויים של פצועים בבירה, אבל אין דיווחים ראשוניים של נזקים לרכוש.

________

*סולם ריכטר, הוא סולם מדידה לעוצמתה של רעידת אדמה, שפותח בשנת 1935 על ידי הגיאולוג צ’ארלס ריכטר (Charles Francis Richter) בשיתוף עם בֶּנוֹ גוטנברג (Beno Gutenberg), כיום נהוג לתאר רעידות אדמה לפי סולם ריכטר כאשר פונים לציבור הרחב, אף שכבר אינו בשימוש ע”י סיסמולוגים לאחר שפותחו שיטות מודרניות יותר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן