מסחר | תעשייה

שר הכלכלה בנט, פתח את הסמינר המשותף הראשון למרכז השקעות במשרדו ול-OECD

0
0

השר נפתלי בנט, בפתיחת הסמינר המשותף הראשון למרכז השקעות במשרד הכלכלה ולארגון ה-OECD; “משרד הכלכלה, חרט על דגלו שיפור והתייעלות. במסגרת זו אנו נבחן את כלי התמיכה והסיוע שלנו – רק כך אפשר לדעת שאנו מנצלים בחוכמה את הכסף של הציבור. לחוק עידוד השקעות תפקיד משמעותי בפיתוח הפריפריה בהיבט הכלכלי והתעסוקתי ואני בטוח שבצורה זו נוכל לייצר מסלולים נכונים”.
שר הכלכלה בנט, פתח את הסמינר המשותף הראשון למרכז השקעות במשרדו ול-OECD
שר הכלכלה בנט, פתח את הסמינר המשותף הראשון למרכז השקעות במשרדו ול-OECD

מרכז ההשקעות ב’משרד הכלכלה’ קיים היום (יום רביעי | כ”א אייר התשע”ד), לראשונה, סמינר בשיתוף עם מומחי ארגון ה-OECD וארגון LEED בנושא; מעורבות, תכנון והערכת תכניות העוסקות בעידוד השקעות הון בפריפריה.

הכנס מתקיים בהשתתפות מומחי ארגון ה-OECD, בראשם פרופ’ פיליפ מקאן הנחשב מהאנשים הבולטים בעולם בתחום הפיתוח הכלכלי והיכולת לייצר השפעה מרחבית באמצעות השקעות, פרופ’ סטפאן רופר מנהל מהרכז ליזמות ב’אוניברסיטת Warwick’ בבריטניה, ד”ר ג’ונתן פוטר, כלכלן בכיר במרכז ליזמות לעסקים קטנים ולפיתוח אזורי ב-’OECD’ ומנתח מדיניות סטיוארט תומפסון באגף לפיתוח כלכלי ופיתוח תעסוקה ב’מרכז OECD’ ליזמות, עסקים קטנים ופיתוח מקומית. כן משתתפים בסמינר בכירים ממשרדי הממשלה השונים, מהמגזר הציבורי, הכלכלי והאקדמי.

הסמינר, מהווה נדבך נוסף בשיפור יכולותיו של מרכז ההשקעות ב’משרד הכלכלה’, המהווה גורם מרכזי בפיתוח הכלכלי-תעשייתי בפריפריה, לבצע את פעילותו בהתבסס על ידע השוואתי מהנעשה במדיניות ה- OECD.

השר נפתלי בנט, אמר בפתיחת הסמינר המשותף הראשון למרכז השקעות במשרד הכלכלה ולארגון ה-OECD, כי; “משרד הכלכלה, חרט על דגלו שיפור והתייעלות. במסגרת זו, אנו נבחן את כלי התמיכה והסיוע שלנו – רק כך אפשר לדעת שאנו מנצלים בחוכמה את הכסף של הציבור.

ל’חוק עידוד השקעות’ תפקיד משמעותי בפיתוח הפריפריה בהיבט הכלכלי והתעסוקתי ואני בטוח שבצורה זו נוכל לייצר מסלולים נכונים”.

נחום איצקוביץ’, מנהל מרכז השקעות של משרד הכלכלה; “הסוגיה של חוסר השוויון בשכר ובהזדמנויות, בין עובדים במרכז לפריפריה, מטרידה ביותר ואנו בוחנים דרכים שונות להתמודד עם הנושא. אין ספק, כי להשקעות – בדגש על חדשנות ופריון יש מקום מרכזי בהשפעה הן על ההשתכרות והן על רמת השוויון במשק”.

איצקוביץ’, הוסיף, כי; “הליך ההתייעצות נועד לבחון יחדיו את כשלי השוק, בראשם נחיתות הפריפריה ולאתגר את הממשלה בהתערבות נכונה, בכיוון של פיתוח כלכלי תעשייתי שייצר מקומות עבודה בתעשייה, אשר תאפשר רמת שכר גבוהה יותר. שכר גבוה יותר יוביל לצמצום פערים חברתיים וצמצום אי השוויון בין ה’מרכז’ ל’פריפריה’”.

מיכל פינק, מנהל אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות של משרד הכלכלה; “אנו רואים בסמינר כלי חיוני שיאפשר למשרד הכלכלה לשכלל את יכולות ההערכה והקביעה המושכלת של כלי המדיניות.

משרד הכלכלה הנו משרד מרכזי, המכיל כלי תמיכה שונים לעידוד התעשייה והתעסוקה בישראל וחשוב לבחון ולגבש כיוונים נכונים ואפקטיביים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן