סרטן

האגודה למלחמה בסרטן, מוטרדת מאד מההצעה לסגור את ה’הוספיס’ בביה”ח הדסה

0
0

האגודה למלחמה בסרטן, מביעה, תדהמה על ההצעה לסגור את ה’הוספיס’ בביה”ח הדסה, כלשונה; “חסרת החמלה לסגור את ההוספיס ב’מרכז הרפואי הדסה’ שבהר הצופים, כמוצא להבראתו הכלכלית” ◄ מנכל האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ מירי זיו; “קשה לי להאמין שהחלטה כזו תתקבל ותאושר ע”י משרד הבריאות. אני מבקשת לדעת שאכן אין בכוונתכם לאשר “הבראה” אטומה וחסרת חמלה כזאת”.
האגודה למלחמה בסרטן, מוטרדת מאד מההצעה לסגור את ה’הוספיס’ בביה
האגודה למלחמה בסרטן, מוטרדת מאד מההצעה לסגור את ה’הוספיס’ בביה”ח הדסה

“סגירת ההוספיס ל’חולי סרטן’ זה לא מה שיבריא את בית החולים הדסה, זה עלול להוציא מהדסה את הנשמה” – כתבה מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ מירי זיו, במכתב ששלחה בשבוע שעבר אל שרת הבריאות הגב’ יעל גרמן ואל מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ רוני גמזו. ייאמר מיד, כי עד לכתיבת שורות אלו לא התקבלה כל תגובה ממשרד הבריאות למכתב, אבל קרן אור שזרחה, ממנה אולי ניתן לשאוב עידוד הוא מהפרסום אמש (ג’), ממנו עולה, כי משרד האוצר ומשרד הבריאות, הגיעו להסכמות עם ’נשות הדסה’, נציגי הרופאים, האחיות, עובדי המנהל והמשק על מתווה מוסכם ל’הבראת בית החולים’, אשר אמור לשמור על יציבותו הכלכלית והמשך פעילותו הסדירה של בית החולים הדסה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

הגב’ זיו, הוסיפה וכתבה, כי; “קראתי בתדהמה את הידיעה שחלק מהסדר ההבראה של ’המרכז הרפואי הדסה’, הינו סגירת ההוספיס לחולי סרטן במצב מתקדם של ’מחלת סרטן’. אם ידיעה זו נכונה, אני רוצה לקוות, כי משרד הבריאות לא יאפשר יישום החלטה אומללה וחסרת רגישות זו”.

מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן, ציינה במכתבה, כי; “איני צריכה להזכיר לכם, שעל פי מנכ”ל משרד הבריאות, כל המכרזים הרפואיים, אמורים לפעול להקמת מסגרת הוספיס בתחומם. לא ייתכן שכאשר קיימת מסגרת כזו, היא תסגור את שעריה בפני חולים אין אנרגיות לצעוק את כאבם וסבלם”.

קשה לי להאמין שהחלטה כזו תתקבל ותאושר על ידי משרד הבריאות. אני מבקשת לדעת שאכן אין בכוונתכם לאשר “הבראה” אטומה וחסרת חמלה כזאת”. סיכמה הגב’ מירי זיו מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן.

◄ ’הוספיס’ ביה”ח הדסה

ההוספיס של הדסה נמצא בבית החולים הדסה שבהר הצופים. ה’הוספיס’ נוסד בשנת 1986 וטיפולי הבית, נוסדו ב-1989. מדובר במחלקה קטנה הממוקמת במבנה נפרד אך צמוד ומחובר לבית החולים, בה ישנם 14 חולים ויחידה לטיפולי בית המטפלת ב-25 חולים בביתם.

▼ הוספיס הדסה

ההוספיס נראה כבית. יש לו גינה הצופה למדבר יהודה ועד לים המלח. חדר אוכל המאפשר ארוחות מחוץ לחדר. סלון ההוספיס, משמש גם במקום אירוח הן לצוות והן למשפחות ביום יום ובחגים ומסיבות. בסלון יש פסנתר, טלוויזיה, וידאו וציוד לריפוי באומנות.

החולים נמצאים בקומה העליונה (יש מעלית) בחדרים של אחד, שניים או שלושה כשבכל חדר ישנה טלוויזיה. במרכז הקומה נמצאת תחנת האחות המאפשרת גישה טובה יותר לחולים.

אין במחלקה שגרה – לא בשעות הקימה, ואף קימת גמישות רבה בשעות האוכל. איכות החיים של החולה עומדת בסדר עדיפות גבוה ולכן כל פעולה שתעשה תהיה כדי לשמור על איכות חיי המטופלים.

כל חולה יכול לצאת במשך היום, לפי רצונו, ובסוף שבוע ובחגים יכול ללון לילה מחוץ למחלקה. חולה שיוכל להשתחרר יקבל עזרה והדרכה מהצוות להמשך טיפול בביתו.

▼ מטרת הוספיס הדסה

תמיכה בחולה ובמשפחתו, והקלה בסבלם – כל זה בעזרת צוות מיומן ורב מקצועי.

▼ מי הם החולים של הוספיס הדסה?

חולים עם מחלה ממאירה מתקדמת או מחלה אחרת מתקדמת שלא על רקע ממאיר ואשר אינם מקבלים טיפול מרפא למחלה. המפנה יכול להיות כל אחד, עו”ס, אחות, רופא, בן משפחה או החולה עצמו והחולה יכול לבוא מהבית, מבית חולים, ממוסד, מבית אבות, מהעיר ירושלים או מכל מקום אחר בארץ. אין צורך בתשלום, אלא התחייבות מטעם הקופה אליה משתייך כל חולה המועמד לקבלה. הקבלה ל’הוספיס הדסה’, מתבצעת כשיש מקום פנוי בהוספיס ולפי שיקול של קדימות על סמך מצב החולה.

▼ מה עושים בהוספיס?

צוות ההוספיס מומחה בטיפול תומך. טיפול בסימפטומים הנגרמים מהמחלה. טיפול ביתי, טיפול תומך במצבי כאב, עצירות, קוצר נשימה, בחילות והקאות וסימפטומים נוספים המשפיעים על חיי החולה. האדם החולה, סבלו הפיסי והנפשי וסבלה של המשפחה – מצויים במרכז תפישת העולם בטיפול התומך, תוך שימת דגש מיוחד על איכות חיים. הטיפול הוא רב מקצועי ומבוסס על ניסיון וידע נרחבים.

▼ מי עובד בהוספיס הדסה?

צוות ההוספיס כאמור הינו צוות רב מקצועי; אחיות, רופא, עובדת סוציאלית מרפאה באומנות, פיזיותרפיסטית, כוחות עזר, מזכירה ומתנדבים, דיאטנית ויועצים רפואיים רב מקצועיים בתאום עם רופא המחלקה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן