רעננה

פלאטנו – בננה בטעם תפוח אדמה, תוצג בתערוכת ’פרש אגרו משוב 2014’ ביוני

0
0

התחליף החדש לתפוח האדמה המסורתי במהדורת ל”ג בעומר: “פלאטנו”- בננה בטעם תפוח אדמה, שתוצג בתערוכת פרש אגרו משוב 2014 ◄ מנכ”ל חברת “בננות החוף”, מר ערטל טובין, מספר כי; “הדרישה בישראל לבננות ה’פלאטנו’ מגיעה מכיוונם של יוצאי דרום אמריקה ו-אפריקה והם הצרכנים העיקריים של הפרי”.
פלאטנו - בננה בטעם תפוח אדמה, תוצג בתערוכת ’פרש אגרו משוב 2014’ ביוני
פלאטנו – בננה בטעם תפוח אדמה, תוצג בתערוכת ’פרש אגרו משוב 2014’ ביוני

נעים להכיר: פלאטנו (Platano, או באנגלית; Plantain), הוא זן של בננות, הנפוץ מאוד בדרום אמריקה ובאפריקה וכעת הוא עושה עלייה לארץ ישראל. זו אינה בננה שניתן לאכול בגרסתה הטרייה, אלא היא מחייבת בישול, טיגון או אפייה. היחידים בארץ המגדלים; פלאטנו (פלאטנו, אשר שמה המדעי, הוא; Musa Paradisiaca), הם אנשי חברת “בננות החוף”, והבננה המיוחדת הזו תיחשף ב’תערוכת פרש אגרו משוב’, שתתקיים ביוני הקרוב בגני התערוכה.

לבננת הפלאטנו, יש קליפה ירוקה, כמעט שאין בה מתיקות והיא עמילנית מאוד, ממש כמו תפוח אדמה! הבננה משמשית מקור חיוני לפחמימות, כאשר הפרי עצמו קשה נאכל ירוק. על מנת להוציא ממנו רוך ומתיקות, יש להמתין עד שיבשיל לחלוטין וישחיר. בעת ההבשלה, העמילן הופך לסוכר.

ה’פלאטנו’ הוא פרי גדול יותר, מבננה רגילה, כאשר באשכול אחד יש רק 30-40 בננות לעומת אשכול אחד של בננות רגילות שבו יש כ-250 בננות. כשה’בננה ירוקה’, יש לה טעם של ’תפוח אדמה’. כשהיא צהובה, טעמה מזכיר ’בטטה’.

מפתיע, אבל נתח גדול מגידולי הבננה בעולם אינם של הזנים הנאכלים כפרי טרי ומתוק, כמו זה שאנחנו מכירים בארץ ישראל, אלא של זנים המשמשים כמזון בסיסי וכספקי פחמימות.

הבננות הללו, המכילות; ויטמין C ו-A ועשירות בסיבים תזונתיים, מעובדות לאכילה בטיגון, בישול, ייבוש, קלייה או אפייה.

בארצות טרופיות רבות, ה’פלאנטיין’ מהווה את מזונה העיקרי של האוכלוסייה ואת מקור הפחמימות הראשי שלה. המנות השכיחות שמכינים מהבננות הללו הן מרק עם; ירקות שורש, צ’יפס, פירה ועוד…

חברת “בננות החוף”, המגדלת היחידה של הבננות בארץ, מחזיקה ב-70 דונם של מטעים, ב’חוף הכרמל’ הצפוני. הגידולים הללו מניבים 100-120 טון בננות פלאטנו בשנה.

מנכ”ל חברת “בננות החוף”, מר ערטל טובין, מספר כי; “הדרישה בישראל לבננות ה’פלאטנו’ מגיעה מכיוונם של יוצאי דרום אמריקה ו-אפריקה והם הצרכנים העיקריים של הפרי”.

כאמור, בננות הפלאטנו של “בננות החוף” ייחשפו בתערוכת “פרש אגרו משוב 2014”, שתתקיים ב’גני התערוכה’ בעיר תל אביב ב-10-11 ביוני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן