נדל"ן

נושא ה’לפיד’ יאיר, רכישת דירה בסיוע בהטבת מע”מ בשיעור 0%, למי שתרם למדינה

0
0

אף אחד אינו יכול לקחת משר האוצר, מר יאיר לפיד את הלהט והתשוקה לעשות בכנות למען הציבור והעיקר את מה שהאיש הזה למד בזמן כל כך קצר, וכעת הוא יכול בגאווה להדביק לעצמו את התואר של הפוליטיקאי שעומד בהבטחותיו ◄ מי זכאי? מלוא הזכויות בדירה נרכשו ע”י בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג ◄ זוג נשוי, לרבות ידועים בציבור, ללא ילדים ◄ אדם שזכאי לקצבת נכות כללית בהתאם לחוק הביטוח הלאומי.
נושא ה’לפיד’ יאיר, רכישת דירה בסיוע בהטבת מע
נושא ה’לפיד’ יאיר, רכישת דירה בסיוע בהטבת מע”מ בשיעור 0%, למי שתרם למדינה

“בשנת 2013, לראשונה מזה זמן רב, בנו בישראל כ-42 אלף דירות. שזה יותר מהביקוש. אנחנו יודעים כבר שב-2014, ייבנו יותר דירות, וב-2015 עוד יותר. זוהי המגמה, ההיצע הולך וגדל, וככל שהוא יילך ויגדל המחירים יילכו ויירדו. זה קורה מפני שהמע”מ-אפס הוא לא צעד בודד ולא בא כתחליף להעלאת ההיצע אלא כצעד ראשון שמוביל לתוכנית שלמה שכבר יצאה לדרך”… זהו קטע מתוך דבריו של שר האוצר, מר יאיר לפיד, בבוקר (ה-8 אפריל, 2014) בוועידת הנדל”ן של עיתון “כלכליסט”.

הפסימיים אפשר שיחלקו על הצהרותיו של מר יאיר לפיד, שר האוצר הנוכחי בממשלת ישראל, חבר הכנסת, מייסד ויושב-ראש מפלגת “יש עתיד”. בעברו היה סופר, עיתונאי, תסריטאי, במאי, שחקן, מחזאי, תמלילן ומנחה טלוויזיה, נכון רק לא איש כלכלה. אפשר שימעיטו בניסיונו של מר לפיד כאיש אשר יכול לעצב את הכלכלה הישראלית, אבל אף אחד אינו יכול לקחת משר האוצר, מר יאיר לפיד את הלהט והתשוקה לעשות בכנות למען הציבור והעיקר את מה שהאיש הזה למד בזמן כל קצר, וכעת הוא יכול בגאווה להדביק לעצמו את התואר של הפוליטיקאי שעומד בהבטחותיו ’פוליטיקאי שעומד בהבטחותיו’, עם פרסום הבשורה, אתמול (יום ראשון, י”א באייר התשע”ד), כי תוכניתו יצאה לדרך; ’גובשו הקריטריונים לקבלת הטבת מע”מ בשיעור 0%’. בקיצור; “יש עתיד” לזוגות הצעירים.

למרות הביקורת החריפה והפסימית והמכשולים החוקיים, כמו מצדו של היועץ המשפטי לממשלה עו”ד יהודה וינשטיין, אשר סירבו לאשר את ההטבה עם קריטריון המחייב שירות צבאי או שירות לאומי, נעקף המכשול והושגה פשרה שלפיה כל מי ששירת בצבא יהיה זכאי להטבה בגין רכישת דירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים, ומי שלא שירת בצבא יהיה זכאי להטבה בגין רכישת דירה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד.

מפרסומי דוברות והסברה של משרד האוצר, עולה, כי הקריטריונים לקבלת הטבת מע”מ בשיעור 0%, ייתנו העדפה ברורה ומשמעותית ל’יוצאי שירות צבאי ואזרחי’. כאשר שר האוצר מר לפיד שעמד על כך, כי יש לייצר העדפה ברורה ומשמעותית למי שתרם למדינה ושירת שירות צבאי או אזרחי.

לפי הקריטריונים לזכאות שפרסם משרד האוצר להערות הציבור, הזכאים להטבה, הם; תושב ישראל ששירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי יזכה להטבת מע”מ בשיעור 0% ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים, כולל מע”מ ובכפוף לערך למ”ר כפי שיקבע ע”י השמאי הממשלתי.

תושב ישראל, שלא שירת שירות צבאי/לאומי/אזרחי, גובה ההטבה שיעמוד לזכותו יהיה ברכישת דירה ראשונה, לדירה ששוויה עד 600 אלף ₪ בלבד כולל מע”מ.

הקריטריונים הנוספים לקבלת ההטבה עומדים בעינם, בהתאם להחלטת הממשלה, כך שההטבה תינתן לכל אחד מאלו;

א. זוג נשוי לרבות ידועים בציבור שלו ילד אחד לפחות והורה במשפחה חד הורית שלו ילד אחד לפחות בחזקתו, העומדים בתנאים הבאים;

1. מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן, מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

ב. זוג נשוי, לרבות ידועים בציבור, ללא ילדים;

1. אחד מבני הזוג מעל גיל 35.

2. מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

ג. רווק/ה;

1. מעל גיל 35.

2. מלוא הזכויות בדירה נרכשו על ידי בני הזוג והדירה היא דירה ראשונה של הזוג, כמו כן, מעולם לא הייתה בבעלות מי מבני הזוג דירת מגורים לרבות שכל אחד מבני הזוג לא ביצע עסקת לרכישת דירה אשר בוטלה.

ד. אדם שזכאי ל’קצבת נכות כללית’ בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, התשנ”ה -1995 (להלן- חוק הביטוח הלאומי) או אדם בדרגת נכות של 75% לכל הפחות והינו זכאי ל’קצבת נפגעי עבודה’ בהתאם לחוק הביטוח הלאומי או לקצבה לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) התש”יט-1959 כמי שעמד בתנאי השירות הצבאי/לאומי/אזרחי.

תזכיר החוק המלא הכולל את שאר התנאים לעסקה וביניהם מפרט הדירה המינימלי ותנאים נוספים, יופץ ביומיים הקרובים ל’הערות הציבור’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן