חקלאות ימית

משרד החקלאות מציע רפורמה משמעותית וארוכת טווח לענף הדיג בישראל

תכנית אב ארוכת טווח לענף הדיג של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מציעה בין השאר; לפעול להגדרה של שטחים ימיים מוגנים מדיג בשיתוף רשות הטבע והגנים ולעשות אבחנה בין דייג חובב ל’דייג מקצוען’ ולהקצות רישיונות בהתאם ◄ ב’חקלאות הימית’, יקים המשרד, צוות מומחים לגיבוש מדיניות ממשלתית לפיתוח הענף והכרזה על המרחב הימי כאזור פיתוח לאומי.
0
0
משרד החקלאות מציע רפורמה משמעותית וארוכת טווח לענף הדיג בישראל
דיג בכנרת

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הכין תכנית אב, רב-שנתית, לענף הדיג המקומי בארץ ישראל. התכנית גובשה לאור יעדי המשרד ומטרותיו לספק מזון איכותי ובריא לאוכלוסייה, תוך שמירה על החקלאות ופריסת ההתיישבות, שה’מדגה’ מהווה נדבך חשוב ממנה בפריפריה.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “על פי התכנית, המשרד, יפעל לצמצום מבוקר של פעילות דיג ה’מכמורת’, בתמורה לפיצוי שיינתן, הקטנת גודל העין לרשת מכמורת והרחקת פעילות המכמורתנים מן החוף, לצד בחינת היתכנות של מנגנון סיוע ל’דייגי המכמורת’ במתווה של תמריץ להשתלבות ב’ענף החקלאות הימית’ (Aquaculture), כתחליף לעיסוקם ב’דיג’.

במקביל, תערך בחינה מקצועית נוספת של יעילות והשפעת פעילות זו ב’אגף הדיג’, לקבלת החלטה ארוכת טווח”.

התכנית מציעה גם לפעול להגדרה של ’שטחים ימיים מוגנים מדיג’ בשיתוף ’רשות הטבע והגנים’ ולעשות אבחנה בין ’דייג חובב’ ל’דייג מקצוען’ ולהקצות רישיונות בהתאם.

דייגים, ברפורמה החדשה, יוגדר דייג חובב ו-דייג מקצוען

בתחום ’החקלאות הימית’ יעמיד משרד החקלאות ופיתוח הכפר, צוות מומחים לגיבוש מדיניות ממשלתית לפיתוח חקלאות ימית והכרזה על המרחב הימי כ’אזור פיתוח לאומי’.

הצוות, יבחן כיצד ניתן להסיר חסמים רגולטוריים ליזמים פרטיים, בכדי לאפשר פיתוח תחום זה ולספק חלבון איכותי מן החי לאזרחי ישראל, ולהתבסס פחות על יבוּא.

עוד מסר משרד החקלאות, כי יבצע, בשיתוף משרד הכלכלה, הערכה כלכלית וסביבתית למתקנים יבשתיים לגידול דגים ב’דרום הערבה’. על פי תוצאות ההערכה, יפעל המשרד לגיוס צוות מומחים לטובת איתור שטחים למתקנים.

בתחום בריכות הדגים (’מדגה מים פנימיים’), אומר משרד החקלאות, כי הוא יפעל לקידום רפורמה, כך ש’ענף המדגה’ יותאם לדרישות הסביבתיות, לרבות שדרוג תשתיות לטובת הרחבת הייצור.

היקף ההשקעה הנדרש; 120 מיליון ₪, בפריסה ל-4 שנים ובמימון ממשלתי בהיקף של 50%. לאור העובדה, כי המשרדים השותפים (אוצר ו-סביבה), לא התחייבו להשתתף בהשקעה, משרד החקלאות, יבחן את היקף תמיכתו ברפורמה המוצעת.

בנוגע ל’אגם הכנרת’, מסרה דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, כי; “המשרד, יבחן את הפסקת אכלוס הדגיגים בהדרגה, עד לאחר סיום המחקרים שנערכים בנושא לבחינת יעילות האכלוס ותרומתו לאוכלוסיית הדגים ואיכות המים.

עוד מציעה תכנית האב של משרד החקלאות ב’ענף הדיג’ להקצות משאבים למו”פ בתחומי ביות מינים חדשים ולטובת חיזוק ההדרכה לחקלאים”.

משרד החקלאות, יפעל לצמצום מבוקר של פעילות במכמורת דיג

אגף הדיג ב’משרד החקלאות ופיתוח הכפר’ יקדם על פי התוכנית תיקון חקיקה קיימת והתאמתה לרפורמה המוצעת. התוכנית כוללת גם רה-אורגניזציה ביחידות האגף. כאשר הפיקוח על הדיג, יעשה בידי יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של המשרד (פיצו”ח), תוך שילוב במידת הצורך של יחידות נוספות, כדוגמת; ’רשות הטבע והגנים’.

משרד החקלאות, האמון על ניהול ממשק דיג ופיתוח חקלאות מים, מציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בטיפול בנושאים הללו ויקדיש משאבים רבים לטיפול בנושא בתהליך שיימשך מספר שנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן