רפואה דחופה

בי”ח הלל יפה: גשם? הצחקת את נחש הצפע שהכיש תלמיד בן 10 מקיבוץ גבעת חיים

0
0

למרות הגשם השוטף נרשמה בחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, גם היום הכשת נחש צפע; התלמיד בן ה-10 מאורי רצון הוכש ע”י נחש צפע שבחר להסתתר בכיתת הלימוד בה שהה מאורי,◄ ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים בבית החולים “הלל יפה”, מזכירה; “למרות הגשם, תקופה זו של סוף האביב, היא גם תחילתה של עונת הנחשים, לכן יש לפקוח עיניים ולנקוט במשנה זהירות”.
בי
בי”ח הלל יפה: גשם? הצחקת את נחש הצפע שהכיש תלמיד בן 10 מקיבוץ גבעת חיים

אל חדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, הגיע הבוקר מאורי רצון, ילד בן 10 מקיבוץ גבעת חיים מאוחד, לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בכיתתו שבבית ספרו. ההכשה התרחשה במהלך הכנות למסיבת הפתעה שארגנו התלמידים למורתם. הנחש, שהתחבא, ייתכן מפני הגשם, מתחת לארונית בכיתה, הכיש את מאורי לאחר שזה שהה ליד הארונית.

צוות בית הספר, הזעיק אמבולנס שפינה את הילד במהירות לבית החולים “הלל יפה” והודיע להוריו על האירוע. במקביל, הנחש נלכד על ידי צוות בית הספר על מנת להביאו לצוות המיון לזהותו.

ד”ר אור קריגר, שקיבל את מאורי ב’חדר מיון ילדים של הלל יפה’, ציין, כי התלמיד מאורי הגיע עם תגובה מקומית להכשה שהתבטאה בנפיחות ניכרת בידו.

הנפיחות הלכה והתפשטה בקצב מהיר ולאור חשש מהתפתחות נזק מקומי לכף היד ומפגיעה כלל מערכתית, הוחלט על טיפול בנסיוב.

דר’ עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה

הטיפול כמובן כלל ניטור צמוד ומעקב אחר סימנים חיוניים, ולכן אושפז הילד מאורי להמשך מעקב והשגחה במחלקת ילדים.

ד”ר עדי קליין, בבית החולים הלל יפה, בעיר חדרה, מציינת, כי למרות שנחש הצפע, היה נחש צעיר וקטן בגודלו הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה וסיכון מופחת נזק גופני, זאת משום שיש הסבורים, כי הארס של נחשים צעירים עלול להיות פעיל ומסוכן יותר.

“מכיוון שמדובר בהכשות הראשונות של הנחשים לאחר שיצאו ממחילותיהם בהם שהו במהלך החורף”, מסבירה ד”ר קליין; “ההכשות עלולות לסכן חיים בצורה משמעותית יותר”.

▼ התופעות האופייניות להכשה הראשונה הן;

● נפיחות רבה,
● כאבי בטן,
● חום,
● ירידה בלחץ הדם
● חוסר יציבות.

התופעות מתפתחות מהר יותר כתוצאה מכמות ארס גדולה ומרוכזת יותר הנאגרת בחורף.

“יש לציין, כי לא כל אדם אשר הוכש יהיה חייב בטיפול בנסיוב”, מוסיפה ד”ר קליין; “אך גם אם לא הופיעו תסמינים חריפים במיוחד, יש לפנות לבדיקה בבית החולים לקביעת המשך הטיפול.

כמו כן, אין צורך להביא את הנחש אל חדר המיון – מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן