יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

ראש הממשלה נתניהו: גלי שנאה של אויבינו מתנפצים לקיר המגן, קיר הברזל של צה”ל

0
0

ב-1969, כשאחי יוני ז”ל, החליט לחזור לשרת כקצין בצה”ל, חרף נכותו, הוא כתב; “אנו צריכים ואנו חייבים להיאחז במדינתנו, בכל זיזי ציפורנינו, בכל גופנו וכוחנו. רק אם ניתן את כל מה שיש לנו למען שלום המדינה שלנו, תישאר ישראל מדינת היהודים” ◄ מאז הדברים הללו עברו 45 שנים, וההיאחזות שלנו בארצנו, בציפורני חיינו, באה לידי ביטוי בעמידה שלכם, בני המשפחות היקרות.
ראש הממשלה נתניהו: גלי שנאה של אויבינו מתנפצים לקיר המגן, קיר הברזל של צה
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו נואם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו”ל, בהר הרצל

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אמר היום (יום שני | ה’ אייר התשע”ד), בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו”ל, בהר הרצל; “וגם היום, אחר כמעט 80 שנה שהדברים הללו נכתבו, גלי השנאה של אויבינו, שטרם השלימו עם קיומנו כאן, גלי שנאה אלו מתנפצים אל קיר המגן, קיר הברזל של צה”ל וזרועות הביטחון האחרות…”.

ראש הממשלה מר נתניהו, המשיך ואמר בטקס האזכרה הממלכתי, כי; “נשיא המדינה, המכובדים הרבים שנמצאים כאן, ובראש ובראשונה, בני משפחת השכול, שהיא גם משפחתי. פעולות האיבה והטרור נגדנו נמשכות קרוב ל-100 שנים, והן התגברו במיוחד במה שקרוי תקופת המאורעות 1936-1939, בהם נרצחו מאות רבות של בני היישוב, ובימי הסער והדמים של 1936.

כתב משה בילינסון, שהיה רופא ואיש ציבור בולט, את הדברים הבאים: “עד מתי, כך שואלים, עד מתי”, הוא כתב, והוא משיב; “עד שכוחו של ישראל בארצו ידון למפרע לתבוסה כל התקפת אויב באשר הוא שם”, וממשיך; “אין אמצעי לשבור את כוח ישראל בארצו, כי הכרח החיים איתנו ואמת החיים איתנו, ואין דבר אלא להשלים איתנו, זהו טעם המערכה”.

וגם היום, אחר כמעט 80 שנה שהדברים הללו נכתבו, גלי השנאה של אויבינו, שטרם השלימו עם קיומנו כאן, גלי שנאה אלו מתנפצים אל קיר המגן, קיר הברזל של צה”ל וזרועות הביטחון האחרות.

מדינת ישראל איתנה, הישגיה מפליאים את העולם כולו בכל כך הרבה תחומים, אבל מלחמת הקיום המתמשכת שלנו גבתה וגובה מאיתנו קורבנות רבים, ושמות רבים חקוקים כאן על הקיר מאחוריי. אזרחים שלווים, חפים מפשע, יהודים ולא יהודים, נשים וגברים, מקטנות ועד שיבה, שנפלו קורבן לארגוני השנאה והטרור.

ב-1969, כשאחי יוני ז”ל, החליט לחזור לשרת כקצין בצה”ל, חרף נכותו, הוא כתב; “אנו צריכים ואנו חייבים להיאחז במדינתנו, בכל זיזי ציפורנינו, בכל גופנו וכוחנו. רק אם ניתן את כל מה שיש לנו למען שלום המדינה שלנו, תישאר ישראל מדינת היהודים”.

מאז הדברים הללו עברו 45 שנים, וההיאחזות שלנו בארצנו, בציפורני חיינו, באה לידי ביטוי בעמידה שלכם, בני המשפחות היקרות. היום אנחנו זוכרים את אהובינו שחייהם נגדעו, וסיפורם הוא חלק בלתי נפרד מעלילות התקומה של עם ישראל בארצו.

אמרתי שידעתי שאפגוש אתכם כאן. ההחלטה שהתקבלה קשה, היא מתנגשת עם ערך הצדק, כל אחד מרגיש את זה. המציאות המורכבת באזורנו הביאה לכך שבמהלך ארבעת העשורים האחרונים, מאז 1970, קיבלו ממשלות ישראל, נאלצו לקבל, פעם אחר פעם, החלטות אלה שהן קשות מנשוא.

ידעתי שאפגוש אתכם, אבל ראיתי זאת כאחריות שלי כראש ממשלת ישראל, שנושא בסופו של דבר באחריות העליונה לבוא לכאן כדי לעמוד יחד עמכם ביום הזיכרון ליקיריכם, יקירינו, שנפלו.

אני מצדיע לגבורתכם ולעמידתכם, אני מאחל החלמה לפצועים. בבניין ציון וירושלים ננוחם, ובילע המוות לנצח.

יהי זכרם של חללי פעולות האיבה ברוך לעד”. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו את נאומו ב’טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בארץ ובחו”ל’, בהר הרצל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן