יום הזיכרון לשואה ולגבורה

הרמטכ”ל, בני גנץ: למען השבועה הנצחית שוב לא יעמוד בן העם היהודי חסר הגנה

0
0

הרמטכ”ל, רא”ל בנימין (בני) גנץ, באגרת מיוחדת לציון יום השואה; “נזכור את בני הדור שאבדו בגאיות ההריגה, ובגטאות, במחנות ההשמדה ובצעדות המוות ונאבק יחדיו למען המדינה שעליה חלמו, ושעליה נלחמו. יהי זיכרון זה, מקור כוחנו, תזכורת לחשיבות קיומו של כח מגן לעמו”.
הרמטכ
הרמטכ”ל, בני גנץ: למען השבועה הנצחית שוב לא יעמוד בן העם היהודי חסר הגנה

הרמטכ”ל, רא”ל בנימין (בני) גנץ, פרסם לרגל ציון ’יום השואה התשע”ד’ אגרת מיוחדת ובה כתב בין היתר כי; צה”ל, היה ויוסיף להיות מגינה האיתן של מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית, שהיא התגשמות תקווה בת אלפי שנים. מפקדיו וחייליו יוסיפו לפעול באומץ ובנחישות, לילות כימים, למען שלומם של אזרחי המדינה ותושביה- למען השבועה הנצחית ששוב לא יעמוד בן העם היהודי חסר הגנה”.

הרמטכ”ל, רא”ל גנץ, המשיך וכתב, כי; “חלפו מעל לשישה עשורים מאז התרחש האסון הנורא שידע עמנו. ה’שואה’ הייתה כפצצה שסדקה את רצף הזמן של קיומנו כעם, רצף שהחל בימיו של אברהם אבינו ונמשך עד היום. את הדי הפיצוץ אנו חשים גם ממרחק השנים, ואת רסיסיו נושא כל אחד ואחת מאתנו.

היום אנו מתכנסים, כדי להיזכר בקהילות ובכפרים שנמחו מעל פני האדמה; במיליוני בני האדם שנרצחו בבורות ההריגה, באש ובגז; בילדים שחייהם נגדעו בטרם עת; בגברים ובנשים שהושפלו, עונו והובלו את מותם על ידי הצורר הנאצי.

מפקדי צה”ל וחייליו נושאים עימם רסיסים מאותה פצצה, מהמטען ההיסטורי הכואב שהוא גם מקור לעוצמתנו. הרסיסים האלה מחייבים אותנו לזכור את שאבד, להגן על מה שנבנה ולהבטיח את העתיד.

מפקדים וחיילים,

כל אחד ואחת מכם, בחזית ובעורף, ביבשה, באוויר ובים, בעצם שירותו, משתתף במימוש הבטחה זו. מילוי חלקכם במשימת הביטחון השוטפת היא מימוש המאבק למען שלומו וביטחונו של עם ישראל.

צה”ל, היה ויוסיף להיות מגינה האיתן של מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית, שהיא התגשמות תקווה בת אלפי שנים.

מפקדיו וחייליו יוסיפו לפעול באומץ ובנחישות, לילות כימים, למען שלומם של אזרחי המדינה ותושביה- למען השבועה הנצחית ששוב לא יעמוד בן העם היהודי חסר הגנה.

אנו מחדשים את השבועה הזאת בהצדיענו היום לזכרם של הנספים. אנו מחדשים את השבועה הזאת בעודנו עומדים על המשמר ונלחמים בשמם של מי שלא יכלו להיאבק באויב שקם להשמידם, בשמם של מי שהצליחו להינצל מהתופת וגייסו את שארית כוחותיהם, כדי לקחת חלק בהקמת בית לעם היהודי.

נזכור את בני הדור שאבדו בגאיות ההריגה, ובגטאות, במחנות ההשמדה ובצעדות המוות ונאבק יחדיו למען המדינה שעליה חלמו, ושעליה נלחמו.

יהי זיכרון זה, מקור כוחנו, תזכורת לחשיבות קיומו של כח מגן לעמו.

יהי זכר הנספים ברוך”. אמר הרמטכ”ל, רא”ל בנימין (בני) גנץ, באגרת מיוחדת לציון יום השואה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן