פלילים

תייר גרמני ניסה להבריח ארצה מטילי זהב טהור 24 קראט במסווה של מזכרות מברלין

0
0

התייר הגרמני וחברו לדבר העבירה, לכאורה, שהמתין לו באולם קבלת הנוסעים, הועברו לטיפול חקירות מכס ירושלים והדרום. בחקירתו, טען מאייר, כי קנה המזכרות בסכום של כ-40 יורו בברלין, כמתנה לחברו, אך בדיקה גילתה, הבודקים, לא טעו ומדובר במטילי זהב טהור 24 קראט ששווים למעלה ממיליון ₪, ורק שווי המס עליהם עומד על כ-210,000 ₪ ממנו, כנראה, ניסה לחמוק הנוסע.
תייר גרמני ניסה להבריח ארצה מטילי זהב טהור 24 קראט במסווה של מזכרות מברלין
תייר גרמני ניסה להבריח ארצה מטילי זהב טהור 24 קראט במסווה של מזכרות מברלין

אנשי האכיפה והרתעה בודקי מכס של המכס בנתב”ג, אינם אוהבים שמזלזלים בכישוריהם לאתר הברחות ואחר כך עוד להסתלבט עליהם ב’ערך הכספי של ההברחה’. תייר גרמני בן 35 מהעיר ברלין, בשם; אלכסנדר מאייר, נוכח בטעותו הקשה, כאשר נעצר אתמול (חמישי, כ”ד ניסן תשע”ד), ושוחרר בתנאים מגבילים לאחר שנחשד בניסיון להבריח ארצה שלושה מטילי זהב ששיוויים למעלה ממיליון ₪, זאת במסווה של מזכרות מיניאטוריות (Miniatures) של ’שער ברנדנבורג’ המפורסם שבברלין.

מאייר, המודע לכך, כי אדם שמייבא חפצים וכמויות שלא פטורים ממסים ולא מצהיר על כך ב’מסלול האדום’, עובר עבירה שבגינה יחויב ב’קנס מנהלי’ ו/או העמדה לדין, התעלם ועבר בצהרי היום ב’מסלול הירוק’ ב’מכס’, שם התבקש על ידי בודקי מכס נתב”ג להעביר את תיקיו בשיקוף.

לאחר שבודקי המכס בנתב”ג, הבחינו במתכות חשודות, הם ביקשו ממנו לפתוח את הקופסאות שבמזוודה, שם נתגלו ה’מיניאטורות’ אשר לרוע מזלו הדיפו ריח חריף של דבק ו-צבע טרי.

אחד מצוות הבודקים, גירד מעט את הציפוי ואכן, מתחת בצבץ לו ’זהב’ בוהק.

כב’ השופט איתן קורנהאוזר בימ”ש השלום בירושלים: עיכב יציאת התייר מהארץ

התייר הגרמני מר אלכסנדר מאייר, וכן אזרח ישראלי המתגורר בברלין וששוהה בארץ בשבועות האחרונים, שהמתין לו באולם קבלת הנוסעים הנכנסים, נעצרו מיד במקום.

החשוד וחברו לדבר העבירה, לכאורה, הועברו לטיפול חקירות ’מכס ירושלים והדרום’.

בחקירתו טען מאייר, החשוד, כי קנה את המזכרות בסכום של כ-40 יורו בעיר ברלין, כמתנה לחבר, שהמתין לו באולם הנוסעים.

אולם בדיקה מעמיקה גילתה, כי הבודקים, לא טעו ומדובר ב’מטילי זהב טהור’ בערך של 24 קראט שרק שווי המס עליהם עומד על כ-210,000 ₪ ממנו, ככל הנראה, ניסה לחמוק הנוסע.

מאייר, הובא בפני כב’ השופט איתן קורנהאוזר מ’בית משפט השלום’ בעיר ירושלים, אשר הורה בהחלטתו על עיכוב יציאתו מהארץ למשך חודש, כדי לאפשר את המשך החקירה ושיחרר אותו בערבות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן