גינון

עץ הבזיל, הפיתוח המצליח עולמית נכנס גם למרכזי הגינון בארץ

עץ הבזיל, יכול לצמוח במשך מספר שנים ולהצמיח עלים במשך כל עונות השנה. שימוש בעלים אינו מזיק לעץ, לעומת שיחי בזיל שעלולים להיפגע מקטיף יתר ◄ עץ הבזיל, נעשה בטכנולוגית הרכבה ייחודית. הוא בעל טעם ייחודי, נזקק פחות לחומרי הדברה ומספק תבלין נקי, בריא וטרי לבני המשפחה.
0
0
עץ הבזיל | צילום: תאגיד משתלות "חישתיל"
עץ הבזיל | צילום: תאגיד משתלות “חישתיל”

נעים מאד להכיר ’עץ הבזיל’, אשר העלים שלו, מעשירים כל סלט, מרק ותבשיל, פותח על ידי משתלות חישתיל, יצרני צמחי הנוי והחקלאות הגדולים בישראל. חישתיל (Hishtil), היא חברה הבינלאומית המייצרת מזרעים שתילי ירקות לחקלאות, שתילי ירקות, צמחי נוי וגינון, צמחי תבלין ופרחי קטיף. פיתוח ’עץ הבזיל’, זכה להצלחה עולמית ונכנס לראשונה גם למרכזי הגינון בארץ ישראל.

עץ הבזיל, מיוצר בטכנולוגיה ייחודית של הרכבת צמח ה’בזיליקום’ על גבי כנה – מערכת שורשים חזקה של צמח אחר. התוצאה המתקבלת; צמח חזק בעל טעם ייחודי וכושר התחדשות משופר אחרי קטיף העלים, לעומת צמח ה’ריחן’ המוכר לכולנו כצמח חד שנתי, קל לגידול וע”י גיזום מוקפד, ניתן למשוך את משך גידולו גם ליותר מעונה אחת.

לעץ הבזיל, עמידות גבוהה למחלות ופגעי אקלים הוא נזקק פחות לשימוש בחומרי הדברה, כך שמי שמגדל אותו יכול ליהנות מתבלין טרי, נקי ובריא. כפי שדיווחנו בעבר (לפני שנתיים) בראשית הפיתוח של עץ הבזיל בטכנולוגית הרכבה ייחודית על ידי חברת חישתיל, היא כיום מייצאת בהצלחה את עץ הבזיל, לאירופה וארה”ב ועכשיו הוא זמין לראשונה גם לקהל הישראלי ב-18 מרכזי גינון מובילים ברחבי הארץ.

עץ הבזיל, זכה להכרה עולמית וקיבל את פרס החדשנות בתערוכת הגינון היוקרתית הבינלאומית IPM בגרמניה, בשל, השילוב בין עמידות גבוהה , הטעם הייחודי, נוחות השימוש והפחתת הצורך בריסוס נושא בעל חשיבות עליונה אצל הצרכן המערבי.

עלי עץ הבזיל, הם קטנים ארומטיים וטעימים במיוחד ויכולים להעשיר כל סלט, מרק ותבשיל. בעונת הקיץ, העץ מתקשט בפרחים לבנים יפים. ומומלץ לגדל אותו בחשיפה לשמש, אך גם חדר מואר, יתאים לכך. בערבים קרים ובעונת החורף, כדאי להכניס אותו פנימה לתוך הבית או לתוך חלל מחומם אחר. נכון הוא מפונק משהו…

עץ הבזיל, יכול לצמוח במשך מספר שנים ולהצמיח עלים במשך כל עונות השנה. שימוש בעלים אינו מזיק לעץ, לעומת שיחי בזיל שעלולים להיפגע מקטיף יתר. המלצת ’חישתיל’ היא לקצוץ את העלים מדי פעם, אך לא יותר משליש מהנוף בכל קציר.

עץ הבזיל, נמכר במרכזי הגינון הבאים (לפי סדר א’-ב’); “בית ירוק”, “האירוסים”, “הכפר”, “יגור”, “יהלי”, “יער”, “ירקונים”, “כליף”, “נווה ירק”, נקודת חן”, “סלונר”, “פרחי הנגב”, “פתאל”, “קוקטיל”, “ריחן”, “שלומית”, “שתיל” ו-“שתילי ההר”.

 

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן