מסחר | תעשייה

שר הכלכלה, נפתלי בנט ושר האוצר, יאיר לפיד: פותחים את השוק ליבוא אישי

0
0

הוועדה להגברת התחרות והסרת חסמים בתחום היבוא הציגה לשרי הכלכלה והאוצר את המלצותיה להסרת חסמים בתחום היבוא האישי ◄ שר הכלכלה, מר בנט; “מדובר במהפכה צרכנית אמיתית, שתשחרר את הלקוח הישראלי מהשבי של הרשתות והיבואנים. המלצות הוועדה, יקלו על יבוא מוצרים, יגדילו מגוון האפשרויות של הצרכן ◄ שר האוצר, מר לפיד; “המטרה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה בישראל…”.
שר הכלכלה, נפתלי בנט ושר האוצר, יאיר לפיד: פותחים את השוק ליבוא אישי
שר הכלכלה, נפתלי בנט ושר האוצר, יאיר לפיד: פותחים את השוק ליבוא אישי

שר הכלכלה, נפתלי בנט, שר האוצר, יאיר לפיד וסגן הממונה על התקציבים, פרסמו הודעה משותפת וממנה עולה, כי היום (יום רביעי | ט’ ניסן התשע”ד), קיבלו אל ידיהם את המלצות הוועדה להגברת התחרות והסרת חסמים בתחום היבוא אשר נוגעות ליבוא אישי. הוועדה, הוקמה על ידי שרי האוצר והכלכלה ובראשה עומד מנכ”ל משרד הכלכלה, עמית לנג, וסגן הממונה על התקציבים, יוני רגב, מכהן כסגנו. ההמלצות יגובשו לכדי הצעת החלטה שתובא לאישור הממשלה במסגרת קבינט יוקר המחיה, ביום ראשון הקרוב.

▼ עיקרי ההמלצות;

● הקמת אתר מידע וטפסים שירכז עבור הצרכנים את המידע הנדרש ליבוא אישי.

●הנפקת אישורי יבוא בתוך 2 ימי עבודה.

● חברות הבלדרות והדואר, יחויבו לפרסם תעריפון עמלות ותשלומים בשקיפות מלאה.

● משרד הכלכלה, ימנה ממונה על חוקיות היבוא שיתכלל את פעילות הממשלה בנושא.

● יתקיים הליך בחינה ואישור להוראות הממשלה הנוגעות ליבוא האישי.

שר הכלכלה, מר נפתלי בנט; “מדובר במהפכה צרכנית אמיתית, שתשחרר את הלקוח הישראלי מהשבי של הרשתות והיבואנים. המלצות הוועדה, יקלו על יבוא מוצרים, יגדילו את מגוון האפשרויות של הצרכן, גם ברמת המוצרים וגם ברמת מקור הקנייה, מגבירו את הזרימה החופשית של הסחורות ויסייעו ב’הוזלת המחירים’.

ההמלצות, יכניסו מוטיב של ודאות לרכישה באינטרנט והבאת המוצר. אני רוצה לברך את ראש הוועדה מנכ”ל המשרד, עמית לנג ואת יוני רגב, על העבודה היפה שעשו ומצפה להמשך ההמלצות בתחומים נוספים”. סיכם השר בנט.

שר האוצר, מר יאיר לפיד; “המטרה שלנו היא להוריד את ’יוקר המחיה’ בישראל. הסדרת השוק של היבוא האישי תביא להגברת התחרות במשק, להפחתה של בירוקרטיה ורגולציה ולהקלה על הצרכן הישראלי אשר יוכל לבחור את הדרך הזולה והנוחה ביותר עבורו”. סיכם השר לפיד.

בבדיקה שנערכה על ידי הוועדה נמצא כי אזרחים רבים מתקשים להתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך היבוא האישי. הצרכנים, כך עלה מהבדיקה; מתקשים להבין את גובה המסים שעליהם לשלם, האם קיימות דרישות ואיסורים חוקיים או רגולטוריים הנוגעים להבאת הטובין, ומהן עלויות עמילות המכס ושחרור המשלוח.

עוד עולה, מן הבדיקה, כי נעשתה באמצעות מרחבי התייעצות פומביים מקוונים שפתח משרד הכלכלה לטובת איסוף המידע – כי משרדי ממשלה שונים קובעים דרישות שונות, הנוגעות ל’חוקיות היבוא’ ולא בהכרח מביאים בשיקוליהם שיקולי תחרות ו’יוקר מחיה’. דרישות אלו, מסבכות את תהליך היבוא האישי ולא אחת הופכות תהליך שנועד להוזיל עלויות לצרכן לתהליך מורכב, מסורבל ולעתים אף יקר יותר.

במסגרת דיוני הוועדה, הועלתה גם סוגיית המידע והסרבול הבירוקרטי, המאלץ צרכנים לפעול מול מספר גופים ממשלתיים לשם קבלת אישור על יבוא מוצרים, תוך שימוש בטפסים מיושנים המחייבים הדפסה, פקסים וסרבול בירוקרטי שאינו ידידותי לצרכן. לכך, נוספו תלונות מצד צרכנים שטענו כנגד הזמינות הלא גבוהה של פקידים ביחידות ממשלתיות שמביאה לעיכוב בשחרור מוצרים מיובאים.

▼ פירוט ההמלצות העיקריות;

● הקלות ביבוא מוצרי מזון ותעבורה – ביבוא אישי של מוצרי מזון, לא יידרש עוד אישור יבוא ו\או עצירת יבוא בתחנת הסגר. משרד הבריאות, יהא רשאי לדרוש ההצהרה בגין יבוא אישי במקרה של תבלינים ותוספי תזונה. ביבוא אישי של מוצרי תעבורה, תגובש רשימה הכוללת; מוצרי תעבורה הטעונים אישור יבוא \ מוצרי תעבורה אסורים ביבוא ומוצרי תעבורה הניתנים ליבוא בהצהרה עצמית. כמו כן, מוצרי תעבורה רבים, יזכו לפטור מלא מאישור משרד התחבורה כתנאי ליבוא.

מנכ”ל משרד הכלכלה ויו”ר הוועדה עמית לנג: המלצות הוועדה משקפות מהפך

● זירוז תהליכי אישור יבוא – משרדי הממשלה יחויבו להנפיק אישורי יבוא בתוך 2 ימי עבודה. המשרדים, יפעלו על מנת לספק הקלות פרטניות בדרישות חוקיות יבוא שסוכמו עם משרדי הבריאות, התחבורה והתקשורת.

● מערכת מידע וטפסים ממוחשבים ליבואנים אישיים – תוקם ’מערכת ממוחשבת ליבוא אישי’ שתכלול ממשק ובו כל המידע הנדרש ליבוא אישי. המערכת תאפשר הסדרה של כל אישורי היבוא בצורה מקוונת ותהווה ממשק בין משרדי הממשלה, הצרכן ו’המכס’. כמו כן, ייבחנו אפשרויות לשיתופי פעולה בין אתרי מכר בינלאומיים מובילים לבין המערכת הממוחשבת, שתנגיש את שירותיה באתרים אלו לרווחת הצרכנים.

● חברות בלדרות – חברות הבלדרות והדואר יחויבו לפרסם את תעריפון עמלות ותשלומים בשקיפות מלאה.

● ריכוז האחריות הממשלתית להנגשת היבוא – משרד הכלכלה ימנה ממונה על חוקיות היבוא שיתכלל את כל ההוראות הנוגעות לחוקיות היבוא האישי וישקול שיקולי תחרות ויוקר מחיה. משרדי הממשלה יהיו חייבים להתייעץ עם הממונה בכל קביעה הנוגעת לחוקיות יבוא ביבוא אישי. כל ההנחיות, הנהלים וההוראות האחרות הנוגעים לפרשנות הגדרת יבוא אישי לפי צו יבוא חופשי, יועברו לאישור הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה בטרם העברתם על ידו למינהל המכס. כל ההנחיות, הנהלים או ההוראות האחרות הקיימים כיום יועברו אף הם לאישור הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה בתוך חודשיים.

מנכ”ל משרד הכלכלה ויו”ר הוועדה מר עמית לנג; “המלצות הוועדה משקפות מהפך תפיסתי של הממשלה הרואה לנגד עיניה – בראש ובראשונה – את הצרכנים בישראל, שמבקשים לרכוש מגוון מוצרים נרחב יותר, במחירים תחרותיים לאלו המצויים בשוק הישראלי.

אימוץ מסקנות הוועדה, שגובשו בשיתוף עם משרדי הבריאות, התחבורה, התקשורת, האוצר, הכלכלה ורשויות ממשלתיות נוספות, יאפשר לאזרחי מדינת ישראל נגישות גבוה לכל המידע הנוגע ליבוא האישי וכתובת אחת במשרד הכלכלה אליה ניתן יהיה לפנות בנוגע לחסמים רגולטוריים, שאלות והבהרות הנוגעות ליבוא האישי.

אין לי ספק שהסרת החסמים תגביר את התחרותיות גם כאן אצלנו בשוק הישראלי, שעה שאזרחי מדינת ישראל לא יהיו עוד שבויים בידי ספקים ויבואנים מקומיים בלבד”. סיכם מנכ”ל משרד הכלכלה ויו”ר הוועדה מר לנג.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן