צרכנות

מנכ”ל יופי של ירקות: יבוא ירקות אינו המענה לעליית המחירים אלא בהפחתת פערי התיווך

0
0

דניאל לב מנכ”ל ‎אגודת “יופי של ירקות” מגדלי הירקות הגדולים בישראל מ’עין יהב’; “הפיקוח על ניקיון תוצרת חקלאית אצל המדינות השכנות, נמוך בהרבה מאשר אצלנו, הפתרון לבעיית המחירים צריך להיות דרך הפחתת פערי התיווך. כשמדווח על מחיר של 15 שקל לקילו, החקלאי מקבל 5-6 שקל בלבד. כל אחד יכול להבין לבד שלא החקלאי מהווה את בעיית המחיר”.
מנכ
מנכ”ל יופי של ירקות: יבוא ירקות אינו המענה לעליית המחירים אלא בהפחתת פערי התיווך

דניאל לב, מנכ”ל ‎אגודת “יופי של ירקות” מגדלי ומשווקי הירקות הגדולים בישראל מ’עין יהב’, מאשים ודוחה את “הרעיונות המופרחים לאוויר של ’יבוא ירקות’ לישראל, כמענה לעליית המחירים אינם פתרון נכון…”.

לטענת לב; “הפיקוח על הגידול והשיווק של תוצרת חקלאית במדינות שכנות לנו במזרח התיכון נמוך בהרבה מאשר אצלנו ולעיתים כלל אינו קיים. ’יבוא של ירקות’ עלול לחשוף את הצרכן הישראלי לחומרים רעילים ולחיידקים…”.

מנכ”ל ‎אגודת “יופי של ירקות” מגדלי הירקות הגדולים בישראל, מר דניאל לב, מסביר, כי; “אנו, כמגדלי ירקות, מקפידים על רמת איכות וניקיון מהגבוהות בעולם, הירקות גדלים על פי נהלים מסודרים ועוברים בדיקות מעבדה קבועות”.

“בנוסף” – אומר מר לב; נעשה מעבר להדברה בשיטות טבעיות בעזרת אויבים טבעיים של המזיקים, חיטוי סולארי עם חום השמש ועוד. במדינות אחרות, יש המשקים עדיין, למרבה הצער, במי ביוב, אין די פיקוח על חומרי הדברה ואיש אינו נותן את דעתו על תנאי ההעסקה של העובדים.

תנודות המחירים של הירקות פוגעות גם בחקלאים, כפי שכעת המחירים מאמירים, כך יש תקופות של שפל שאז חקלאים נקלעים להפסדים ונפלטים מן הענף. חיזוק כוחם של החקלאים באמצעות שיווק מאורגן, כפי שאנו עושים ב’עין יהב’, מגדיל את כוחם את מול הרשתות והסיטונאים ותורם ליציבות מחירים ואספקה סדירה לשווקים.

מנכ”ל ‎אגודת “יופי של ירקות” מר דניאל לב, תוקף ומציין, כי; “כש’רשתות השיווק’ וה’צרכנים’ חוגגים מ’ירק’ או ’פרי’ אשר נמכר רק ב-1 שקל, צריך לזכור, כי בצד השני, יש חקלאי שאיבד את עולמו.

בעשורים האחרונים, נפלטו אלפי חקלאים ממעגל היצור, חלקם בגלל שלא יכלו לספוג את תקופות השפל. המחירים, נקבעים, לפי היצע וביקוש לא יתכן שיינתן פתרון כשהמחיר גבוה ע”י ’יבוא’ ולא יינתן פתרון כשהמחיר נמוך. יוצא מכך שרק החקלאי, יכול להפסיד”.

“לצאת בהכרזות כנגד החקלאים כשהמחירים עולים זה לא הוגן ולא אחראי” – ממשיך ואומר לב; “אם נבדוק את רווחיות הרשתות, נגלה, כי אחוז הרווחיות הגבוה ביותר הוא נמצא ב’פירות וירקות’, על כן, מן ההיגיון, כי ישמרו על החקלאים שעמלים רבות על מנת לגדל תוצרת בתנאים הקשים שיש כאן בארץ”.

“צריך לזכור, כי שכשמדווחים על מחירי עגבנייה של כ- 15 ש”ח לצרכן, החקלאי, במקרה הטוב יקבל לידיו כ- 5-6 שקלים. כל אחד יכול להבין לבד שלא החקלאי, מהווה את בעיית המחיר…”. סיכם בעגמומיות מר דניאל לב, מנכ”ל ‎אגודת “יופי של ירקות” מגדלי הירקות הגדולים בישראל מעין יהב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן