מסחר | תעשייה

לשכות המסחר ל’משרד הפנים’: פרסם בקשות הרשויות המקומיות להעלאות חריגות בארנונה

0
0

נשיא איגוד לשכות המסחר עו”ד אוריאל לין, אל מנכ”ל משרד הפנים מר יהושע (שוקי) אמרני; “בכדי שמשרד הפנים יהיה שירותי ונגיש לציבור הרחב ולעסקים, חשוב מאד, כי באתר תופיע רשימה מפורטת של כל הרשויות המקומיות שהגישו בקשות לאישורים חריגים בצווי הארנונה, ולצידן הסבר מדויק ומפורט מה המצב נכון להיום, איזה בקשות כבר אושרו לשנת 2014 על ידי משרד הפנים”.
לשכות המסחר ל’משרד הפנים’: פרסם בקשות הרשויות המקומיות להעלאות חריגות בארנונה
לשכות המסחר למשרד הפנים: פרסמו בקשות הרשויות המקומיות להעלאות חריגות בארנונה

“אין זה ראוי שעד תום הרבעון הראשון של שנת 2014, טרם פורסם המידע הנחוץ. הבקשות לאישורים חריגים להעלאת מס הארנונה הוגשו על ידי הרשויות המקומיות עד סוף חודש פברואר השנה והן כבר נמצאות ברשות משרד הפנים” – כך הדגיש במכתבו עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אל יהושע (שוקי) אמרני המנכ”ל בפועל של משרד הפנים, עו”ד לין, מקווה, כי אי הפרסום לא נעשה במכוון אך מביע תמיהה על בלימת המידע.

נשיא איגוד לשכות המסחר עו”ד אוריאל לין, כתב, אל עמיתו ד”ר אמרני, כי; “משרדי הממשלה מחויבים בשקיפות מלאה, ובטוחני שתסכים עמי שאין זה רצוי או הולם שכוונה ל’העלאת מס’ לא תעשה בכל השקיפות הראויה. העדר פרסום נאות ובזמן אמת – מונע מהעסקים ומן הציבור להביע הסתייגותם לבקשות העלאות המס החריגות, על כן מן הראוי שנתונים אלה יפורסמו מיידית, בכדי שלציבור בכללו ול’מגזר העסקי’ תהיה את האפשרות להביע את דעתם קודם שמטילים עליהם מס נוסף”.

מר לין, דורש עוד ממר אמרני, לפרסם באתר האינטרנט של משרד הפנים את הבקשות שהגישו הרשויות המקומיות לאישורים חריגים להעלאת מס הארנונה לשנת 2014. כיום מתפרסמות אך ורק ההחלטות של המשרד לגבי האישור ל’העלאת מס חריגה’.

“לא יתכן שבאתר משרד הפנים, יפורסמו אך ורק ההחלטות לגבי בקשות האישור החריג, שכן מס הארנונה הוא חלק כבד ומרכזי בעלויות של המגזר העסקי, בעיקר של העסקים הזעירים והקטנים. יש לו השפעה ישירה על העלאת יוקר המחיה והמחירים. כל אישור חריג המעלה את מס הארנונה עלול ואף משפיע על סגירת עסקים”.

“בכדי ש’משרד הפנים’, יהיה שירותי ונגיש לציבור הרחב ולעסקים, חשוב מאד, כי באתר תופיע רשימה מפורטת של כל הרשויות המקומיות אשר הגישו בקשות ל’אישורים חריגים בצווי הארנונה’, ולצידן, הסבר מדויק ומפורט מה המצב נכון להיום, איזה בקשות כבר אושרו לשנת 2014 על ידי משרד הפנים”. סיכם נשיא איגוד לשכות המסחר עו”ד אוריאל לין, את פנייתו אל מנכ”ל משרד הפנים מר יהושע (שוקי) אמרני.

אחראית קשרי עיתונות אגף דוברות והסברה של איגוד לשכות המסחר הגב’ הילית נעמת – מרילוס, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “מבדיקה שנערכה ב’איגוד לשכות המסחר’, נמצא, כי בשנת 2012, כ- 70 רשויות מקומיות, קיבלו באופן סיטוני אישור גורף להעלאות חריגות של מס הארנונה ובטווח העלאה שבין 4% לבין 25%, ובשנת 2013 כ- 90 רשויות מקומיות, הגישו בקשות ל’אישורים חריגים’ ולמעלה מ-55% מהן, כ-50 בקשות אושרו על ידי משרד הפנים.

עוד עולה, מן הבדיקה, כי המגזר העסקי, שילם תוספת של ארנונה חריגה בסך של כ- 200 מיליון ש”ח בשנים 2012-2013, בהשוואה לשנת 2011, בגין אישורים חריגים שניתנו בשנת 2012 מעבר לשיעור העלאה הקבוע בחוק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן