חקלאות ימית

הצלחנו להעמיד דור חדש של דגי אמנון הירדן שעמדו בסכנת הכחדה

משרד החקלאות: בתחנת המחקר ב’דור’ נשמר גרעין רבייה המונה 120 דגים (כ- 70 נקבות), לשימור המין ולאכלוס מחדש במקרה הצורך. גרעין רבייה נוסף נשמר במכון וולקני ◄ העמדת הדור הבא של הדגיגים התאפשר רק בתנאים מבוקרים ולאחר השקעת מאמצים רבים, שבסופם נוסדה אוכלוסיית המשך בריאה.
0
0
משרד החקלאות: הצלחנו להעמיד דור חדש של דגי אמנון הירדן שעמדו בסכנת הכחדה
דגי אמנון הירדן שעמדו בסכנת הכחדה

כתוצאה מנסיגת ים המלח “נדדו” הנביעות שמזינות את ’שמורת עין פשחה’ לכיוון דרום מזרח. בריכות ואגמי השמוּרה אשר היו בית למינים נדירים רבים של צמחים ובעלי חיים החלו להתייבש, והמים בהם הלכו והתמעטו, מותירים את המינים הללו בסכנת היעלמות. רשות הטבע והגנים (רט”ג), פנתה אל אגף הדיג ב’משרד החקלאות ופיתוח הכפר’, בבקשה להציל את ’דגי אמנון ירדן’ בשמורה, שהיו בסכנת היעלמות.

עוזרת הדוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ איכראם חוג’יראת’ מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי חוקרי משרד החקלאות, אספו כ- 200 דגימות דגים מן השמורה, אשר הועברו לתחנת אגף הדיג ב’דוֹר’, לאקלום ושיקום.

העמדת הדור הבא של דגי השמוּרה, התאפשר רק בתנאים מבוקרים ולאחר השקעת מאמצים רבים, ובסוף התהליך נוסדה אוכלוסיית המשך בריאה. לפני מספר שבועות, הושבה קבוצה ראשונית מתוך אוכלוסייה זו אל השמוּרה בהצלחה. בעקבותיה, הושבו אתמול (חמישי) קבוצות נוספות לטבע.

בתחנת המחקר ב’דוֹר’, נשמר ’גרעין רבייה’ המונה 120 דגים (כ-70 נקבות), לשימור המין ולאכלוס מחדש במקרה הצורך. גרעין רבייה נוסף נשמר ב’מכון וולקני’.

השבת דגי אמנון הירדן בשמורת עין שפחה שעמדו בסכנת הכחדה

מנהלת תחנת המחקר ב’דוֹר’, במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ עיינה בנט-פרלברג, אמרה, כי; “ישראל הינה גבול התפוצה הצפוני ביותר בעולם של דגי אמנון, ובה התפתחו שני מינים, אחד מהם הינו ’אמנון הירדן’ אשר מקורו בבקעת הירדן.

דגי אמנון, מוכרים בכל העולם כדגי מאכל פופולאריים, ומגודלים באופן מסחרי גם בישראל.

לפני 10 שנים, ערך צוות תחנת המחקר של אגף הדיג ב’דוֹר’, סקר בחיפוש אחר מקורות נוספים בעולם לדגי אמנון הירדן טהורים, ועל פי התוצאות, התברר, כי המקור הטבעי היחיד בעולם של מין זה הינו ב’שמורת עין פשחה’ בצפון ים המלח.

שימור גרעין רבייה של האוכלוסייה הטבעית, הינו בעל חשיבות רבה מטעמי שמירת טבע ומגוון מינים בעיקר נוכח סיכונים ואיומים על בתי גידול, כמו; שמורת עין פשחה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן