צרכנות

שר התקשורת מר גלעד ארדן, פועל שוב למען הצרכן: דואר רשום יכלול את פרטי השולח

0
0

שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן; “אי ציון שמו של השולח על הודעה בדבר דואר רשום – גורם לטרחה ולבזבוז זמן של הציבור. החוק, יגביר שקיפות ויאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולקבלו”.
שר התקשורת מר גלעד ארדן, פועל שוב למען הצרכן: דואר רשום יכלול את פרטי השולח
שר התקשורת מר גלעד ארדן, פועל שוב למען הצרכן: דואר רשום יכלול את פרטי השולח

משרד התקשורת, הפיץ היום (יום שלישי | כ”ג ’אדר ב התשע”ד) אל משרדי הממשלה, תזכיר חוק חדש, אשר יחייב כל גורם, פרטי או מסחרי, השולח ’דבר דואר רשום’, לציין את פרטיו על גבי הודעת ’הדואר רשום’. בנוסף, החוק יחייב את השולח לציין על גבי דבר הדואר, אם קיימת לגביו “חזקת מסירה”, מצב בו הנמען, נחשב כמי שקיבל את דבר הדואר הרשום גם ללא חתימתו על אישור מסירה.

נמענים רבים אינם נמצאים בביתם כאשר מגיע הדוור בכדי לתת להם “דואר רשום”, והם מוזמנים אל סניף הדואר לאסוף את הדואר הרשום מבלי שהם יודעים מי השולח וממי הדואר, הגיע.

הנמען, מגלה את זהות השולח רק עם קבלת הדואר בסניף הדואר. על מנת שנמען יוכל לכלכל את צעדיו בהתאם, בנוגע לאיסוף דבר הדואר יש לו זכות לדעת מראש מי שלח לו את הדואר.

שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן, אמר; “אי ציון שמו של השולח על הודעה בדבר דואר רשום – גורם לטרחה ולבזבוז זמן של הציבור. החוק, יגביר שקיפות ויאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולקבלו”.

עוד סבור השר ארדן, כי שקיפות בנוגע ל’זהות השולח’ תאפשר לנמען להחליט מתי ואם בכלל לאסוף את דבר הדואר, בהתאם לדחיפותו ובהתאם לרמת הנחיצות בקבלתו.

לגבי חלק מדברי הדואר הרשומים קיימת בחוק “חזקת מסירה” לפיה הנמען נחשב כמי שקיבל את דבר הדואר הרשום, גם ללא חתימה על ’אישור מסירה’.

ד”ר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת הוסיף ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “מאחר שבחלק גדול מן המקרים הנמענים אינם מודעים לכך, תזכיר החוק החדש, קובע, כי עובדה זו, תוצג ב’פרטי ההודעה’, כדי לחסוך לציבור עלויות מיותרות, למשל של קנסות, ריביות והצמדות בגין איחור בתשלומים שונים, שנבע מאי קבלה של הדואר הרשום.

בנוסף, תוטל על השולח החובה לפרט על גבי דבר הדואר, באופן בולט, את זהותו ואת שמו של מייפה הכוח בשמו נשלח, כמו במקרה של משרדי עו”ד השולחים מכתבים בשם מייפה כוחם”.

יצוין, עוד, כי ’דבר דואר רשום’ שלא מופיעים בו פרטי ההודעה, כאמור, לעיל, לא יועבר למשלוח על ידי עובדי חברות הדואר.

החובה למלא את הפרטים שציין השולח בהודעת דואר רשום המושארת במענו של הנמען, תוטל על עובדי חברות הדואר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן