צרכנות

חברת IBC, מאשימה: חברת HOT, מטעה את הציבור בעניין קופסת HOT Fiber

0
0

דני לאובר, מנכ”ל חברת הסיבים האופטיים של ישראל IBC; ” הגימיק של ’חברת הוט’ הוא ניסיון לנכס את טכנולוגיית הסיבים מבלי להשקיע בבניית רשת סיבים אמתית לאזרחי ישראל . ישנה חשיבות צרכנית ממעלה ראשונה לכך שרק שירותים המבוססים על סיבים אופטיים, יוכלו להשתמש במילה; ’Fiber’ על מנת לתאר את השירות שהם מציעים, כך שלא תיגרם הטעיה של צרכני התקשורת בישראל”.
חברת IBC, מאשימה: חברת HOT, מטעה את הציבור בעניין קופסת HOT Fiber
חברת IBC, מאשימה: חברת HOT, מטעה את הציבור בעניין קופסת HOT Fiber

חברת הסיבים האופטיים של ישראל IBC, הגישה הבוקר (יום ראשון, כ”א אדר ב’ תשע”ד), באמצעות באי כוחה, עו”ד עודד לוי ממשרד פרופ’ יובל לוי ושות’, מכתב תלונה למר שי באב”ד, מנכ”ל ’הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו’ וכן אל ’מועצת הכבלים והלוויין’ כנגד ’חברת HOT’ בעניין הטעיית הציבור באמצעות הכינוי; “HOT Fiber”.

זעמה של חברת הסיבים האופטיים של ’ישראל IBC’, פרץ לאחר שנודע, כי בשבוע האחרון, החלה חברת ’הוט’ במסע פרסום נרחב לקופסת המדיה הביתית החדשה שלה אשר מותגה בשם; ’HOT Fiber’. פרסומות אלה מככבות באמצעי המדיה השונים, בין היתר בתחנות הרדיו וערוציה הטלוויזיה הנתונים לפיקוחה של ’הרשות השנייה’.

על פי נוסח המכתב; “בעולם התקשורת, למונח Fiber משמעות אחת ויחידה; ’סיב אופטי’. עם זאת, בדיקה פשוטה של מרכיבי הקופסא ושל מאפייני הרשת של הוט שאליה היא מחוברת, מראה, כי הקופסא אינה מיועדת להתחבר לרשת סיבים אופטיים ולכן הקשר בינה לבין המונח Fiber, הינו מקרי בהחלט”.

“לפיכך”, כך נכתב; “באמצעות המיתוג של הקופסא כ-“HOT Fiber”, הוט למעשה יוצרת מצג מטעה הטומן בחובו הבטחה לשירות מהיר ואיכותי המבוסס על סיבים אופטיים. משמעות מיתוג זה של הקופסא היא הטעיית הציבור באופן שיגרום לו להאמין, כי שירותיה של הוט (או לפחות חלקם) מועברים על-גבי רשת מתקדמת המבוססת כולה (או לפחות ברובה) על סיבים אופטיים, בעוד ששירותים אלה מועברים בפועל על רשת הכבלים הוותיקה שלה”.

כידוע, בימים אלו IBC פורסת על-גבי תשתיותיה של חברת החשמל רשת של סיבים אופטיים, אשר צפויה לספק שירותי תקשורת רחבת-פס לכל בית בישראל ולהביא בשורה טכנולוגית אמיתית לצרכן הישראלי. בחודשים האחרונים זוכה רשת זו לפרסום נרחב בכל כלי התקשורת.

לטענת IBC, במכתב התלונה; “נדמה, כי ’הוט’ בחרה לעשות שימוש ציני במודעותו ההולכת וגוברת של הצרכן הישראלי לבשורה הטכנולוגית שמביאה איתה רשת המבוססת על סיבים אופטיים, ולכן מיתגה את הקופסא תוך שימוש במונח “Fiber”, המהווה כאמור הטעיה צרכנית גרידא”.

לאור זאת, מבקשת חברת IBC מהרשות השנייה; “לאסור על המשך פרסומה של קופסת המדיה “HOT Fiber” בערוצים הנמצאים בסמכותה של הרשות השנייה”.

וכן מבקשת מ’המועצה לשידורי כבלים’ ו’שידורי לווין’ “לפעול בהתאם לסמכותה האמורה לעיל ולחייב את חברת הוט להפסיק לאלתר את הפצתה ושיווקה של קופסת המדיה “HOT Fiber”.

לדברי דני לאובר, מנכ”ל חברת הסיבים האופטיים של ישראל IBC: “חברת IBC נמצאת בשלבי הפריסה של רשת תקשורת הבנויה מ 100% סיבים אופטיים (Fiber 100%). בעוד מספר שבועות, יחוברו הלקוחות הראשונים לרשת הסיבים ויתנסו לראשונה בישראל בהבדל התהומי בין רשת הבנויה חלקה מסיבים לרשת הבנויה מ 100% סיבים. כבודו של המוצר החדש של “הוט” במקומו מונח אך אין לו שום קשר לרשת תקשורת הבנויה מ- 100% FIBER.

הגימיק של “חברת הוט” הוא ניסיון לנכס את ’טכנולוגיית הסיבים’ מבלי להשקיע בבניית רשת סיבים אמתית לאזרחי ישראל. הסיבים האופטיים, יביאו לכל בית בישראל עולם חדש של תקשורת סימטרית ובמהירות גבוהה הגבוהות בעולם ובמחירים תחרותיים והוגנים”.

“ישנה חשיבות צרכנית ממעלה ראשונה לכך שרק שירותים המבוססים על סיבים אופטיים, יוכלו להשתמש במילה; ’Fiber’ על מנת לתאר את השירות שהם מציעים, כך שלא תיגרם הטעיה של צרכני התקשורת בישראל” – כותבת חברת IBC ל’מועצת הכבלים והלווין’ בסיכום המכתב, באמצעות בא כוחה עו”ד עודד לוי ממשרד פרופ’ יובל לוי ושות’.

ולסיכומו של המכתב ל’רשות השנייה’, נכתב, כי; “מניעת הפרסום הינה הכרחית הן על מנת למנוע את הטעייתו של ציבור הצרכנים בישראל המצפה למוצר איכותי מזה שיש באפשרותה של חברת הוט לספק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן