בנקים

בנק ישראל: המדד המשולב לפברואר 2014, עלה ב-0.2% אחוזים

0
0

לדעת אנשי בנק ישראל, המדד המשולב תרמו במיוחד העלייה במדדי הפדיון של המסחר ושל השירותים, בעוד שהירידות במדדי יצוא הסחורות והשירותים. במדד יבוא התשומות לייצור ובמדד הייצור התעשייתי מיתנו את עליית המדד.
בנק ישראל: המדד המשולב לפברואר 2014, עלה ב-0.2% אחוזים
בנק ישראל: המדד המשולב לפברואר 2014, עלה ב-0.2% אחוזים

בנק ישראל, פרסם אתמול (שישי | י”ט ’אדר ב’ התשע”ד), כי המדד המשולב* למצב המשק, בחודש פברואר עלה ב-0.2% (אחוזים).

אנשי בנק ישראל, מסבירים, כי המדד המשולב למצב המשק, מעיד על כך, כי המשק ממשיך לצמוח בקצב שאפיין אותו בתקופה האחרונה.

לדעת אנשי בנק ישראל, לעליית המדד החודש (פברואר 2014), תרמו במיוחד העלייה ב’מדדי הפדיון של המסחר’ ושל ’השירותים’, בעוד שהירידות ב’מדדי יצוא הסחורות והשירותים’.

ב’מדד יבוא התשומות לייצור’ וב’מדד הייצור התעשייתי’ מיתנו את עליית המדד.

נתוני המדד לחודשים הקודמים, עודכנו מעט כלפי מעלה (ראה כאן; לוח 1) בשל עדכון קל כלפי מעלה שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס), ב’מדד פדיון השירותים’ לחודשים הקודמים, ובעקבות עדכון בנתוני יצוא השירותים.

לוח 2, כאן למטה, מציג את התפתחות רכיבי המדד בחודשים האחרונים.<!–ComponentsOfTheIncreaseInTheIndexForFebruary2014_22-03-14_01ֹ.htm–>
◄ המדד המשולב למצב המשק ורכיביו;

המדד המשולב הוא אינדיקטור סינתטי מחזורי לצורך אבחון כיוון התפתחותה של הפעילות הריאלית בזמן אמת, והוא מחושב על פי השינוי החודשי בשבעה רכיבים, המייצגים היבטים שונים של הפעילות הריאלית במשק; מדד הייצור התעשייתי, היבוא של מוצרי צריכה, יבוא התשומות לייצור, הפדיון מהמסחר והשירותים, מספר משרות השכיר במגזר העסקי, יצוא הסחורות (ללא חקלאות, דלק, יהלומים ואניות ומטוסים) ויצוא השירותים (שירותי תיירות, מחשוב ומידע, תקשורת, ביטוח ושירותים עסקיים אחרים).

המדד המשולב, מורכב משני אלמנטים נפרדים: (1) קצב הצמיחה ארוך הטווח (הקו האמצעי של המדד), המחושב על פי קומבינציה ליניארית של מגמות רכיביו; (2) מחזורי צמיחה – תנועות קצרות טווח של המדד – האצה/האטה יחסית לקצב הצמיחה ארוך הטווח (ראו קובץ קובץ pdf באתר ה-OECD), המחושבות באמצעות מודל לא ליניארי של שינוי משטרים (ראו פרטים במחקר).

● עוד על המדד המשולב למצב המשק ורכיביו

*בחישוב המדד המשולב, מובאים בחשבון שינויים ברכיביו (מנוכי העונתיות) הן בחודש השוטף והן בחודשים אחדים בפיגור.

1 העלייה שחלה בחודש ינואר ביצוא השירותים האחרים (למעט תחבורה) הייתה על פי נתוני הלמ”ס חדה יותר מזו שנחזתה באמצעות המודל שמשלים – על בסיס הדיווחים לבנק ישראל על עסקאות ב’מט”ח’ – את הנתון החסר הבו-זמני של יצוא השירותים שאינו זמין מהלמ”ס בעת חישוב המדד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן