כנסת ישראל

שר התקשורת מר גלעד ארדן בוועדת הכספים של הכנסת: אין מנוס מסגירת רשות השידור

0
0

שר התקשורת ארדן בוועדת הכספים; “המצב הקיים ברשות השידור הוא כאוטי… תיקון ליקויים בתוך הרשות פנימה לא יצלח… אם רוצים לבסס שידור ציבורי עם אמון ציבורי לא נכון יהיה לעמת את אותו גוף מול הציבור ולגבות ממנו כסף ישיר (האגרה) ומי שלא משלם לרדוף אחריו ולעקל לו ◄ יו”ר ועדת הכספים סלומינסקי; “נחשפנו לדברים חמורים ביותר ברשות השידור, אין ספק שהמצב לא יכול להימשך”.
שר התקשורת מר גלעד ארדן בוועדת הכספים של הכנסת: אין מנוס מסגירת רשות השידור
שר התקשורת מר גלעד ארדן בוועדת הכספים של הכנסת: אין מנוס מסגירת רשות השידור

שר התקשורת, גלעד ארדן (סיעת “הליכוד-ביתנו”), הופיע היום (רביעי, י”ז ב אדר ב תשע”ד), בדיון על הפן הכספי של מסקנות ’ועדת לנדס לבחינת רשות השידור’ ב’וועדת הכספים של הכנסת’ והיה מאד פסימי באשר לגורלה של רשות השידור וקבע, כי; “ניתן וחובה לקיים שידור ציבורי ראוי ואיכותי במדינת ישראל, אולם “אין מנוס מלסגור את ה’רשות’ במתכונתה הנוכחית. 10 שנים של ניסיונות לרפורמה פנימית לא צלחו וכיום ברור, כי תיקון הליקויים בתוך הרשות פנימה לא יצלח”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ ניסן סלומינסקי (סיעת ’הבית היהודי’); “בוועדת הכספים נחשפו דפוסי התנהלות חמורים, ניהול כספים שגובל בפלילים ואף פניתי למבקר המדינה בעניין. המצב הזה לא יכול להימשך”. ח”כ סלומינסקי, הודיע שימשיך לטפל ושכסף ציבורי שמופנה ל’שידור ציבורי’ לא יהיה הפקר.

סלומינסקי, ציין, כי; “קיים נתק מוחלט בין חלקים בתוך הרשות עצמה, ניהול הכסף הציבורי בה כושל ונעשו דברים על גבול הפלילים. פניתי גם למבקר המדינה. אני משבח את השר ארדן על הטיפול בסוגיית רשות השידור ואני מייחל לפתרון טוב שיאפשר קיום שידור ציבורי יעיל ואיכותי”.

שר התקשורת מר גלעד ארדן, גילה, כי; “השידור הציבורי מגלגל כמיליארד שקלים בשנה. זה כולל את ’האגרה’, את התקציב שעובר ישירות מהמדינה, חסויות ועוד. יש חשיבות עצומה בשידור חזק איכותי ורלוונטי”.

לדברי השר; ’ועדת לנדס’ צודקת ואין סיבה להישאר באחוזי צפייה כה נמוכים. ישראל עולה רק על לבנון באחוז הצפייה הנמוך ב’שידור הציבורי’ (3%). את המחדל של הרשות במשך שנים הפכו לאידיאולוגיה, כאילו לשידור ציבורי-איכותי אין הרבה אחוזי צפייה, אך זה לא נכון. ניתן להעלות את שיעורי הצפייה.

יש צורך בשינוי על המסך וגם להגיע לאיזון תקציבי ושהשידור הציבורי יהיה מסוגל לקיים את עצמו. יש לאחד את גורמי החדשות ל’חטיבת חדשות’ אחת חזקה, דבר אליו התנגדו ועדי העובדים. כש’ועדת לנדס’ – מקצועית עם אנשי בעלי ניסיון בתקשורת, הגיעה למסקנה, כי לא ניתן לעשות תיקונים מבפנים ו-אין מנוס מלסגור את הגוף הקיים.

יש לנו הזדמנות לבסס שידור ציבורי שייפנה גם לדור הצעיר, לייצר תכנים עם ערך מוסך ולשקף את הרב-תרבותיות והתכנים שמ”י יכולה להתגאות בהם. ההמלצה היא להקים מנהלת שידור ציבורי, תוך שמירה על חלק גדול מתכניות הרדיו שדווקא מוצלחות. הקמת 3 ערוצי טלוויזיה, מרכזי בעברית, אחד בערבית, יצירות מקור וערוץ ילדים ציבורי, שגם בו קיים כשל שוק”.

בעניין האגרה אמר השר גלעד ארדן; “הוועדה סברה פה-אחד שאם רוצים לבסס שידור ציבורי עם אמון ציבורי לא נכון יהיה לעמת את אותו גוף מול הציבור ולגבות ממנו כסף ישיר ומי שלא משלם לרדוף אחריו ולעקל לו. יהיה חיסכון 300 מיליון ₪ כל שנה לא מיליארד אלא 720 מיליון ₪ כל שנה, ימומנו מפרסומות וחסויות, העברה מהטסט השנתי על כלי הרכב, והיתר העברה תקציבית מהאוצר או הסטה מהכנסות מדינה אחרות. שידור שאיננו בבעלות של בעלי הון הוא תמיד ממומן ע”י הציבור בכל מקרה”.

השר ארדן, עדכן, כי בשבועות הקרובים יתחיל להכין תזכיר חוק ממשלתי עם עקרונות הרפורמה ולקראת קידומו בכנסת בכנס הקיץ הקרוב. המצב הקיים, שהוא כאוטי, ועשוי להגיע לכדי קריסה ואם מישהו חושב שיטרפד את החוק ויציל בכך את ’השידור הציבורי’ ישיג בדיוק ההיפך. צריך להיות גוף שידורים חזק שיוכל אפילו לגבור על השידורים המסחריים”.

● ח”כ זהבה גלאון (סיעת מר”צ); “בזחיחות שר התקשורת ושר האוצר הודיעו על ’פטירת השידור הציבורי’. ביטול האגרה והחזרת המימון לאוצר זה פוליטיזציה. ראש הממשלה מר נתניהו הוא אבי אבות השחיתות ב’רשות השידור’. הולכים להכתיב מינהלת חדשה שתקבע מי מהעיתונאים ימשיכו לעבוד ומי שינהל אותה זה השר ארדן ו-לפיד. צריך רפורמה אמיתית. יש לדחות את המלצות ועדת לנדס”.

● ח”כ עיסוואי פריג’ (סיעת מר”צ); “בוועדת הכספים נחשפנו להליכי גביית האגרה הלא ראויים אך תמיד הכי קל לגעת בציבור העובדים ודווקא המנהלים שגרמו לכל הגירעונות בהם לא נוגעים. זה תסמונת של כל דיוני התקציב. מענישים תמיד את מי שקל להעניש. צריך הבראה ולא המתה. לתקן ולא להרוס”.

● ח”כ חמד עמאר (סיעת הליכוד-ביתנו); “בעד שידור ציבורי אך אחרי ההתנהלות עם הגבייה, איזו מן רשות ציבורית היא זו? גם אחוז הצפייה 3%, עוברים רק את לבנון. צריך לפתוח קודם גוף חדש ואז לסגור את הקיים”.

● ח”כ רובי ריבלין (סיעת הליכוד-ביתנו); “נשמת אפה של דמוקרטיה – שידור ציבורי, לא ממלכתי ולא הדוקטרינרי, עבור שידור ציבורי הציבור משלם, על-מנת שדרכו יוכל לקבל את כל החומר כדי להסיק מסקנות ולהגיע לכלל עמדה. שידור ציבורי לא יכול להתקיים מבלי שהציבור יודע שהוא בעל הבית שלו והוא משלם את אגרת רשות השידור.

בביטול האגרה יש אמירה שיש בכל זאת קומיסר לשידור הציבורי. אסור לשגות באשליות ’שידור ציבורי’ איננו ממלכתי, הממלכה משתנה מעת לעת. יחד עם זאת חייב להיות שינוי מרחיק לכת בהתנהלות הרשות”.

● ח”כ אילן גילאון (סיעת מר”צ); הדיון ערכי לגמרי על אחריות וטובת הציבור. הרבה מקומות אחרים שהם הרבה יותר יקרים ולא יעילים וצריכים להיסגר. יש לפתוח גוף חדש ואז לסגור את הרשות”.

● יו”ר ועד עיתונאי קול ישראל, העיתונאי ברוך אסקרוב; “ועדת לנדס, הייתה חד צדדית ולא שיתפה את העובדים. העובדים מצוינים, אם יש לא טוב זה היוצא מן הכלל. צורת ההעסקה בעייתית. אילן לוין ישב על הרפורמה ועכשיו כותב דו”ח איך הרפורמה לא טובה. איך יהיה כבוד למילה, אין ערך לחתימה של אף גורם ממשלתי”.

● משה שגב מ’וועד הנדסה’ בטלוויזיה; “לקחו חברת ייעוץ בשמם של רם בלינקוב ואילן לוין שהיו מ”נסיכי הרפורמה” הקודמת ועתה הם חותמים על נייר עמדה ומגישים ל’וועדת לנדס’, כאילו הרפורמה לא ישימה. זו פשיטת רגל של המדינה; ביום אחד אתה בממשלה וכותב כך ואז עובר לחברה פרטית ומתאים עצמך וכותב אחרת”.

● יו”ר רשות השידור, מר אמיר גילת; “הדיון לא על סגירת הרשות אלא על העמדתה מחדש, על האופן שבו תמלא את תפקידה. החוק כפי שהוא כיום לא מאפשר לרשות למלא את תפקידה. מ- 1965 חתום ע”י ישראל גלילי, לא משקף את המציאות כפי שהיא היום. את החוק צריך לשנות בכל מקרה. הרשות לא עומדת במחויבות שלה. המחוקק, הטיל עליה תפקידים לנהל נדל”ן, גבייה, פרסום וכד’. ואנחנו המומחיות שלנו בשידור. ניסינו במשך שנתיים וחצי באמצעו הרפורמה וכל האנשים עכשיו מהללים אותה לא מיהרו לחתום עליה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן