צרכנות

מגדלי הפירות: דו”חות שופרסל, מוכיחים הרשתות עושות הון ע”ח הצרכנים והחקלאים

0
0

מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן; “הייקור החזירי של הפירות, ע”י רשתות השיווק בהן ’שופרסל’ העושות רווחי עתק על חשבון הצרכנים והחקלאים, הופך את הממתקים לזולים מהם – זוהי פגיעה כלכלית ובריאותית בילדים ובמבוגרים בישראל”.
מגדלי הפירות: דו
מגדלי הפירות: דו”חות שופרסל, מוכיחים הרשתות עושות הון ע”ח הצרכנים והחקלאים

ה’שופרסל’ הנחשבת רשת המרכולים הגדולה בישראל הציגה את דו”חות הרשת שלה לשנת 2013, מהם עולה, כי היא הרשת העושה את הרווח הגדול ביותר בתחום ה’פירות’ וה’ירקות’ מוכיחות את צדקת טענותינו על פערי התיווך הבלתי סבירים שהתפתחו בענף – כך מאשים מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מר איציק כהן.

על פי הדו”חות הם מצביעים על למעלה ממחצית מהצמיחה ברווח הגולמי של ’רשת שופרסל’ אשר מקורו בתחום הפירות והירקות.

“פירות וירקות, צריכים להיות נגישים לציבור הרחב, במיוחד בארץ עם אקלים נוח לגידול כמו שלנו” – מסביר מר כהן; “הצידוקים של ’רשת שופרסל’ כאילו מדובר בהתייעלות הם זריית חול בעיני הציבור ואני טוען” – ממשיך מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מר כהן; אם הצלחתם לרכוש יותר בזול או לצמצם את הפחת, מן ההגינות להפחית בהתאם את המחיר לצרכן ולא להשתמש בכספים, כדי להעשיר את כיסי הבעלים והמנהלים”.

מעבר להיבט הכלכלי, התנהלות ה’שופרסל’ ושאר רשתות השיווק פוגעת בריאותית בילדים ובמבוגרים בישראל. היא גורמת לכך שממתקים וחטיפים הופכים להיות זולים יותר מאשר הפירות ונגרם בכך נזק תזונתי ארוך טווח וחינוך קלוקל של הדור הצעיר. ילד שהתרגל לאכול מעט פירות ימשיך בהרגליו גם כמבוגר.

מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות, קרא אל רשתות השיווק ברחבי המדינה, לגלות אחריות ציבורית ולהסתפק ברווח סביר והוגן ב’ענף הפירות’ וקרא לצרכנים להיות ערניים ולהעדיף קניה במקומות שיאפשרו להם לקנות שפע של פירות לבני המשפחה ב’מחיר הגיוני’.

▼ ארגון מגדלי הפירות בישראל

ארגון מגדלי הפירות הוא גוף עצמאי וולונטרי, הפועל כאגודה חקלאית שיתופית אשר נוסד על ידי המגדלים 12 שנים לפני קום המדינה בשנת 1936, והוא היום בן 72 שנה, (לדברי חבריו; הוא בוגר אך עם רוח צעירה). בשנים הראשונות טיפל הארגון במכלול גדול של נושאים; הדרכה, מחקר, שיווק, מיכון במטע, ייבוא ואספקת חומרים ועוד.

ארגון מגדלי הפירות

עם הזמן עברו חלק מהנושאים לטיפולם של מוסדות אחרים; ההדרכה ל-שה”ם, המחקר למכון וולקני, השיווק לחברות השיווק והיצוא וכ”ו.

תפקידו של הארגון היה ונשאר לייצג את המגדלים כלפי כל המוסדות העוסקים ב’חקלאות’.

בישראל, ישנם כ-5000 מגדלי פירות בכל צורות ההתיישבות, המעבדים כ-360,000 דונמים של מטעים לסוגיהם השונים (לא כולל; הדרים) חלק מהמגדלים עוסקים ב’חקלאות’ כעיסוק מלא וחלק כעיסוק נוסף לעיסוקיהם האחרים. מטעי ישראל, מניבים כ-600,000 טונות פרי בשנה ומספקים מגוון גדול של פרי איכותי ל’שווקי ישראל’ וגם ל’יצוא’.

איכות הפרי הישראלי נחשבת לגבוהה ביותר ומכאן הצלחתו של היצוא במיני הפירות המבוקשים ב’שווקי אירופה’, כגון; אבוקדו, אפרסמון, מנגו, ענבים, תמרים ו-ליצ’י.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן