רדיו | טלוויזיה

שר התקשורת מר גלעד ארדן, המהפכן שיבטל האגרה ויקים רשות שידור חדשה

0
0

שר התקשורת והשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, ח״כ גלעד ארדן; “בין רשות השידור במצבה הנוכחי לבין השידור הציבורי הראוי, פעורה תהום שאין דרך לגשר עליה” ◄ “אני רואה חשיבות מיוחדת בכך שעובדי רשות השידור והטלוויזיה החינוכית שיפרשו – יזכו לתנאי פרישה הוגנים ואני אפעל באופן אישי כדי שהדבר הזה יקרה”.
שר התקשורת מר גלעד ארדן, המהפכן שיבטל האגרה ויקים רשות שידור חדשה
שר התקשורת מר גלעד ארדן, המהפכן שיבטל האגרה ויקים רשות שידור חדשה

הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל, הגישה היום (יום חמישי | ד’ ’אדר ב התשע”ד), לידי שר התקשורת והשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור ח״כ גלעד ארדן, את מסקנותיה אשר אם ימולאו בתוך שנה יביאו למהפכה של ממש בשידור הציבורי.

הוועדה בראשות העיתונאי ואיש תקשורת ישראלי מר לם לנדס, קיימה יותר מ-20 ישיבות, ושמעה למעלה מ-70 אנשי מקצוע, מומחים, יועצים וגם מנהלים ועובדים של השידור הציבורי. וכן, השקיעה בחודשים האחרונים אלפי שעות בלימוד האפשרויות השונות העומדות בפני השידור הציבורי בישראל.

הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל, עבדה לדבריה; “בקצב אינטנסיבי מתוך תחושה של אחריות כלפי עובדי רשות השידור שהימים בהם אנו על המדוכה נטעו בקרבם חוסר ודאות באשר לעתידם, אלה בוודאי ימים קשים עבורם.

כן פעלה הוועדה, מתוך תחושה של שליחות מטעם אזרחי המדינה המממנים באופן ישיר, מכיסם, את הפעילות של ’רשות השידור’ ומצפים לקבל תמורה. הוועדה, קובעת, כי; “אין דרך להפריז בתחושה הקשה השוררת בציבור ובעומק משבר האמון שיש בין האזרחים לבין רשות השידור”.

זאת ועוד; “בין רשות השידור במצבה הנוכחי לבין השידור הציבורי הראוי, פעורה תהום שאין דרך לגשר עליה”.

שר התקשורת והשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, ח״כ גלעד ארדן, עט על מסקנות הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל, כמוצא שלל רב, אימץ את רוב ההמלצות והכריז, כי; “בשלושים ואחד במרץ 2015, אגרת הטלוויזיה, תבוטל ויתחיל עידן חדש ומלהיב בשידור הציבורי. אנחנו הולכים לסגור את רשות השידור ולהקים גוף שידור חדש ואיכותי”.

להלן דברי שר התקשורת והשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, ח״כ גלעד ארדן; “אני רוצה לפתוח קודם כל עם השורה התחתונה: בעוד כשנה מהיום, תבוטל אגרת הטלוויזיה בישראל. אני אומר זאת שוב, ובצורה מדויקת יותר; ב-31 במרץ 2015, אגרת הטלוויזיה – תבוטל.

אנחנו מתחילים היום תהליך שאי אפשר להפריז בחשיבותו, של הצלת השידור הציבורי וחיזוקו. זה יקרה באמצעות סגירת רשות השידור והקמת גוף שידורים חדש בישראל. אני מיד אפרט במה מדובר, איך זה אמור לקרות ומתי, אבל לפני כן, בואו נשאר עוד רגע אחד עם האגרה: לא במקרה אני פותח עם הבשורה על ביטול האגרה. תשלום האגרה, הפך לסמל. אגרת הטלוויזיה נתפסת בציבור כקנס מאוס, שנגבה ללא הצדקה וללא תמורה.

אזרחי ישראל הם פטריוטים שמשרתים את המדינה, אבל הם לא מוכנים שיגבו מהם, לא אחת בדרכים מפוקפקות, תשלום שנתי על טלוויזיה, שהם מבינים היטב, כמה היא מיושנת ולא רלבנטית.
זה מבחינתם – לנצל את כספם, כדי לממן הוצאות ובזבוזים של ארגון כושל! הדבר הזה לא יכול להימשך!

מדינה, לא יכולה לגבות מאזרחיה כסף עבור שידור ציבורי, כשהיא והציבור, יודעים היטב, שהכסף לא הולך לשידור, אלא נבלע ונעלם בתוך חור שחור של שעות נוספות, הסכמי עבודה מופרכים וארכיון מתפורר.

מדינת ישראל היא מדינה פורצת דרך במדע, בטכנולוגיה, ברפואה, בחקלאות, ואתם יודעים מה? גם בייצוא פורמטים חדשניים לטלוויזיה. אפילו את ה”וויז” אנחנו המצאנו. אז איך יכול להיות, שהשידור הציבורי, שאמור להיות “חלון הראווה” שלנו, נראה כמו חצר אחורית נטושה ומוזנחת???

אזרחים יקרים – העידן הזה נגמר.

בשלושים ואחד במרץ 2015 אגרת הטלוויזיה, תבוטל ויתחיל עידן חדש ומלהיב בשידור הציבורי. אנחנו הולכים לסגור את רשות השידור ולהקים גוף שידור חדש ואיכותי.

כדי שלא יהיה לאיש ספק, אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר; אני בעד שידור ציבורי. ישראל, זקוקה לשידור ציבורי, ולמדינת ישראל, יהיה; שידור ציבורי – אבל הוא יהיה איכותי, ובעל אתוס של הצטיינות, חדשנות ועצמאות. שידור שנותן ביטוי לרבדים השונים בחברה הישראלית ומשקף אותם, את כולם! שידור שנותן מענה לכשלי השוק של הערוצים המסחריים שמונחים בעיקר משיקולי רייטינג. שידור ציבורי – רלוונטי, מעניין ופלורליסטי”.

“בין רשות השידור במצבה הנוכחי לבין השידור הציבורי הראוי, פעורה תהום שאין דרך לגשר עליה. שלוש עשרה ועדות מונו במשך השנים בניסיון להתמודד עם הכשלים של רשות השידור וכולן העלו חרס. המסקנה שלנו ברורה – לא ניתן לפתור את הבעיות באמצעות שינויים חלקיים בגוף הקיים. תם זמנם של פעולות ההחייאה והניתוחים הקוסמטיים. גוף שידור ציבורי חדש יקום בישראל.

בשבועות הקרובים, אגיש לכנסת הצעת חוק המפרטת את שני המנגנונים שאמורים לקום; מינוי גורם מפרק, שיעסוק בהפסקת פעילותה של רשות השידור הקיימת, ובמקביל, מינהלת הקמה שתפעל במהירות ככל שניתן, להקמת גוף השידורים החדש.

מינהלת ההקמה תקבל חופש פעולה מלא להתקשר ולהעסיק עובדים גם מתוך רשות השידור שתיסגר, אך רק לפי שיקול דעתה המקצועי ולפי הצרכים האמיתיים של השידורים ולא לפי שיקולים, שאין בהם שום היגיון מקצועי או כלכלי.

אני בטוח שאזרחי ישראל וחברי הכנסת, מבינים היטב, את חשיבות המהפכה שאנו מנסים לקדם ואני מקווה, שהצעת החוק שאגיש תאושר במהירות בכנסת ישראל.

חובה להבהיר, שתאריך היעד לביטול אגרת הטלוויזיה מותנה בעיקר, בסיום הליך החקיקה בכנסת, כיון שללא אישור החוק החדש –לא ניתן לסגור את רשות השידור ולא ניתן להקים גוף שידורים חדש ויעיל
שיאפשר את ביטול האגרה!!!

**(תקציב)

כיום – תקציב רשות השידור, יחד עם הטלוויזיה החינוכית, עומד על למעלה ממיליארד שקלים, בכל שנה.

גוף השידורים החדש, אשר הטלוויזיה החינוכית תמוזג לתוכו , יפעל בתקציב שנתי של כ- 700 מיליון שקלים, כאשר עלויות השכר מתוך סכום זה לא יעלו על 35% (שלושים וחמישה אחוזים)!

יש כאן חיסכון אדיר של 300 מיליון שקלים בכל שנה,
ויש כאן התייעלות, ויהיה כאן כלי תקשורת איכותי, שעיקר תקציבו, יופנה לחדשות ולאקטואליה יחד עם השקעה שנתית אדירה בהפקות מקור חיצוניות, באמצעות היוצרים המצוינים הקיימים בישראל.

גוף השידורים החדש יכלול שלושה ערוצי טלוויזיה: הערוץ החדש בעברית, ערוץ בשפה הערבית וערוץ ילדים ציבורי. שלושת הערוצים החדשים ישקיעו לפחות 240 מיליון ₪ (מאתים וארבעים מיליון שקלים) בשנה בתוכן וביצירה בישראל, חוץ מתקציב של לפחות 160 מיליון שקלים בשנה לחטיבת החדשות.

זוהי בשורה חשובה, בעיקר בתקופה בה אנו חשים שהמסך שלנו רווי בתכניות ריאליטי, ופחות בתכניות סוגה עלית, בעלי ערך מוסף.
זה יהיה תפקידו העיקרי של השידור הציבורי החדש!

יש בדיחה שאומרת שבכל יום נפטר צופה של ערוץ 1 ונולד צופה של ערוץ 2 או 10. בגוף השידור החדש שיוקם, הבדיחה הזאת לא תהיה רלבנטית.

אנו נקים מערך “ניו מדיה” איכותי ומוביל, שינגיש את תכני הערוצים הציבוריים לעידן הנוכחי, הרב מסכי.
המדיה החדשה תקבל מקום מרכזי ובולט בגוף השידורים החדש.
בנוסף, תוקם בו גם “חממה”, במודל המדען הראשי, שבאמצעותה ישקיע המשדר הציבורי במחקר ופיתוח של פורמטים חדשים וטכנולוגיית שידור מתקדמות. כך נבטיח את הנחלת אתוס המצוינות והחדשנות בשידור הציבורי העתידי.

גוף השידורים החדש יכלול גם ערוץ ילדים אטרקטיבי ואחראי שיאפשר להורים לדעת לאיזה תכנים יחשפו ילדינו או בעצם – לא יחשפו…

בנוסף יוקם ערוץ ציבורי חדש בשפה הערבית לטובת דוברי השפה, שישקיע בהפקות מקור ובעידוד היצירה הטלוויזיונית בערבית.

ועכשיו, אני רוצה לדבר על עובדי השידור הציבורי; המסירות והמקצועיות של עובדי רשות השידור הפכו אותה בעבר לגוף מפואר שידע שעות יפות ורגעים גדולים. אלא שהמציאות השתנתה ועובדי הרשות נקלעו לסופה גדולה שהלכה והתחזקה.

מדובר באנשים טובים שהקדישו את חייהם לשידור הציבורי ואין זו אשמתם שהארגון המעסיק אותם איבד את המצפן שלו ולכן, אני רוצה לאמר להם תודה מעומק ליבי. אני רואה חשיבות מיוחדת בכך שעובדי רשות השידור והטלוויזיה החינוכית שיפרשו – יזכו לתנאי פרישה הוגנים ואני אפעל באופן אישי כדי שהדבר הזה יקרה.

אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר מסר בידי כשר תקשורת את האחריות על ביצוע חוק רשות השידור, וגיבה אותי לפעול לבחינת מצב השידור הציבורי וקידום תכנית מקיפה להצלתו.

אני מכיר את ראש הממשלה ועובד איתו שנים רבות. הוא תומך במהפכה שהצגתי כאן והוא יסייע כמיטב יכולתו להשלים את יישומה.

לך, שר האוצר, יאיר לפיד, אני מעריך מאוד את הגיבוי והתמיכה שלך ברפורמה מתוך הבנתך את חשיבות השידור הציבורי.
בלי השותפות איתך ועם אנשי משרדך – אנשי אגף התקציבים, החשבת הכללית והממונה על השכר – לא היינו כאן היום.
ותודה אישית גם לאמיר לוי ראש אגף התקציבים, יוני רגב, עופר מרגלית ולראש המטה דני וסלי.

תודה לידידי, שר החינוך, הרב שי פירון, שגילה תבונה ואחריות ציבורית וצירף למהלך זה את הטלוויזיה החינוכית, פשוט כי זה הדבר הנכון לעשות.

תודה מיוחדת שלוחה גם לאנשי משרד המשפטים ובראשם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד אבי ליכט ולעו”ד דפנה גלוק.

ואחרונים חביבים, לכם חברי הועדה.

בתפילת שבת אנחנו אומרים: וכל העוסקים בצורכי ציבור באמונה, הקדוש ברוך הוא ישלם שכרם. עסקתם בצורכי ציבור. ועשיתם זאת באמונה.

תודה ליו”ר – רם לנדס, על מקצועיות ונחישות מדהימה, ותודה לקרני זיו, צביקה גולדברג, יאיר אלוני וג’לאל ספאדי, לעו”ד דנה נויפלד – היועצת המשפטית של משרד התקשורת, שעשתה לילות כימים במקצועיות ובמסירות. ליונתן רזניק, שמוליק שם טוב, משה שלונסקי ומירי נבון, וכמובן לעורכת הדין יולי לסינובסקי וחגית ברוק – מרכזות הועדה.

השקעתם אלפי שעות עבודה ודיונים בכדי להביא לישראל שידור ציבורי שיחזק את ישראל כדמוקרטיה ויתרום ללכידות החברתית בקרבנו ועל כך מגיעה לכם תודתי ותודת כל אזרחי ישראל.

משימת יישום הדו”ח היא גדולה וקשה ואני מודע למכשולים הצפויים. אעשה כל שביכולתי כדי להתגבר עליהם ולהשלים את המשימה, ואני בטוח שהציבור ייתן “רוח גבית” לכל מי שיהיה שותף למהפכה חשובה זו. תודה רבה ובהצלחה לכולנו”.

שר האוצר מר יאיר לפיד, אמר, עם פרסום המסקנות של דו”ח לנדס, כי המלצות דו”ח לנדס בעניין ’רשות השידו’ יועברו מיד לחקיקה ולהערכתו, יביאו לשידור ציבורי טוב יותר ומנותק מן הפוליטיקה.

יושב ראש האופוזיציה מר יצחק הרצוג, הביע חשש, כי רשות השידור תיסגר ולא ייפתח גוף שידור ציבורי חלופי עקב בעיות תקציביות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן