צבא | משטרה | ביטחון

ראש אמ“ן, האלוף אביב כוכבי: ההברחה מוכיחה, איראן ממשיכה לחמש ארגוני הטרור

0
0

פעילות מבצעית כ-1,500 ק”מ מחוף ישראל, דרשה יכולות מודיעיניות גבוהות. ההכנה הארוכה, תמונת המצב המדויקת והפקות לקחים מהעבר סייעו לחיל הים כששתי ספינות הטילים; אח”י חנית ואח”י חץ, החלו בפעילות ◄ האלוף כוכבי; “לאגף המודיעין, יש שורה של ראיות ועדויות המפלילות את איראן, שממשיכה לנסות ולערער היציבות במזרח התיכון“.
ראש אמ“ן, האלוף אביב כוכבי: ההברחה מוכיחה, איראן ממשיכה לחמש ארגוני הטרור
ראש אמ“ן, האלוף אביב כוכבי: ההברחה מוכיחה, איראן ממשיכה לחמש ארגוני הטרור

ראש אגף המודיעין, האלוף אביב כוכבי, התייחס היום (יום חמישי | ד’ ’אדר ב התשע”ד) לאירוע תפיסת הספינה “KLOS C” ע”י לוחמי חיל הים בסמוך לנמל פורט סודן. על סיפון כלי השיט נמצאו כלי נשק רבים, ביניהם; טילים מסוג M-302, אשר יועדו לשמש גורמי טרור ב’רצועת עזה’ נגד ישראל.

”יחידות אגף המודיעין, הרכיבו את הפאזל המודיעיני במשך חודשים רבים, בכל הנוגע למשלוח ולהברחת הנשק“ – חשף האלוף כוכבי; ”אנחנו מצוידים היום בסדרה ארוכה של ראיות שמחזקות ומפלילות את הקשר של איראן לפרשה“.

ראש אמ“ן, הדגיש בדבריו, כי; ”אנחנו יודעים לומר שמי שעמד מאחורי וניהל אותה והוציא אותה לפועל לאורך כל הדרך, אלה כוחות ’משמרות המהפכה‘ ו‘כוח קודס‘ במיוחד’“.

לדבריו של האלוף אביב כוכבי; “האירוע מהווה, דוגמה נוספת לפעולה המתמשכת של איראן שתכליתה ערעור היציבות במזרח התיכון ותמיכה ב’ארגוני טרור’ בכל המרחב; חיזבאללה ,לבנון, סוריה, עיראק, בחריין, תימן, צפון אפריקה וברצועת עזה – שאלה היו מיועדות הרקטות“.

עוד ציין האלוף כוכבי, כי; “חשיפת פרצופה של איראן, מוכיחה, כי המדינה, מפרה פעם אחר פעם את ’החלטת מועצת הביטחון של האו“ם – 1747’ – שאוסרת על איראן לעסוק בכל צורה ודרך בסחר והעברת אמל”ח ל-ארגוני טרור“.

◄ תפיסת ה”קלוס-סי”

אתמול לפנות בוקר, שעון ישראל, סוכלה הברחת אמצעי לחימה בספינה “קלוס-סי” בפעילות מבצעית מורכבת. יממה לאחר האירוע, כך נראו הדברים ברגע האמת;

פעילות מבצעית כ-1,500 קילומטרים מחופה של ישראל, דרשה יכולות מודיעיניות גבוהות. ההכנה הארוכה, תמונת המצב המדויקת והפקות לקחים מהעבר סייעו ל’כוחות חיל הים’ כששתי ספינות הטילים שלהם; אח”י חנית ו-אח”י חץ, החלו בפעילות.

ראשית אח”י חץ, שימשה גשש קדמי בעוד אח”י חנית, סיווגה את המטרות, ועל ידיי אמצעים שונים חשפו את הספינה בין הגלים.

עם ההגעה לספינה, כרזו אח”י חנית ואח”י חץ ל”קלוס-סי” בכלי הקשר הימיים, וביקשו לעלות לסיפון האונייה. פני המים במקום המיועד למפגש הספינות היו נוחים, והמבצע תוזמן היטב עם מזג האוויר, שעות האור והמיקום המדויק. בכדי למנוע מאוניית ה”קלוס סי” לחשוב, כי מדובר באוניות פיראטים, המפליגות לעתים קרובות באזור דרום הים האדום, נבחר אזור מיוחד.

כך, הקיפו אוניות חה”י את אוניית הסוחר, והצוות על סיפונה שיתף פעולה. כאשר עלו נציגי חיל הים לסיפון האנייה, התנהל שיח עם קפטן ה”קלוס סי” (KLOS C) שבמהלכו התברר מסלול השיט אותו תכננו.

איראן, משמשת שחקן מרכזי בהברחת אמצעי הלחימה בים כבר שנים.

☚ ראה תיעוד נדיר; כך התנהלו מאחורי הקלעים של המבצע לסיכול ה”קלוס-סי” בשלב הבא, ירדו לוחמי חיל הים אל בטן האונייה, פתחו מספר מכולות וגילו את שקי המלט שמאחוריהם הוחבאו אמצעי הלחימה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן