צבא | משטרה | ביטחון

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, מברך על סיכול הברחת נשק מתקדם מאיראן לעזה

0
0

בפעילות מבצעית שנערכה לפנות בוקר כ-1,500 ק”מ מחופי ישראל, סוכלה הברחת אמל”ח מאיראן, בכללו טילים לטווח ארוך ◄ ראש הממשלה מר נתניהו; איראן, מחייכת לעולם ומנהלת מו”מ עם המעצמות על תוכנית הגרעין שלה אך באותה שעה שולחת נשק קטלני ל’ארגוני הטרור’, כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע.
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, מברך על סיכול הברחת נשק מתקדם מאיראן לעזה
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, מברך על סיכול הברחת נשק מתקדם מאיראן לעזה

דובר צה”ל, הודיע היום (יום רביעי | ג’ ’אדר ב התשע”ד), כי כוחות מיוחדים של חיל הים, עצרו לפנות בוקר סמוך לגבול אריתראה לסודן, אוניית סוחר בשם; “KLOS-C”, אשר עליה היו כלי נשק מתקדמים רבים מתוצרת סוריה. בין כלי הנשק, נמצאו עשרות אמצעי לחימה בהם עשרות רקטות מתקדמים לטווחים ארוכים שנועד לטרוריסטים אשר ברצועת עזה. בפעולת צה”ל, לא היו נפגעים בפעולת כוחות צה”ל ולא בקרב 17 אנשי צוותה בלב הים.

האונייה ’KLOS-C’, נעצרה על ידי לוחמי ספינות הטילים ולוחמי הקומנדו הימי של חיל הים, סמוך לגבול אריתראה לסודן, במרחק של כ-1500 ק”מ מחופי ישראל. נמסר, כי האונייה, על אנשי צוותה, נמצאת כעת בשליטה מלאה של לוחמי חיל הים והיא צפויה להגיע לנמל אילת בתוך מספר ימים.

האונייה, הנושאת את דגל פנמה, הועמסה בטילים מסוג ’M-302’ אשר מקורם בסוריה; “אנו יודעים לומר באופן ודאי שאיראן מאחורי ההברחה” – אמר דובר צה”ל, תת-אלוף מוטי אלמוז שהוסיף, כי; “איראן, היא זו שניהלה, ריכזה ועסקה בפרטי הפרטים של מבצע ההברחה הזה”.

אחת מהרקטות שנתפסו על סיפון הספינה Klos C הבוקר | צילום: דובר צהל

יצוין, כי הגורמים האיראניים, הסוו את הטילים ב’שקי מלט’ והאונייה עשתה את דרכה לכיוון פורט סודן, משם יועדה להגיע לארגוני הטרור ב’רצועת עזה’, בכדי לחמשם. בשנים האחרונות, נלחם צה”ל במאמץ נרחב של איראן לחמש ארגוני טרור בגבולות ישראל.

לדברי דובר צה”ל; “היקף אמצעי הלחימה, טרם ידוע, אך עד כה נמצאו עשרות טילים – והספירה של כמות הנשק שעל האונייה עדיין נמשכת”.

אין ספק כי המבצע של צבא ההגנה לישראל, התאפשר בזכות יכולות מודיעין בין-קהילתי איכותי ויכולות מבצעיות גבוהות של צה”ל. הפעולה התנהלה במהירות, על פי הפקודות והתרגולות, זאת יצוין ללא נפגעים לכוחותינו ובהתאם למשפט הבין-לאומי. צה”ל ו-חיל הים, משקיעים מאמצים רבים, מודיעיניים ומבצעיים, ל’ניטור הברחות’ ופועלים לתפיסתם בשלבים מוקדמים.

בעשור האחרון, הפכה ’הזירה הימית’ לציר הברחות “אטרקטיבי” לארגוני הטרור הנלחמים בישראל, ומנגד עולה, כי צה”ל, משקיע בפיתוח מודיעין רלוונטי שיכול להיתרגם ליכולת מבצעית מדויקת.

צה”ל, מסר, כי ימשיך לפעול נגד מרוץ החימוש האזורי שמובילה איראן במטרה להבעיר את האזור, ויפעל בכל היכולות העומדות ברשותו, כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. סיכם דובר צה”ל.

שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, אמר עם פרסום סיכול הברחת נשק מאיראן לעזה, כי; “שוב התברר שאיראן ממשיכה להיות יצואנית הטרור הגדולה בעולם ופועלת לערער את היציבות במזרח התיכון”.

נתיב ספינת הנשק שהבריחה נשק לטרוריסטים ברצועת עזה

בהלך לכידת האונייה ’KLOS-C’, על ידי לוחמי ’שיייטת 13’ של חיל הים, פיקד על המבצע הרמטכ”ל, רב אלוף בני גנץ, ממוצב שליטה בקריה בתל אביב. עוד דווח, כי מפקד חיל-הים, האלוף רם רוטברג, עקב אחרי סיכול הברחת הנשק מאיראן לעזה באמצעות ה’אונייה KLOS-C’, מעל ספינת טילים ששהתה באותה עת בים.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, השוהה כעת בארצות הברית, קיים במהלך היום שורה של התייעצויות ביטחוניות לקראת אישור פעולת צה״ל אשר החלה לפנות בוקר. לאחר ההשתלטות על האנייה ’KLOS-C’, שוחח ראש הממשלה עם שר הביטחון מר משה יעלון, עם הרמטכ״ל בני גנץ ועם ראש ’המוסד’ מר תמיד פרדו ושיבח אותם על המודיעין האיכותי שהביאו ועל הביצוע המבצעי המדויק.

ראש הממשלה מר נתניהו, ברך את צה”ל ואת זרועות המודיעין על מבצע ההשתלטות המושלם על האונייה KLOS-C, ואמר, כי; “איראן, מחייכת אל העולם ומנהלת משא ומתן עם המעצמות על תוכנית הגרעין שלה אך באותה שעה שולחת נשק קטלני ל’ארגוני הטרור’, כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע. זו איראן האמיתית ואסור שתניח ידה על נשק גרעיני. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן