חדשות בריאות

המרכז הרפואי הלל יפה, ביצע הוצאה של ללא ניתוח טבעת סיליקון שנכנסה לקיבה

0
0

תוך שיתוף פעולה של צוות המכון לגסטרואנטרולוגיה וצוות המחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, בהליך חדשני ומורכב, הוצאה טבעת ששימשה להצרת קיבה, בשיטה; ’אנדוסקופית’. הליך שכמוהו בוצעו רק בבתי חולים בודדים בישראל בשנתיים האחרונות.
המרכז הרפואי הלל יפה, ביצע הוצאה של ללא ניתוח טבעת סיליקון שנכנסה לקיבה
המרכז הרפואי הלל יפה, ביצע הוצאה ללא ניתוח של טבעת סיליקון שנכנסה לקיבה

במרכז הרפואי הלל יפה אשר בעיר חדרה, בוצע בשבוע שעבר, הליך חדשני, תוך שיתוף פעולה של מומחים מתחום ה’גסטרואנטרולוגיה’ ו’הכירורגיה’, להוצאה ללא-ניתוח של טבעת סיליקון, שחדרה לתוך הקיבה בו הייתה מעורבת אישה, שביצעה את ניתוח הטבעת לפני כ- 12 שנה. בחודשים האחרונים החלה להתלונן על הפרעות בבליעה והקאה עם תוכן דמי.

בדיקה גסטרוסקופיה שעברה ב’מכון הגסטרואנטרולוגיה’ ב’מרכז הרפואי הלל יפה’, גילתה, כי המקור לתלונות הוא ’טבעת הסיליקון’, אשר חדרה את דופן הקיבה מבחוץ פנימה, וכי יש צורך בהוצאתה.

בהליך משולב, כאמור של צוות המכון לגסטרואנטרולוגיה בראשות ד”ר יעל קופלמן וצוות המחלקה לכירורגיה הוצאה הטבעת מתוך הקיבה בשיטה אנדוסקופית. זאת ללא כל צורך בניתוח הקיבה.

בסיוע צינור המוחדר דרך הפה בוצע חיתוך של הטבעת והוצאתה דרך הפה. במקביל, נעשה חתך קטן בדופן הבטן, שדרכו הוציא הכירורג, ד”ר גמאל ג’יזמאווי את ה’צינורית התת עורית’.

“למעשה”, מסבירה ד”ר יעל קופלמן, מנהלת המכון הגסטרואנטרולוגי של המרכז הרפואי הלל יפה; “השיטה הזו מאפשרת מניעת ניתוח “פתיחת בטן” או חיתוך של הקיבה, ובכך גם יתרונותיה הרבים – היא חוסכת פרוצדורה כירורגית גדולה המחייבת אשפוז ממושך, חוסכת כאבים ותחלואה הנלווים לפעולה כירורגית, היא כוללת זמן ביצוע קצר יותר ובהתאם זמן קצר יותר בו נתון האדם תחת הרדמה”.

האישה שעברה את התהליך ב”הלל יפה” שהתה לצורך השגחה בלבד ושוחררה לביתה כעבור מספר ימים במצב טוב וללא התופעות מהן סבלה.

צוות המכון לגסטרואנטרולוגיה בהלל יפה וצוות המחלקה הכירורגית בזמן ההליך

יצוין, כי השיטה החדשנית, בוצעה עד כה, רק בשלושה בתי חולים גדולים בארץ, כאשר בית החולים “הלל יפה” שמח להצטרף אליהם ולספק פתרון זעיר פולשני מתקדם וראוי שיתרונותיו, כאמור, רבים ביותר.

כידוע ’ניתוחי טבעת להצרת הקיבה’ היו ניתוחים שכיחים ביותר בשנים עברו לצורך ’הפחתה במשקל’. בניתוחים אלו, הושמה טבעת סביב הקיבה וחוברה ל’צינורית תת עורית’ בבטן.

בניפוח הצינורית התת-עורית, ניתן היה לשלוט במידת ההידוק של הטבעת סביב הקיבה ובמידת ההפרעה לאכילה.

אחד הסיבוכים המוכרים של שיטה זו, מופיע בחלוף השנים, כאשר הטבעת חודרת לתוך הקיבה. חדירה שכזו, יכולה לגרום הפרעות בבליעה, כאב ואף דימום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן