בנקים

בנק ישראל, מציג: נעים מאד, השטר הראשון בעריך 50 ₪ בסדרת השטרות החדשה

0
0

בנק ישראל, החל בהיערכות מקדימה לקראת השקת השטר בסדרת השטרות החדשה יוצגו סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ו-נגישות. ה’שטרות’, נבדלים זה מזה באורכם ובצבעם לטובת אוכלוסיית ה’עיוורים’ ובעלי ’לקויות הראייה’, ומשולבים בהם סימני ביטחון מתקדמים ביותר ’נגד זיופים’ ◄ השטרות הקיימים, ימשיכו לשמש כ’הילך חוקי’ במשך מספר שנים, ולציבור, ינתן פרק זמן של מספר שנים במהלכו תתאפשר החלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים.
בנק ישראל, מציג: נעים מאד, השטר הראשון בעריך 50 ₪ בסדרת השטרות החדשה
בנק ישראל, מציג: נעים מאד, השטר הראשון בעריך 50 ₪ בסדרת השטרות החדשה

בנק ישראל דיווח, היום (יום ראשון | ל’ אדר התשע”ד), על כניסתו למחזור של השטר החדש בעריך 50 ₪, בקרוב כשפרסם את הדוגמאות ראשונות של השטרות ליצרנים, ספקים ומפעילים של מכונות ממכר, ספירה ומיון הנדרשים ל’כייל’ את המכונות שברשותם לקליטת השטר החדש. בנק ישראל, מסר, כי הוא משקיע מאמצים רבים במסירת מידע וסיוע לגורמים המקצועיים על מנת לאפשר להם להיערך מבעוד מועד מבחינה טכנית ותפעולית.

מידע מקצועי ודוגמאות מן השטרות, נמסרו היום במסגרת הדרכה שנערכה בעיר ירושלים, כאמור, במטרה להעניק לגורמים אלו, זמן ארוך מספיק, על פי בקשתם, לכיול המכונות שבאחריותם.

יצוין, כי בנק ישראל, משקיע מאמצים רבים בנוסף בהיערכותו, כדי ש’שטרות הכסף של מדינת ישראל’, יהיו בטוחים ומתקדמים ביותר, בהתאם למגמות העולמיות, במטרה לשמור על ביטחון המטבע ויציבות הכלכלה הישראלית.

ההתפתחויות בתחום השטרות, העלייה ברמת ה’זיופים’ בעולם והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים כיום בידי הזייפנים, מחייבים את הבנק להתאים את הסטנדרטים של השטרות לאתגרים של השנים הבאות. מתברר, כי ’שטרות הסדרה החדשה’, יציגו סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ו-נגישות.

ה’שטרות’, נבדלים זה מזה באורכם ובצבעם לטובת אוכלוסיית ה’עיוורים’ ובעלי ’לקויות הראייה’, ומשולבים בהם סימני ביטחון מתקדמים ביותר ’נגד זיופים’.

לצורך היכרות מוקדמת של הציבור עם השטרות, מפרסם היום הבנק גם את עיצובו הסופי והמפורט של השטר החדש. טרם כניסתו למחזור של השטר החדש, יפרסם הבנק גם מידע הסברתי מקיף אודות ’סימני הביטחון’ המשולבים בשטרות, אודות אופן החלפת השטרות ואודות התקופה בה יהלכו השטרות הישנים והחדשים במחזור.

יצוין, כי השטרות הקיימים, ימשיכו לשמש כ’הילך חוקי’ במשך מספר שנים, ולציבור, יינתן פרק זמן של מספר שנים במהלכו תתאפשר החלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים.

<!–NewBillDenomination50Shekel_02-03-2014_01.htm–>

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן