צרכנות

ועדת השרים לענייני חקיקה: על איסור ספקיות תוכן לגבות תשלום באמצעות הסלולארי

0
0

יו”ר סיעת העבודה, ח”כ איתן כבל, על הצעת החוק אותה יזם; “החידוש בהצעת החוק הוא קביעה של תנאי מינימום להיותה של בקשת מנוי לקבלת שירות מידי צד שלישי ’מפורשת’. לפי המוצע, נדרש, כי המבקש, יהיה ’בגיר’, וכי באחריותה של חברת הסלולר, לוודא זאת, למשל באמצעות חיוב ברישום מספר ’תעודת הזהות’ של המנוי בעת הצטרפותו לשירות”.
ועדת השרים לענייני חקיקה: על איסור ספקיות תוכן לגבות תשלום באמצעות הסלולארי
ועדת השרים לענייני חקיקה: על איסור ספקיות תוכן לגבות תשלום באמצעות הסלולארי

ועדת שרים לענייני חקיקה ואכיפת החוק, תדון היום (יום ראשון | ט”ז אדר התשע”ד) בהצעת החוק אותה יזם יו”ר סיעת העבודה, ח”כ איתן כבל, ולפיה תיאסר על ספקיות התוכן השונות גביית תשלום על עסקה באמצעות חשבון הטלפון הסלולארי, מבלי שהלקוח ביקש זאת המפורש.

לדברי ח”כ כבל, מטרת ההצעה היא; “לשים קץ לתופעה של נותני שירותים הגובים תשלום באמצעות חשבון הטלפון החודשי של מנויי חברות הסלולר, לאחר שהמנוי הביע את הסכמתו למתן השירות בדרך של מסירת מספר הטלפון שלו בלבד, אך בלי שמסר לנותן השירות כל אמצעי תשלום”.

לדבריו של ח”כ איתן כבל; “כאשר מתן השירות מתבסס על מסירת מספר הטלפון בלבד, אין לחברת הסלולר דרך לוודא, כי מי שנרשם לשירות הוא בגיר, כי הוא ידע את תנאי השירות ומהותו ואת העובדה שהשירות כרוך בתשלום”.

על פי דברי ההסבר מטרה נוספת של הצעת החוק היא ליצור מחויבות של נציגי בעל הרישיון לעסקה ששינו או סיפקו על ידי מסירת פרטים מזהים למנוי של נציג השירות ומספר סימוכין של הפנייה.

דניאל הרוש, דובר ויועץ תקשורת לח”כ איתן כבל, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי עוד נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק; “החידוש בהצעת החוק הוא קביעה של תנאי מינימום להיותה של בקשת מנוי לקבלת שירות מידי צד שלישי ’מפורשת’.

לפי המוצע, נדרש, כי המבקש, יהיה ’בגיר’, וכי באחריותה של חברת הסלולר, לוודא זאת, למשל באמצעות חיוב ברישום מספר ’תעודת הזהות’ של המנוי בעת הצטרפותו לשירות.

“כן מוצע, כי טרם ההצטרפות לשירות תחויב החברה הסלולרית, לוודא, כי מהות השירות והעובדה, כי הוא כרוך בתשלום, הובהרו היטב למנוי.

מהתיקון המוצע, עולה, כי הסכמה למתן שירות המובעת באמצעות רישום מספר טלפון בלבד – לא תיחשב הסכמה או בקשה מפורשת, וכי לצורך הסכמה מפורשת, יידרש פרט נוסף שהוא רישום מספר תעודת הזהות או מספר הדרכון של המנוי, טרם הרישום לשירות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן