מסחר | תעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים, מברך על הצטרפות ישראל כמשקיפה בברית הפאסיפית

0
0

נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות הארגונים העסקיים, מר צביקה אורן, מברך על החלטת נשיאי מדינות ארגון הברית הפאסיפית (Pacific Alliance), לצרף את ישראל אל רשימת המדינות בדרג משקיפות בארגון ◄ “שום שוק אינו קטן מידיי ואף נמל אינו רחוק מדי, במיוחד לאור התקדמות המו”מ לקראת הסכם-סחר בין ארה”ב ל’איחוד האירופי’ (TTIP), אשר עתיד לשנות לחלוטין את ’מפת הסחר העולמית’ ולהשפיע על יכולת התחרות של כל הכלכלות בעולם”.
נשיא התאחדות התעשיינים, מברך על הצטרפות ישראל כמשקיפה בברית הפאסיפית
נשיא התאחדות התעשיינים, מברך על הצטרפות ישראל כמשקיפה בברית הפאסיפית

נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות הארגונים העסקיים, מר צביקה אורן, מברך על הצטרפות ישראל כמשקיפה ב’ברית הפאסיפית’.

ב’התאחדות התעשיינים’, מעריכים, כי החלטה זו תסייע לקדם שיתופי פעולה נוספים בין ישראל לחמש הכלכלות החברות בברית; מקסיקו, פרו, צ’ילה, קולומביה ו’קוסטה ריקה’.

לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, נודע, כי היקף היצוא התעשייתי של סחורות מישראל אל מדינות הברית עמד בשנת 2013 על 1.32 מיליארד דולר, המהווים 2.8% מסך ה’יצוא התעשייתי של ישראל’ באותה שנה.

חמשת הכלכלות החברות בברית, נמצאות בין שבעת יעדי היצוא העיקריים של כלכלת ישראל ב’אמריקה הלטינית’.

מר אורן, ציין לשבח את מאמצי ממשלת ישראל שהובילו להחלטה זו והוסיף, כי בעידן שבו בריתות ו’הסכמי-סחר’ תורמים לקידום ופיתוח כלכלות, קטנות כגדולות, מדינת ישראל צריכה לקחת את גורלה בידיה ולהצטרף לכמה שיותר בריתות ושותפויות מסוג זה.

“שום שוק אינו קטן מדי ואף נמל אינו רחוק מדי, במיוחד לאור התקדמות המשא ומתן לקראת הסכם-סחר בין ארה”ב ל’איחוד האירופי’ (TTIP), אשר עתיד לשנות לחלוטין את ’מפת הסחר העולמית’ ולהשפיע על יכולת התחרות של כל הכלכלות בעולם” – צופה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות הארגונים העסקיים של ישראל.

מר אורן, אף ציין, כי בחודש נובמבר האחרון (2013), הצטרף אל משלחת אנשי העסקים שביקרה ב-מקסיקו בהובלתו של נשיא המדינה מר שמעון פרס, במטרה לעודד שיתופי פעולה כלכליים ולהרחיב את היקף הסחר בין המדינות.

כידוע, מקסיקו, הינה אחת הכלכלות החזקות באמריקה הלטינית ושותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל ב’אמריקה הלטינית’, אחרי ברזיל.

במפגש במקסיקו, חתמו נשיאי המדינות על שורה של הסכמים בראשם הסכם שיתוף פעולה וחילופי ידע בנושא; ’טכנולוגיות מים’ בין ’חברת מקורות’ לבין חברת המים הממשלתית של מקסיקו – ’קוניגאווה’, וכן על שורת הסכמי שת”פ נוספים.

כמו כן, הוסיף מר צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות הארגונים העסקיים, כי; “בישראל וב-קולומביה, ממתינים לתחילתו של יישום הסכם הסחר הבילטראלי שביניהן שנחתם לפני מספר חודשים, מהלך המעיד על שלב נוסף בהתקרבות המבורכת בין ’כלכלת ישראל’ לכלכלות ’אמריקה הלטינית’ ויתרום להרחבת הייצוא הישראלי ליבשת”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן