עובדים | תעסוקה | כוח אדם

בטיחות ובריאות תעסוקתיים: נהגי משאיות למרחקים ארוכים, נוטים לסבול מ’השמנת יתר’

0
0

נהגי משאיות למרחקים ארוכים, גם נוטים יותר לעשן ולסבול מגורמי סיכון נוספים ל’מחלות כרוניות’ ◄ “הסקר הראשוני הזה, מסייע לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם ענף המשאיות בהבנה כיצד לשפר את חיי הנהגים הן בכביש והן בבית” – אומר ג’והן הווארד, MD, מנהל המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה”ב.
בטיחות ובריאות תעסוקתיים: נהגי משאיות למרחקים ארוכים, נוטים לסבול מ’השמנת יתר’
בטיחות ובריאות תעסוקתיים: נהגי משאיות למרחקים ארוכים, נוטים לסבול מ’השמנת יתר’

מחקר חדש של המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה”ב (NIOSH) בנושא בריאות של נהגי משאיות אותו מביא ’המוסד לבטיחות ולגיהות’ בישראל, מגלה, כי נהגי משאיות למרחקים ארוכים, נוטים לסבול מ’השמנת יתר’ פי שתיים ביחס לאוכלוסיית העובדים הבוגרים, זאת ועוד; נהגי משאיות גם נוטים יותר לעשן ולסבול מגורמי סיכון נוספים למחלות כרוניות.

המחקר פורסם בעיתון האמריקאי ל’רפואה תעשייתית’, הוא הראשון שמספק מבט מקיף על מצב הבריאות, גורמי הסיכון ונוהגי עבודה של נהגי משאיות למרחקים ארוכים בארה”ב.

המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה”ב (NIOSH), ערך את הסקר כבר בשנת 2010, בו ראיין 1670 נהגי משאיות למרחקים ארוכים בתחנות של משאיות ברחבי ארה”ב אודות בריאותם ונוהגי העבודה שלהם.

על פי הסקר, 69% מאותם נהגים סבלו מ’השמנת יתר’ ו- 54% נהגו לעשן. נוסף לכך, 88% מנהגי המשאיות למרחקים ארוכים דווחו על גורם סיכון אחד לפחות (לחץ דם גבוה, עישון ו-השמנת יתר) ל-מחלות כרוניות, בהשוואה ל- 54% בלבד מכלל אוכלוסיית העובדים הבוגרים בארה”ב.

“נהגי משאיות ממלאים תפקיד חיוני בכלכלת האומה שלנו, הם מבטיחים את האספקה הבטוחה והאמינה של סחורות ברחבי ארה”ב”, אמר ג’והן הווארד, MD, מנהל המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים; “הסקר הראשוני הזה, מסייע לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם ענף המשאיות בהבנה כיצד לשפר את חיי הנהגים הן בכביש והן בבית”.

נהגי משאיות למרחקים ארוכים הם נהגים מקצועיים של משאיות כבדות ומשאיות נגררות שערוצי האספקה שלהם דורשים מהם לקחת הפסקות שינה הרחק מהבית.

יצוין, כי עד עתה, קיים מידע מוגבל על מחלות ופציעות בקרב אוכלוסייה זו, מה שהניע את הסקר של המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה”ב.

הנתונים שנאספו מהסקר, יסייעו לבסס תמונת מצב של הבריאות, גורמי הסיכון ונוהגי העבודה של נהגי משאיות למרחקים ארוכים, ויעניקו ל’ענף נהגי המשאיות’ ולחוקרים מידע רב ערך להנחיית המאמצים לטובת הבריאות והבטיחות.

☚ אל ה-מחקר המלא.

המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים ב-ארה”ב, הינו הגוף המרכזי שעורך מחקרים וקובע המלצות למניעת פציעות, מחלות ומקרי מוות הקשירות לעבודה.

☚ אל מידע נוסף בנושא.

◄’המוסד לבטיחות ולגיהות’ בישראל

המוסד לבטיחות ולגיהות

המוסד לבטיחות ולגיהות, הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה.

תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות בישראל, הם לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות, ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן