כנסת ישראל

יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, אורלי לוי-אבקסיס: בני נוער, זהירות אינטרנט

0
0

“כרוחב האפשרויות באינטרנט – כך עומק התהום אליה עלולים ליפול” – מזהירה יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, אורלי לוי-אבקסיס, בדיון על אינטרנט בטוח. תכנית לגלישה בטוחה שנולדה בישראל – מובלת ע”י Google במדינות נוספות ◄ יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת; “החוק המחייב את הספקיות להציע בצורה אקטיבית תכנת סינון חינמית”.
יו
יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, אורלי לוי-אבקסיס: בני נוער, זהירות אינטרנט

יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, ח”כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), הזהירה היום (שלישי | י”א אדר התשע”ד), בדיון בכנסת בתכנית “שומר מסך” – בני נוער יוצרים אינטרנט טוב יותר, לציון היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח, מפני; “האינטרנט שהוא כלי רב-עוצמה, עם מגוון אינסופי של ידע, בילוי והכרות עם עולמות שונים. אך, כרוחב האפשרויות בו – כך עומק התהום אליה עלולים ליפול, ובעיקר ילדים ובני נוער”.

ח”כ לוי-אבקסיס, הוסיפה ואמרה, כי; “חובה עלינו להתמודד עם הקלות-הבלתי-נסבלת של נידוי חברתי בין ילדים ברשת, כאשר לרוב ההורים אין מושג מה לעשות וכיצד להתגונן. לכן, חשובה פעילות בני הנוער עצמם למיתון וביקורת על השימוש בכלי הכה-אכזרי-לעיתים-הזה. יש להקפיד ש’תוכנות הסינון’ החינמיות, יהיו איכותיות ומספקות, וחשוב שבני הנוער, יידעו שלפעמים מעשה שטות, שובבות או לחץ חברתי ב’רשת האינטרנט’, עלול להסתיים בהרשעה פלילית ובמאסר של 5 שנים בכלא”.

יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת, סיפר, כי; “בעוד שכמאה אלף לקוחות בלבד דרשו תוכנות סינון מספקיות האינטרנט, הרי שלכ-4.5 מיליון צרכני אינטרנט בארץ, אין כל תוכנה שכזאת. הוא הדגיש, כי כיום, יש חוק המחייב את הספקיות להציע בצורה אקטיבית ’תכנת סינון חינמית’, וגם לפרסם זאת בצורה בולטת באתר…”.

לדבריו, של שבי; “בימים הקרובים יחל המשרד במסע-פרסום פרובוקטיבי בעלות של כ-3 מיליון ₪, כדי לעודד את ההורים לדרוש את אותן התוכנות”.

עקיבא גנז, סמנכ”ל אינטרנט “רימון”, ציין, כי; “אצל ההורים, יש חוסר מודעות משווע לסכנות ולדרך להתמודד איתן, וגם מה שנחשב כפתרון איננו אלא “עלה תאנה”.

גם יונה פרסבוגר, מעמותת “נתיבי רשת”, הזהיר, כי; “’תכנת סינון’ רבות בתשלום, בנויות מבחינה טכנולוגית על הדור הקודם, ואינן יכולות להתמודד עם ’אתרים מאובטחים’, כאשר התוכנה איננה מסוגלת לקרוא את התוכן המוצפן.

יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת; “החוק המחייב את הספקיות להציע בצורה אקטיבית תכנת סינון חינמית”

דוד קורן, מעמותת ער”ן לעזרה נפשית, הדגיש, כי רשת האינטרנט, היא המרחב המאיים ביותר – אך מאידך הפתוח ביותר לעזרה הדדית ולהגיע אל הזקוקים לכך”.

יגאל אמיתי, דובר הועדה לזכויות הילד בכנסת, מסר היום לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; תכנית “שומרי מסך” מקדמת גלישה בטוחה, ופונה לבני נוער והופך אותם לשגרירים של גלישה בטוחה בקהילה.

בני הנוער, עושים זאת במסעות-פרסום אישיים ובפעילות חינוכית ומניעתית, בליווי צוות חינוכי מקצועי, במטרה להעלות את הנושא לסדר היום הבית ספרי והקהילתי.

הפרויקט, מאפשר לבני הנוער לשאת באחריות אישית וקהילתית, מעצים את תחושת המסוגלות וההשפעה של בני הנוער והופך אותם למודל לחיקוי לפעילות נבונה ברשת האינטרנט.

“שומרי מסך”, הוא שיתוף פעולה של ’Google ישראל’, רשת “אורט”, ’ג’וינט ישראל’ ו’המנהל למדע וטכנולוגיה’ ב’משרד החינוך’. כאשר ’איגוד האינטרנט הישראלי’, תומך אף הוא בפרויקט ובתכניו.

אנו בעיצומה של השנה השלישית של תוכנית “שומרי מסך”. במהלך השנים, הוכשרו מעל ל-650 בני נוער, שהגיעו לעשרות אלפי משתמשי אינטרנט, ברשת ומחוצה לה. בשנתיים הראשונות, יצרו שומרי המסך פרויקטים מרשימים, הכוללים סרטונים, משחקים, מערכי שיעור ועוד.

יותר מ-200,000 איש נחשפו לפרויקטים שעשו שומרי המסך. כך לדוגמה, הסרטון של הדר הרשקוביץ, שנבחר על ידי משרד החינוך לשילוב בפעילות ’יום האינטרנט הבטוח’ והגיע באמצעות הפעילות לכ-30,000 ילדים.

בימים אלה, פרויקט “שומרי מסך” של חברת גוגל, שנולדה בישראל, מתרחבת ומובלת על ידי ’Google’ במדינות נוספות. השנה, משתתפים בתוכנית ’שומרי מסך’ כ-250 בני נוער מ 20 בתי ספר של ’רשת אורט’ במסגרת המחויבות האישית.

התלמידים, מהווים כתובת לקהילת בית הספר בכל נושא הגלישה באינטרנט והשימוש ברשתות חברתיות זמינים – לשאלות, דילמות ומצוקות הקשורות לשימוש באינטרנט ובמקביל יוזמים פעילות חינוכית, חווייתית וערכית להנחיה וליווי הקהילה בשימוש נבון ובטוח בכלי האינטרנט השונים.

☚ אל תכנית מיקרוסופט בעניין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן