צבא | משטרה | ביטחון

צה”ל: חטיבה 7 משתדרגת כש’הטנקיסטים’ יצוידו בטנק ’מרכבה סימן 4’

0
0

הטנקים החדישים ביותר, המצוידים במערכת הנשק “מעיל רוח”, ייכנסו לשימוש בחטיבה הוותיקה בחודשים הקרובים ◄ ראש מדור מרכבה במחלקת תורת חיל השריון, רס”ן חביאר גוכמן; “הגדוד הראשון שצפוי לעבור את ההסבה הינו גדוד “רומח”, שיקיים את אימון ההסבה שלו כבר באוגוסט הקרוב ◄ “אחרי חודשיים של אימון ההסבה, הגדוד יוכרז כמבצעי על ’סימן 4’, ויכולותיו האופרטיביות יהיו משמעותיות הרבה יותר מבעבר”.
צה
צה”ל: חטיבה 7 משתדרגת כש’הטנקיסטים’ יצוידו בטנק ’מרכבה סימן 4’

בעקבות השינויים הרבים בחיל השריון, חטיבה 7 צפויה להיפרד בחודשים הקרובים מ’טנק המרכבה סימן 2’ ולהצטייד בטנקי מרכבה סימן 4 בעלי מערכת “מעיל רוח”. תהליך ההסבה החל בפלוגת ההכשרות בבית הספר לשריון כבר לפני כארבעה חודשים, וצפוי להיכנס גם לגדודים הסדירים בחודשים הבאים – על כך דיווח אמש (ראשון | ט’ אדר התשע”ד), נעם ויטמן, באתר צה”ל.

’חטיבה 7’ משתמשת ב’טנק המרכבה סימן 2’ כבר למעלה מ-20 שנה, ולמעשה מדובר בחטיבה הסדירה שמשתמשת בטנק המיושן ביותר. “אין דילמות שהחטיבה צריכה להיות מוסבת”, הבהיר בשיחה עם אתר צה”ל, ראש מדור מרכבה במחלקת תורת חיל השריון, רס”ן חביאר גוכמן, אשר אמר, כי; “כשהתקבלה ההחלטה אם להסב חטיבה סדירה או חטיבת מילואים – הגיעו ב’מפקדת זרוע היבשה’ למסקנה, כי רוצים להשאיר את הכוח הסדיר חזק”, הוסיף.

כאמור, את ההסבה, החלו כבר ב-ביסל”ש, כאשר הטירונים שמתגייסים ל’חטיבה 7’ עוברים את הכשרתם על ’טנק מרכבה סימן 4’. הגדוד הראשון שצפוי לעבור את ההסבה הינו גדוד “רומח”, שיקיים את אימון ההסבה שלו כבר באוגוסט הקרוב.

“אחרי חודשיים של אימון ההסבה, הגדוד, יוכרז כמבצעי על ’סימן 4’, ויכולותיו האופרטיביות יהיו משמעותיות הרבה יותר מבעבר”, הסביר רס”ן גוכמן.

הוסיף והסביר ראש ענף כשירויות ותורה במחלקת תורת חיל השריון, סא”ל יורי בן חור;” במסגרת התהליך, מועברות כל חטיבות השריון הסדירות לטנקים חדישים יותר.

המערך הסדיר הולך להיות מורכב מ’טנקים איכותיים’ בלבד, במקביל לשדרוג חטיבות המילואים”, חידד. למעשה, בקרוב תסתיים הסבת חטיבת המילואים “קרייתי” לטנק המרכבה סימן 4, כחלק מתהליך ההסבה הכולל שעובר החיל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן