צרכנות

שר הכלכלה, נפתלי בנט, מגדיל את התחרות ביבוא אבקות החלב

0
0

בהנחיית שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, ישנה המשרד את הקריטריונים לקבלת הקצאות ליבוא אבקות חלב וחמאה הפטורות ממכס, ויעניק עדיפות לשיקולים התומכים בעידוד התחרותיות בשוק מוצרי החלב ◄ שר הכלכלה; “כבר בשבועות הקרובים, נקדם רפורמה במשק החלב ונפתח מכסות יבוא חדשות במכס מופחת בשורה של מוצרי חלב בהם יוגורט, חלב ושמנת וכמות נוספת לחמאה. אנו מצפים שמהלך זה יסייע לתחרות בשוק וכן לתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן”.
שר הכלכלה, נפתלי בנט, מגדיל את התחרות ביבוא אבקות החלב
“שר הכלכלה מר נפתלי בנט, מגדיל את התחרות ביבוא אבקות החלב”

שר הכלכלה ויו”ר הקבינט לטיפול ביוקר המחייה, נפתלי בנט, הנחה היום (יום רביעי | ה’ אדר התשע”ד), את ועדת המכסות ב’מינהל התעשיות’ אשר ב’משרד הכלכלה’, לפעול לעדכון הקריטריונים לחלוקת הקצאות מתוך המכסות הפטורות ממכס ביבוא של אבקות חלב וחמאה לישראל.

השר בנט, הורה ל’ועדת המכסות במינהל התעשיות’ להעניק משקל מכריע לשיקולים התומכים בעידוד התחרותיות ב’שוק מוצרי החלב’ בעת חלוקת ההקצאות למכסות הפטורות מ’מכס’.

שחקנים קטנים ובינוניים בשוק מוצרי החלב, שיתמודדו על מכסות יבוא אבקות חלב וחמאה פטורות ממכס, יזכו לעדיפות על פני שחקנים גדולים בענף, בעקבות שילוב שיקולי עידוד תחרותיות כבעל משקל מכריע בדיוני הועדה לקביעת הזוכים בהקצאות. ההנחיה תיושם כבר בחלוקת הקצאות לשנת 2014.

שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, אמר, כי; “אנו ממשיכים לפעול להורדת יוקר המחייה בישראל ומכריזים על רפורמה נוספת בחלוקת המכסות ל’ייבוא אבקות חלב’ הפטורות ממכס. השינוי בקריטריונים צפוי להגביר את התחרותיות ב’שוק החלב’ ולספק בידי היצרנים והיבואנים הקטנים את הכלים להתמודד טוב יותר בתחרות אל מול השחקנים הגדולים השולטים בשוק.

בנוסף, כבר בשבועות הקרובים, נקדם ’רפורמה במשק החלב’ ונפתח מכסות יבוא חדשות במכס מופחת בשורה של מוצרי חלב בהם; יוגורט, חלב, שמנת וכמות נוספת ל-חמאה. אנו מצפים שמהלך זה, יסייע לתחרות בשוק וכן לתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן”.

מנכ”ל משרד הכלכלה, מר עמית לנג, הוסיף על הדברים ואמר, כי; “המהלך נועד להקל על יבואנים, סוחרים ויצרנים, במיוחד קטנים ובינוניים – שיתחרו בתאגידים והחברות הגדולות.

מדובר בשינוי משמעותי, המתבצע באמצעות כלי חשוב המתיר יבוא מוצרי מזון במכס מופחת או ללא מכס כלל.

משרד הכלכלה, כמשרד הממשלתי האמון על קידום התחרותיות והפחתת יוקר המחייה – ימשיך לקדם את המהלכים לעידוד התחרותיות והורדת יוקר המחיה בישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן