כנסת ישראל

ח”כ דוד צור, בוועדת הפנים: מזעזע לשמוע ששוטרים ירקו והשתינו על עצורים אזוקים

0
0

עדויות מזעזעות של ’נפגעי אלימות שוטרים’ נשמעו היום בוועדת הפנים; ח”כ באסל ג’אטס; “הלב שלי בוכה על טאלב אלטורי. איך שוטר מסוגל להשתין על אדם מבוגר ליד ילדיו?” ◄ ח”כ זנדברג; “המשטרה נוהגת באלימות כאחד העבריינים” ◄ ח”כ זועבי; “מפגינות שהוטרדו מינית ע”י שוטרים” ◄ ח”כ דוד צור; “מח”ש, חייבת להתייצב בפני הוועדה ולהציג דו”ח מסודר על תיקים שנתחו בגין אלימות שוטרים…”.
ח
ח”כ דוד צור, בוועדת הפנים: מזעזע לשמוע ששוטרים ירקו והשתינו על עצורים אזוקים

ב’וועדת הפנים’, בראשות ח”כ מירי רגב, נשמעו היום (ב’, ג’ ב אדר א תשע”ד), עדויות מזעזעות של ערבים שנפגעו מאלימות שוטרים. את הדיון ניהל ח”כ דוד צור (סיעת ’התנועה’ בראשות ציפי לבני). הדיון התקיים בעקבות הצעה לסדר היום של ח”כ חנין זועבי בנושא; “אלימות המשטרה נגד מפגינים ערביים”.

בפתח הדיון אמרה ח”כ חנין זועבי (סיעת ברית לאומית דמוקרטית), כי היא מבקשת לדון בשתי טיפוסי תלונות. הראשונה; תלונות על הטרדות מיניות. התלונה השנייה; תלונות על אלימות פיזית.

היא ציינה, כי; “בהפגנה שהתקיימה ליד הישוב ערערה, התקבלו תלונות של מפגינות שהוטרדו מינית מתוך מטרה לאיים עליהן”. ח”כ זועבי, ציינה, כי שוטרים צעקו על מפגינות; “זונה”, “אני אזיין אותך” או “תביא את הזונה” כאשר שוטרים ביקשו להעביר עצורה.

ח”כ זועבי, אף הציגה נתונים אשר מהם עלה, כי מח”ש (המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים) אינה מבצעת את תפקידה כראוי. היא ציינה, כי בשנה האחרונה נפתחו 1500 תיקים נגד שוטרים. רק 6% הגיעו לכלל הגשת כתב אישום. ביחס ל- 845 תלונות על אלימות, היא טענה, כי לא נפתח כל תיק.

עוד אמרה ח”כ זועבי, כי לפני ששה חודשים הוגשו למח”ש תלונות, אך אף מתלונן לא הוזמן ולא נפתח כל תיק. וכי עבירות רבות של אלימות שוטרים מתבצעות בפרהסיה. היא קראה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת נתונים אלו. הוועדה אף תתבקש לבחון באלו אמצעים המשטרה נוקטת בגיוס השוטרים על מנת למגר את תופעת האלימות.

ח”כ דוד צור, ביקר את המשטרה ואמר, כי לדיון היה צריך להגיע סמפכ”ל ולשלוח את רמ”ח תכנון וחירום לדיון “זה על גבול הזלזול”.

עו”ד נביל דכואר, מהצוות המשפטי להגנת מפגינים בדואים בנגב, אמר, כי; “כאשר הגיע לתחנת עיירות בנגב כל העצורים היו פצועים וכאובים והוא לא היה יכול לממש את זכותם להיוועצות”.

עוד סיפר, כי ראה ילד בן 13 אזוק בתחנה. הוא ביקש, כי העצורים יטופלו רפואית אולם השוטרים לא התייחסו לבקשתו. בדיעבד, הסתבר, כי “המוכים” כלל לא היו מעורבים בכל הפגנה.

ח”כ חנין זועבי; “מפגינות שהוטרדו מינית ע”י שוטרים”

אחד המותקפים, טאלב אלטורי, סיפר, כי נוכח בהפגנת הבדואים בתאריך 30.11.13 ליד היישוב חורה. הוא ציין, כי לאחר שההפגנה הוכרזה כלא-חוקית החל לעזוב את המקום יחד עם ילדיו כשלפתע 20 שוטרים הגיעו מולם והחלו להרביץ להם “מכות מוות”.

לטענתו של אלטורי, השוטרים ביצעו את האלימות בחסות החושך. לאחר כ-20 דקות של שכיבה על האדמה כשהוא אזוק, אחד השוטרים הציע לחבריו; “בואו ניתן להם כדור בראש”. לאחר מכן, שוטר אחר הציע “להעיר” אותו ואז השוטרים קפצו עליו.

אחד השוטרים אף השתין עליו והשוטרים שנכחו צחקו ואמרו שזו “חגיגת יום הולדת”. גם לאחר שהובל לטיפול רפואי הוא הושאר אזוק במהלך הטיפול ושוטר אחר אמר לו ש;”צריך לעשות לערבים טרנספר לסעודיה”.

נצ”מ מוריס חן, רמ”ח תכנון וחירום במשטרת ישראל, אמר, כי הוא; “מצר על התופעות שתוארו ומקווה שהטיפול המשמעתי בהם ימוצה”.

ח”כ תמר זנדברג, הגיבה על אמירה זו בחריפות ואמרה, כי היא; “מבזה”. היא הוסיפה ואמרה, כי; “האלימות המשטרתית היא אחת מהפרקטיקות המשטרתיות הממוסדות וזה נעשה, כדי להרתיע וגם כדי שלא תתקיים הפגנה חוקית ולגיטימית. אלימות משטרתית הפכה להיות כלי לדיכוי הפגנות חוקיות ולגיטימיות”.

עוד אמרה ח”כ זנדברג, כי; “המשטרה נוהגת באלימות כאחד העבריינים”.

ח”כ עיסאווי פרייג’, אמר, כי; “המשטרה מזלזלת בדיון”. ח”כ באסל ג’אטס, הצטרף לדבריו וטען, כי; “הלב שלי בוכה על טאלב אלטורי. איך שוטר מסוגל להשתין על אדם מבוגר ליד ילדיו?” ח”כ ג’אטס, הוסיף וביקש; לחקור את השימוש ב’מסתערבים’ בהפגנות אזרחיות.

ח”כ טלב אבו עראר, אמר, כי הוא מבקש דיון ענייני בנושא אלימות השוטרים שאליו יגיעו גורמי הממשלה הרלוונטיים.

ח”כ תמר זנדברג

גב’ איילת נאור נציגה מטעם ’קרן אברהם’, אמרה, כי; “המשטרה הפסיקה לזמן את נציגי הקרן לפעילויות הכשרה בעניין היחס למיעוטים”.

עו”ד גבי פיסמן, נציגת משרד המשפטים, אמרה, כי; “התיאורים וההתבטאויות שהושמעו בוועדה חמורים מאד וכי היא מבקשת את כל העדויות על מנת לקדם בדיקה של התלונות”.

בסיכום הדיון אמר ח”כ דוד צור, כי מח”ש, חייבת להתייצב בפני הוועדה ולהציג דו”ח מסודר על תיקים שנפתחו בגין אלימות שוטרים; “לפני נתוני ח”כ זועבי, מדובר באכיפה דלילה.

פעילות חריגה של שוטרים אלימים, מטילים כתם כבד על המשטרה. החינוך המשטרתי, חייב להיות נגד עצימת עיניים לאלימות ובעד הוצאת שוטרים חריגים מהארגון. אין מדיניות משטרתית המאפשרת שימוש בכוח. להיפך! יש מדיניות הפוכה”, זעם ח”כ צור.

“המשטרה לא שלחה את הנציגים המתאימים והדיון עדיין לא מוצה. הוא דרש מהמשטרה ומשרד המשפטים להגיע לדיון נוסף עם נתונים מפורטים על אלימות מול המגזר הערבי.

כמו כן, המליץ למשטרה לשוב ולשלב את קרן אברהם בהכשרות המשטרתיות העוסקות ביחס לערבים”. סיכם ח”כ צור אשר ניהל את הדיון של וועדת הפנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן