כנסת ישראל

יו”ר וועדת חוקה ח”כ דוד רותם: אין שום הצדקה משפטית, להוצאת צווי הרחקה

0
0

יו”ר הוועדה ח”כ רותם; “יש שתי אמות מידה, ולא יעזור אם כולם יכחישו את זה. אין לכם שום הצדקה משפטית שאתם יכולים לשים על השולחן, להוצאת הצווים הללו” ◄ ח”כ אורית סטרוק, אמרה, “האם ראוי שיוצא צו איסור מפגש עם עו”ד, לחשוד בציור גרפיטי?” ◄ ראש מטה פיקוד המרכז תא”ל אילן מלכה; “בשנת 2013 הוצאו 13 צווי הרחקה לעומת 31 בשנת 2012”.
יו
יו”ר וועדת חוקה ח”כ דוד רותם: אין שום הצדקה משפטית, להוצאת צווי הרחקה

ועדת חוקה, דנה הבוקר יום ראשון, (ב’ ב אדר א תשע”ד), בדיון מהיר בנושא; ’צווים מנהליים’, לבקשת חברי הכנסת יריב לוין וח”כ אורית סטרוק. בפנייתם, כתבו חברי הכנסת; “כי מליאת הכנסת החליטה, כי לא יעשה שימוש בצווי הגבלה, מעצרים מנהלים ואמצעים אחרים שבהם מתקיימת ענישה ללא משפט, אלא במקרים חריגים בהם יש חשש מובהק לפגיעה בביטחון המדינה”.

בדיון שנערך היום, חברי הכנסת סטרוק ולוין, הטיחו דברים קשים בנציגי משרד המשפטים, הצבא והשב”כ. ח”כ אורית סטרוק, אמרה; “האם ראוי שיוצא צו איסור מפגש עם עו”ד, לחשוד בציור גרפיטי? פגעו לי ברכוש כמה פעמים, ולא שמעתי מעולם, שהוציאו ’צו הרחקה’ כנגד מי שפגע ברכושי. למה אם עוקרים מזוזה ב’מערת המכפלה’, או עוקרים קברים בהר הזיתים, זה לא סיכון ממשי? אולם ציור גרפיטי, זה סיכון ממשי לביטחון האזור”.

ח”כ סטרוק, הוסיפה וטענה, כי; “אתם גוזרים גלות כנגד אנשים, נוקטים בצעדים שבהם אתם לא נוקטים כנגד משפחות פשע! הוצאתם 13 צווים לתושבי יו”ש, מול 0 צווים בשאר הארץ. האם אדם שמורחק מיו”ש לעיר טבריה, לא יכול לעשות פעולות “תג מחיר” בטובא זנגריה? או באבו גוש? מה טעם בצווים הללו? זה צעד של ענישה ולא צו הרחקה”.

ח”כ יריב לוין, אמר, “אין חולק, שהצווים הללו הם דרקוניים, ואינם דרך המלך. מחויב, שהשימוש בהם, לא יהיה סובייקטיבי, אלא רוחבי וייעשה במידה ובזמן המינימאלי הנדרש”.

לוין, שאל את נציגי הצבא ומשרד המשפטים שוב ושוב; “האם נעשה שימוש בצווים רק לאוכלוסייה מסוימת, מאזורים מסוימים? האם הצווים הוצאו לבקשת גורמים מסוימים? האם נעשה שימוש באמצעים הללו ליהודים שלא גרים ביו”ש? שאלותיו של לוין לא נענו באופן ברור וחד משמעי.

ח”כ אורי מקלב, אמר, כי; “תג מחיר זה דבר חמור מאוד לא רק כנזק לרכוש, אלא גם פוגע ב’מקומות קדושים’, מה שעלול לגרום לתסיסה ולפשעים חמורים. ראש השב”כ כותב לוועדה, כי הצווים הוצאו בגין סיכון בטחוני חמור. אולם, הצו צריך להיות זמני. לא יכול להיות, שהוצא צו, ולאורך זמן לא יוגש נגד החשוד כתב אישום.”

יו”ר וועדת חוקה ח”כ דוד רותם, אמר; “יש שתי אמות מידה, ולא יעזור אם כולם יכחישו את זה. אין לכם שום הצדקה משפטית שאתם יכולים לשים על השולחן, להוצאת הצווים הללו”.

ראש מטה פיקוד המרכז תא”ל אילן מלכה, הגיב על הדברים ודיווח, כי; “בשנת 2013 הוצאו 13 צווים, לעומת 31 צווים שהוצאו בשנת 2012”.

לדברי מלכה; “הצווים מוצאים רק על בסיס ראיות. אנו עושים פעולות רבות כדי להביא תשתית ראייתית, אולם לא תמיד זה ניתן. יש זיקה ברורה בין פעולות פגיעה ברכוש ופגיעה בעצי זית-אירועי תג מחיר, לאירועי ירי-פעולות טרור. כל הוצאת צו, עוברת בדיקה מחמירה של כל גורמי הביטחון”. יצוין, כי סמוך לתחילת הדיון, ביטל אלוף פיקוד המרכז, את השתתפותו בדיון.

נציג משרד המשפטים עו”ד שלומי אברמסון, השיב לטענות חברי הכנסת; “אתם המחוקקים אם אתם חושבים שצו הרחקה לא צריך להיות, תוציאו אותו מהחוק. צו שמוצא ע”י אלוף הפיקוד, נבדק בכל הרמות, עד רמת ראש השב”כ. יש מקרים בהם צו ההרחקה לא מאושר או מקוצר בזמן”.

יו”ר וועדת חוקה ח”כ רותם, סיכם את הדיון בדרישה מאלוף פיקוד המרכז, לכתוב נוהל עם קריטריונים, לפיהם יוצאו צווי הרחקה ו-צווים מנהליים. באופן שוויוני כנגד כל האוכלוסיות בארץ. עוד דורשת הוועדה, לקבל דווח בכל חצי שנה על מספר הצווים שהוצאו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן