צבא | משטרה | ביטחון

ראש אמ”ן, אלוף אביב כוכבי: 170,000 טילים ורקטות מכוונים לכיוון ישראל

0
0

ראש אמ”ן אלוף אביב כוכבי בכנס השנתי הבינלאומי ה-7 של המכון למחקרי ביטחון לאומי; “כמות הטילים “מהעומק ואל העומק” עולה. יש הרבה יותר טילים מבוזרים והם הרבה יותר קטלניים… ◄ פרויקט הגרעין הצבאי ממשיך(!) גם אם הואט ומאפשר, בהינתן החלטה להשיג פצצה אחת או יותר…
ראש אמ
ראש אמ”ן, אלוף אביב כוכבי: 170,000 טילים ורקטות מכוונים לכיוון ישראל

ראש אמ”ן אלוף אביב כוכבי, נשא היום (רביעי | כ”ח שבט התשע”ד), דברים ב’כנס השנתי הבינלאומי ה-7 של המכון למחקרי ביטחון לאומי’, והדגיש, כי; “בפעם הראשונה, יש לאויב יכולת להנחית מכה משמעותית על ישראל. לרקטה ול-טיל, יש השפעה על תמונת הסיום של המלחמה כתוצאה מהמצב בעורף”, אמר האלוף כוכבי והציג את האיומים על ישראל באמצעות מפת המזרח התיכון.

▼ על המזרח התיכון, אמר ראש אמ”ן אלוף אביב כוכבי, כי; “המציאות במזה”ת משתנה בקצב מהיר ביותר לאור הטלטלה העוברת על האזור, מה שמצריך שינוי מערכתי ותפיסתי שלנו במערכת מודיעין; יותר זירות ויותר נושאים דורשים התייחסות מבעבר. המודיעין, חייב להיות יותר מבצעי ומפורט. צריך יותר מודיעין לסיכול! יותר מודיעין בזמן אמת ויותר נגיש ורלוונטי בהתאם לצרכנים השונים”

“הטלטלה האזורית, הביאה לכך שיש נדידה של אמצעי לחימה ושל טרוריסטים בחופשיות בזכות הגבולות הפרוצים! הדבר המרכז שניתן יציב הוא הגברת קולו של הציבור הערבי בכל מדינה ומדינה. מעצב מרכזי הוא אובדן המשילות של המדינות השונות.

רוב גבולות ישראל, נושקים היום לאזורים ללא משילות או בעלי משילות רופפת – דוגמא בולטת לכך היא הגבול ב-רמת הגולן שכבר לא נשלט רק על-ידי הצבא הסורי אלא גם על-ידי קבוצות וארגוני טרור.

בסוריה, יש כיום 30,000 פעילי ג’יאהד עולמי – כאשר סוריה אליבא דכוכבי, הפכה לאבן שואבת לפעילים אלו מכל העולם! הם לא נשארים בסוריה; תאים רדומים שלהם נמצאים בכל המרחב”!

הזדמנויות; “ירידה בכוחו של הציר הרדיקאלי ועלייתו של הציר המתון-הסוני. אינטרסים ישראליים רבים לישראל ולמדינות אלו משותפים”.

▼ על האיום הטילי, כלפי מדינת ישראל, ציין ראש אמ”ן אלוף כוכבי; “כמות הטילים “מהעומק ואל העומק” עולה. יש הרבה יותר טילים מבוזרים והם הרבה יותר קטלניים; מדובר על 170,000 טילים ורקטות המכוונים לישראל.

התוצאה; בפעם הראשונה, יש לאויב יכולת להנחית מכה משמעותית על ישראל. לרקטה ולטיל יש השפעה על תמונת הסיום של המלחמה כתוצאה מהמצב בעורף…”.

“במקביל”, ממשיך ואומר ראש אמ”ן; “האויב, בוחר להיטמע בתוך מרחבים עירוניים וכפרים, בעיקר נכון הדבר ללבנון, מה שמקשה על פגיעה בו ועל יכולת התמרון של צה”ל. עם פתיחתה המלחמה מתנהלת במקביל בעורף ובחזית. כל הופך את הרובד האופרטיבי למורכב הרבה יותר ולהתמשכות המלחמה”.

▼ על הסכם הביניים בין איראן לבין המעצמות, אמר ראש אמ”ן אלוף אביב כוכבי, כי; “פרויקט הגרעין הצבאי ממשיך(!) גם אם הואט ומאפשר, בהינתן החלטה להשיג פצצה אחת או יותר”.

▼ על מתקפות סייבר, מיעט ראש אמ”ן אלוף אביב כוכבי, להתייחס ואמר, כי; “בשנת 2013 בוצעו מאות תקיפות סייבר על ארגונים ישראלים מתוכם עשרות רבות של התקפות על מוסדות ביטחוניים ישראליים, רובם לא צלחו! יש בכך גם הזדמנויות; היכולת לפעול במימד הזה היא כמעט בלתי מוגבלת”. סיכם ראש אמ”ן אלוף כוכבי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן