רדיו | טלוויזיה

מועצת הרשות השנייה אישרה המלצות הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה לאפשר תוכן שיווקי

0
0

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה, קראה לאפשר תוכן שיווקי בשידורים באופן מסויג ומבוקר, ההחלטה על הגבלת היקפי הפעילות של חברות רכש המדיה בכדי להבטיח הזרמת כספים נאותה לשידורים ◄ יו”ר הוועדה, יעקב שחם; “לא אוכל לסיים את דבריי מבלי להתייחס ללחצים שהופעלו על הוועדה ובמיוחד עלי, שהתאפיינו בין השאר בפניות מצד עורכי הדין של חלק מהגופים. לחצים אלה נדחו והוועדה קיבלה בדיוק את ההחלטות שנכון היה לקבל מבלי להיכנע לשום לחץ שהוא”.
מועצת הרשות השנייה אישרה המלצות הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה לאפשר תוכן שיווקי
מועצת הרשות השנייה אישרה המלצות הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה לאפשר תוכן שיווקי

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, דנה בסוף השבוע שעבר (חמישי, 23.1.14), בדו”ח ’הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה’ בראשות מר יעקב שחם אשר סיימה את עבודתה ב- 23.12.13. המועצה, החליטה לאשר את המלצות הוועדה שנועדו להביא לשיפור במצבן הכלכלי של זכייניות הטלוויזיה וחיזוק השידורים מ’סוגה עילית’ וזאת תוך הקפדה רבה על נאותות העסקת עובדי ההפקה והיוצרים ותוך הבטחת האינטרס הציבורי של הצופים.

דוברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגב’ מיטל שגב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; החלטות המועצה הכוללות;

▼ מחויבויות התוכן של הזכיינים

מועצת הרשות השנייה, אישרה את המלצת הוועדה להמשיך ולחייב את הזכיינים בשידור תכניות מסוגה עלית בהיקף הקיים, וזאת במיוחד לאור תיקון החקיקה האחרון מסוף שנת 2012, המאפשר לזכיין לדחות את קיומן של 27% מהמחויבויות לסוגה עלית לכל שנה מהשנים 2013-2015, ולקיים אותן בתקופת הרישיון לשידורים. לאחר ששקלה את כל הסוגיות שעל הפרק, החליטה המועצה לפעול לתקן את הכללים באופן שיאפשר לזכיינים חופש פעולה רחב יותר בתתי הסוגות.

▼ שידורי הטלוויזיה החינוכית

הרשות השנייה, אישרה את המלצת הוועדה שלא לשנות את שעות השידור של החינוכית בערוץ 2, ולהשאיר על כנה את המחויבות הקיימת של הזכיינים כקבוע בזיכיונות. המועצה, סבורה, כי התכניות המשודרות על ידי ’החינוכית’ הינן בעלות איכות ותרומה להיצע השידורים בערוץ 2, ויש בהן כדי לתרום לצופי הערוץ. המועצה, הוסיפה, כי לא יותר לחינוכית לקדם את שידוריה שמשודרים ב’ערוץ 23’ במסגרת התוכן המשודר ב’ערוץ 2’ אלא בדרך של פרסומת.

▼ תוכן שיווקי

המועצה אישרה את המלצות הוועדה והסמיכה את הנהלת הרשות לגבש קוים מנחים להסדרה חקיקתית של תחום זה, באופן שיותר ’תוכן שיווקי’ במקרים ובתנאים שיוגדרו, תוך מגבלות של איסור על תוכן שיווקי בתכניות כגון; חדשות ותכניות לילדים, תוך סימון ושמירה על הציבור מפני הטעייה ותוך שקיפות מרבית. לאחר מכן, הדברים יועברו אל שר התקשורת לצורך קידום חקיקה בנושא.

המועצה, הוסיפה להחלטתה היבט נוסף על פיו תוספת ההכנסה מ’התוכן השיווקי’ תתווסף למחויבות כאשר המדובר בתוכנית המוכרת לסוגה עילית, כך שהדבר יביא לשיפור היצירה ותנאי היוצרים.

▼ תיקון חוק הבחירות

המועצה, אישרה את המלצת הוועדה והחליטה להביא בפני שר התקשורת תיקון לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), כך שהגופים המשדרים תעמולה אצל זכייניות הטלוויזיה, ישלמו עבור תעמולה זו, בניגוד למצב הקיים היום בו התעמולה משודרת ללא תמורה.

▼ הגבלת היקפי רכש הפרסום בטלוויזיה ע״י גורמים מתווכים

מועצת הרשות השנייה, רואה בעצם טיפול הוועדה בסוגיה מעשה אמיץ שיביא לטלטול במצב הקיים כיום. המועצה החליטה לאשר את המלצת הוועדה לקבוע מגבלה על היקף המכירה המקסימאלי של זמן הפרסום של הזכיינים לחברת רכש מדיה לטווח שבין 20-25%, וקבעה, כי המגבלה תעמוד על 25% מזמן הפרסום של כל זכיין.

הגבלה זו תיבחן בנפרד לגבי שעות הפריים טיים (20.00-23.00) ולגבי יתר שעות היום, המדידה תעשה על פי רייטינג משוקלל. המועצה, סבורה שמימוש החלטה זו, יביא להגברת התחרות בין חברות רכש המדיה וכן להקטנת כוח המיקוח שלהן מול הזכייניות. בהחלטה זו טמון פוטנציאל להגדלת הכנסות הזכיינים ולשיפור ניכר במצבן הכלכלי.

▼ דרישות נאותות הפקה

המועצה אישרה את המלצת הוועדה למסד מנגנון גישור ברשות בין גורמי ההפקה לזכייניות, וכן לבצע מחקר לגבי אופי ההתקשרות בין הגורמים במטרה למצוא פתרונות למצוקת היוצרים מול הזכייניות. עוד הוחלט לדחות את בקשת הזכייניות לאפשר להן גמישות וניוד בדרישת נאותות ההפקה של תכניות מסוגה עילית עד לבחינת תנאי נאותות ההעסקה של עובדי ההפקה והיוצרים המשתתפים בהפקה.

▼ השקעה בקולנוע ישראלי

מועצת הרשות השנייה אישרה את המלצת הוועדה והחליטה להותיר את המחויבות החוקית להוצאה על קולנוע ישראלי על כנה, וזאת מתוך החשיבות התרבותית הרבה שהיא רואה במחויבות זו. יחד עם זאת המועצה שינתה את המלצת הוועדה להוביל תיקון חקיקה שיאפשר הכרה בהשקעה זו למכסת תוכניות הסוגה העילית בהיקף של 100% והחליטה להותיר את ההכרה על כנה בגובה 50% כפי שקבוע כיום בחוק.

לדברי יו”ר ’הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה’ מר יעקב שחם; “אישור החלטות הוועדה, יביא לחיזוקה של הטלוויזיה המסחרית והן לחיזוקם של הגופים הקשורים אליה, בהם יוצרי התוכן, המפיקים ועוד. רק על ידי הבטחת חוסנה של הטלוויזיה המסחרית, ניתן יהיה להבטיח איכות שידורים גבוהה יותר ועמידה מלאה בכל מחויבויות הזכיינים.

תחום שידורי הטלוויזיה הינו מורכב ומאופיין בתמורות משמעותיות והתפתחות טכנולוגית תמידית שהינה בעלת השפעה על אופי וסוג השידורים, ועל הרגלי הצריכה של הצופים. מרכזיותה בשיח הציבורי וחשיבות ההשלכות החברתיות והתרבותיות של החלטותינו עמדו לנגד עיני לכל אורך תקופת עבודתה של הוועדה. אין לי ספק שביצוע המלצות הוועדה, יביא לשינוי פני הטלוויזיה המסחרית ובמיוחד הדבר נכון להחלטה בנושא חברות רכש המדיה.

ביצוע מדויק של המלצה זו, יש בו כדי להגדיל את הכנסות שלושת הזכיינים ביותר מ-80 מל״ש בשנה וכתוצאה מכך לגידול גם בהיקפי ההפקות בסוגה העילית.

אילן אבישר יו”ר מועצת הרשות השנייה

לא אוכל לסיים את דבריי מבלי להתייחס ללחצים שהופעלו על הוועדה ובמיוחד עלי, שהתאפיינו בין השאר בפניות מצד עורכי הדין של חלק מהגופים. לחצים אלה, נדחו, והוועדה קיבלה בדיוק את ההחלטות שנכון היה לקבל מבלי להיכנע לשום לחץ שהוא”. אמר יו”ר ’הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה’.

לדברי יו”ר מועצת הרשות השנייה דר’ אילן אבישר; ״הוועדה, פעלה בשנה האחרונה בעשרות ישיבות על פני ימים שלמים. החריצות, המסירות וההתמדה של חברי הוועדה ויו״ר הוועדה ראויים להערכה עצומה ולהוקרה מיוחדת. הועדה, התבססה על הידע המקצועי שמרוכז ברשות השנייה, השתמשה במומחים חיצוניים, נעזרה בתרומה של החברים החיצוניים בוועדה, ונפגשה עם כל הגורמים הרלוונטיים בתחום שידורי הטלוויזיה המסחרית ציבורית בישראל.

את הוועדה הקמתי בשעתו במטרה למצוא פתרונות למצב בו הזכייניות משקיעות בשידורים שזוכים לאהדה ציבורית רחבה – אך עדיין סובלות מהפסדים כספיים שמסכנים את המשך קיומן.

חלק מהסוגיות נידונו וקיבלו מענה באמצעות החקיקה בכנסת אשר הובילה להפחתה משמעותית במחויבויות התוכן של הזכייניות, ובעקבות ההתאוששות בשוק הפרסום, הוועדה, בחנה בעצם את הסוגיות הכלכליות המרכזיות של השידורים ופתרה מחלוקות תוך מענה לפניות הזכיינים וגורמים אחרים בתחום.

התרומה המשמעותית של הוועדה המייעצת היא בקריאה לאפשר ’תוכן שיווקי בשידורים’ באופן מסויג ומבוקר, ההחלטה על הגבלת היקפי הפעילות של חברות רכש המדיה בכדי להבטיח הזרמת כספים נאותה לשידורים, וההחלטה להתחיל בבדיקה מקיפה ויסודית של נאותות העסקת העובדים בתעשייה ובחינת סוגיית זכויות היוצרים.

החלטות אלה מהוות בשורה ויוליכו את כיוון פעילות הרשות בעתיד”. סיכם יו”ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, דר’ אילן אבישר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן