צבא | משטרה | ביטחון

צה”ל: שריפה על ספינת חיל הים, חייל נכווה בפניו מצבו בינוני ו- 15 נפגעו קל

0
0

האש בספינת ’דבורה’ כובתה על ידי הלוחמים חלק מהנפגעים הועברו לבתי החולים קפלן ו’תל השומר’ במרכז הארץ וחלקם אשר מצבם הוגדר קל מאוד, פונו לבסיס חיל הים באשדוד ◄ בעקבות האירוע הקודם, הורה מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, על עצירת פעילות כלי השיט מסוג ’צרעה’ בכלל זירות הפעילות של חיל הים, עד להשלמת התחקיר.
צה
צה”ל: שריפה על ספינת חיל הים, חייל נכווה בפניו מצבו בינוני ו- 15 נפגעו קל

אש אשר פרצה היום (שישי, כ”ג בשבט תשע”ד), אחה”צ, בספינת ’דבורה’ שערכה סיור שגרתי מול חופי עזה בשל כשל טכני, לאחר שניסו לכבות הדליקה שפרצה במשאבת מים על סיפון הספינה. כתוצאה מהכשל, אחד מהחיילים, נכווה בפניו ומצבו הוגדר בינוני. 14 חיילים נוספים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. האש כובתה על ידי הלוחמים חלק מהנפגעים הועברו לבתי החולים קפלן ו’תל השומר’ במרכז הארץ וחלקם אשר מצבם הוגדר קל מאוד, פונו לבסיס חיל הים באשדוד.

נראה, כי לאלוף רם רוטברג, מפקד חיל הים, משנת 2011, צפויה עבודה קשה נוספת לבט”ש. הפעם בתחום נוהלי הבטיחות של אנשי חיל הים לאור העובדה, ממנה מתברר, כי רק לפני 4 ימים (יום שני), התרחש אירוע בטיחותי חריג אחר ב’חיל הים’, כאשר שספינת ’צרעה’ של החיל, התהפכה במהלך פעילות ביטחון שוטף שגרתית של חיל הים גם מול חופי רצועת עזה.

מתחקיר הראשוני של האירוע, התברר, כי במהלך תמרון של הצרעה יחד עם ’צרעה’ נוספת ו’ספינת דבורה’ שהצטרפה בשנת 1988 לשורות חיל הים, בעלת מהירות: 36 קשר. טווח 700 מייל ב-32 קשר, בים נוח ובמהירות איטית של כ-15 קמ”ש, מילאו מים את חלקו הימני של כלי השיט הקטן ואף הטו אותו בחדות ימינה עד שהתהפך.

כל הלוחמים ששהו אז על כלי השיט חילצו עצמם ל’ספינת דבורה’ שהיה לחוף מבטחים, תרתי משמע, ודווח, כי איש מהם לא נפגע. הערכה אז הייתה, כי קדמה לתאונת התהפכות “הפרת משמעת המונית” על ’ספינת הצרעה’, אותה מפעילים צוות של ארבעה עד חמישה לוחמים.

הצרעה נחשבת לספינת הביטחון השוטף (בט”ש) המובילה של חיל הים, אותה מפעילים צוות של ארבעה עד חמישה לוחמים. הצרעה, היא סירה מהירה מאוד, בעלת יכולת תמרון מצוינת העולה על כל כלי בט”ש אחר.

ספינות הבט”ש, מאוישות בצוותים של 8 עד 12 חיילים, שומרות על בטחונה הימי של המדינה בכל יום בשנה ובכל מצב ים; בחורף בקיץ בסתיו או באביב.

לוחמי ספינות הבט”ש, נהנים משירות בעל אופי מיוחד. הלוחמים חיים יחד 24 שעות ביממה, עושים את כל המשימות יחדיו וחווים חוויות רבות, אלו הם חיי צוות שהם למעשה חיי משפחה.

חיל הים ו-צה”ל, חוקרים את נסיבות שני המקרים שאירעו במהלך השבוע והיום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן