מסחר | תעשייה

מנכ”ל התאחדות התעשיינים על שער הדולר: שער הדולר הנמוך מקרב אותם לנקודת שבירה

0
0

מנכ”ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק; “בנק ישראל, צריך לפעול לעצירת הספקולנטים ולא לתת לשער הדולר לפגוע בנו. שער הדולר, צריך לעמוד על 3.8 שקלים, כדי שנוכל לצמוח ולא רק נשרוד” ◄ בנק ישראל, צריך לפעול לעצירת הספקולנטים ולא לתת לשער הדולר לפגוע בנו. שער הדולר, צריך לעמוד על 3.8 שקלים, כדי שנוכל לצמוח ולא רק נשרוד”.
מנכ
מנכ”ל התאחדות התעשיינים על שער הדולר: שער הדולר הנמוך מקרב אותם לנקודת שבירה

התאחדות התעשיינים קיימה היום (יום חמישי | כ”ב שבט התשע”ד) דיון מיוחד על שער הדולר הנמוך, בעקבות הפגיעה שלו בתעשייה המקומית וב’יצוא’. מנכ”ל התאחדות התעשיינים ונשיאות הארגונים העסקיים, מר אמיר חייק, פתח את הדיון ואמר, כי; “היצואנים הם עם שרואה את האור בקצה המנהרה, אך שער הדולר הנמוך מקרב אותם לנקודת שבירה. אני לא יודע עוד כמה זמן הם יחזיקו מעמד, כשהרווח הולך ונשחק”.

חייק, ציין, כי ההתאחדות פועלת מול שני גופים בנושא ’שער הדולר’ והם; משרד האוצר ו-בנק ישראל, אך לצערו רק משרד האוצר קשוב לצרכי התעשיינים. “משרד האוצר מבין את הקושי של התעשיינים ומכין בימים אלו תוכנית שתסייע להם, אולם נגידת בנק ישראל, אינה קשובה לצרכינו ואומרת ששער הדולר לא משפיע על כל היצואנים.

עולה, כי הנגידה טועה. שער הדולר כואב לנו ומזיק לנו. אומרים גם שהורדת הריבית מ- 1% ל- 0.25% לא תשפיע עלינו, אך היא תשפיע גם תשפיע.

נכון להיום ספקולנטים משחקים על הפרשי הריביות כדי להרוויח על הגב שלנו וגורמים לכך שמיליארדים רבים מסתובבים בישראל ומורידים את שער הדולר.

בנק ישראל, צריך לפעול לעצירת הספקולנטים ולא לתת לשער הדולר לפגוע בנו. שער הדולר, צריך לעמוד על 3.8 שקלים, כדי שנוכל לצמוח ולא רק נשרוד”.

חייק, הוסיף ואמר, כי; “בנוסף ל’שער הדולר’, ישנן תשומות נוספות שהממשלה אחראית עליהן, אשר מובילות לעלייה ב’יוקר המחייה’. הממשלה אשר מלינה השקם וערב על יוקר המחייה בישראל, היא האחראית המרכזית לכך.

רק עכשיו ב- 1 בינואר, הטילו על התעשייה המקומית את מס הארנונה, שלא כולל גם את כל ההעלאות החריגות. המס הזה מצטרף למימון חסר ההיגיון של תאגידי המים – 55 תאגידים להזכירכם – ולחשבון החשמל שהולך ותופח, למרות שהבטיחו לנו שהוא ירד כשיהיה גז. עכשיו יש גז, ועדיין המחיר רק עולה.

כל התחזיות מדברות על כך שצפויה התרחבות של השווקים הבינלאומיים, אבל אנחנו מגיעים לשם עם הזנב בין הרגליים, כשכושר התחרות של התעשייה שלנו פגום”. סיכם מנכ”ל התאחדות התעשיינים ונשיאות הארגונים העסקיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן