ט"ו בשבט

איגוד לשכות המסחר: שווי מכירות הפירות היבשים בט”ו בשבט 400 מיליון ₪

0
0

בתקופת חג ט”ו בשבט, צריכת ’הפירות היבשים’, גדלה בכ- 50% מכל חודש אחר במהלך השנה ◄ ורד מצפי, מענף המזון באיגוד לשכות המסחר; מגמות טבעוניות שונות בחברה הישראלית מכניסות לשוק שחקנים חדשים בדמות אגוזי ברזיל, לוז ומקדמיה ◄ המבוקשים ביותר, הם; תמרים, אגוזים ו-שקדים.
איגוד לשכות המסחר: שווי מכירות הפירות היבשים בט
איגוד לשכות המסחר: שווי מכירות הפירות היבשים בט”ו בשבט 400 מיליון ₪

שוק הפירות היבשים, נאמד בכ-3 מיליארד ש”ח בשנה. בתקופת חג ט”ו בשבט חל גידול של כ-50% בצריכת פירות יבשים, ביחס לחודש רגיל בשנה, כך מסרו היום (יום רביעי | י”ד שבט התשע”ד), חברי ענף המזון ב’איגוד לשכות המסחר’.

ענף המזון ב’איגוד לשכות המסחר’, צופה, כי נתוני מכירות ’הפירות היבשים’ לקראת ט”ו בשבט אשר יחול מחר (חמישי), יסתכמו בכ-400-350 מיליון ש”ח. הערכה, היא כי כ50%-70% ממשקי הבית, יקנו פירות יבשים כלשהם לקראת ט”ו בשבט, כאשר הפירות המבוקשים ביותר הם; תמרים, אגוזים ו-שקדים.

ורד ו-יוסי מצפי מ’משה מצפי שיווק מזון’ באיגוד לשכות המסחר, דירגו את מדרג הפירות היבשים , לפי פופולאריות בתקופת ט”ו בשבט;

1. תמרים, אגוזים,
2. שקדים,
3. שזיפים וצימוקים,
4. משמש,
5. פירות מסוכרים.

לדברי ורד מצפי, בעשור האחרון אנו עדים למגמה של חזרה לטבע ורצון גובר והולך לעשות בחירות מושכלות ביחס למזון שאנו מכניסים לפינו; “אם לפני עשר שנים כמעט אף אחד לא ידע מה זה רו-פוד (Raw Food) , כיום זהו ביטוי שגור ודרך חיים של רבים”.

“בשנה האחרונה, רבע מהישראלים הפחיתו את צריכת ה’בשר’ היומיומית שלהם”, הוסיפה; “10% מהם הפכו ל’צמחונים’ ו-5% מגדירים את עצמם כ’טבעונים’. מאורח חיים נישתי, ’טבעונות’ הפכה לטרנד מוביל, ועשרות מסעדות ובתי קפה למדו להכניס מנות טבעוניות לתפריטיהן”.

הרצון לאכול בריא ולהפחית או להפסיק צריכת מזון מן החי, הוביל רבים להרכיב תפריטים משודרגים, הכוללים חלבונים המגיעים מן הצומח. קשת רחבה של אגוזים שמהם ניתן להפיק חלב ומוצריו (חלב שקדים, גבינת קשיו, מקדמיה וכדומה).

עולם הפירות היבשים, מספק לנו גם את הצורך למתוקים; במקום לאכול ריבוע שוקולד נאכל אגוז עטוף ב’תמר מג’הול’, ובמקום חטיפים מעובדים, רבים יעדיפו אגוזי לוז ו’קשיו’.

כתוצאה מכך, ענף המזון ב’איגוד לשכות המסחר’, עד לעלייה במכירות של מוצרים דלי או נעדרי סוכר וחומרים משמרים, כגון; חמוציות, מנגו, אננס טבעי, משמש טבעי ודומיהם.

גם קרנם של המוצרים היקרים והפחות שכיחים, כדוגמת; אגוזי ברזיל, מקדמיה וקשיו, עלתה, ורבים מכניסים אותם קבוע לסל המצרכים בתור מרכיבים בתפריט.

לדברי אבנר יוסף מ-אג”מ סחר, ענף המזון של האיגוד; “מוצרים רבים שהיו נפוצים בתפריטיהם של אבותינו וכמעט נכחדו, כגון; לוביה אדומה, סוגי שעועית למיניהם או קינואה (שהייתה נפוצה אצל אבות אחרים), פתאום מופיעים במרץ מחודש כמרכיבים למאכלי גורמה, תבשילים יומיומיים או גרסאות עדכניות ל’אוכל של סבתא’”.

“מגמה זו של שימוש בכל הטוב של הטבע הינה מבורכת ולתועלת הציבור”. סיכמה ורד מצפי.

חג ט”ו בשבט בריא וטעים!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן