מסחר | תעשייה

התאחדות התעשיינים: אחרי חודשיים נסיגה, עלייה חריגה ביצוא של 11% ביצוא התעשייתי

0
0

הרקע לעלייה: גידול דרמטי של כ- 80% ביצוא ענף התרופות ◄ מנכ”ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק; “נתוני היצוא הם אמנם חיוביים ומשדרים אופטימיות, אך בפועל עיקר העלייה נגזר מענף מרכזי אחד; ה’תרופות’ – ומדינת ישראל לא יכולה להסתמך על הצלחותיה של חברה מרכזית אחת במשק כבסיס להצלחה או אי הצלחה…”.
התאחדות התעשיינים: אחרי חודשיים נסיגה, עלייה חריגה ביצוא של 11% ביצוא התעשייתי
התאחדות התעשיינים: אחרי חודשיים נסיגה, עלייה חריגה ביצוא של 11% ביצוא התעשייתי

התאחדות התעשיינים, מדווחת היום (יום שלישי | ו’ שבט התשע”ד), כי היצוא התעשייתי, עלה ב- 11% בחודשים אוקטובר – נובמבר 2013, לעומת הממוצע החודשי של הרבעון השלישי 2013. זאת אחרי חודשיים של נסיגה, הרקע לעלייה משקף גידול ביצוא כל ענפי התעשייה ובענף התרופות בפרט- יצוא ענף התרופות זינק ב- 80%.

דוברת התאחדות התעשיינים, הגב’ מיכל תוסייה-כהן, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “העלייה ב’יצוא’ מהווה המשך למגמת התנודתיות החדה בנתוני היצוא התעשייתי, שנמשכים ברציפות מאז הרבעון השני של 2013, עת הסתיים שלב ההתאוששות שלאחר המשבר הכלכלי בשנים; 2009-2010”.

מנכ”ל התאחדות התעשיינים, מר אמיר חייק, התייחס לנתונים ואמר, כי; “נתוני ה’יצוא’ הם אמנם חיוביים ומשדרים אופטימיות, אך בפועל עיקר העלייה נגזר מענף מרכזי אחד והם; ה’תרופות’ – ומדינת ישראל לא יכולה להסתמך על הצלחותיה של חברה מרכזית אחת במשק כבסיס להצלחה או אי הצלחה.

על הממשלה לפעול ל’עידוד יצוא’ בענפים נוספים ובקרב חברות קטנות ובינוניות, על מנת שעלייה ביצוא תשקף צמיחה של המשק הישראלי בכללותו”. סיכם חייק.

בנוסף, רשמו ’ענפי האלקטרוניקה’ כקבוצה עלייה משוקללת של כ- 12%, הודות לגידול ביצוא כלי הטיס (24%), הרכיבים האלקטרוניים (18%) והציוד האלקטרוני (4%).

כמו כן, גידול מתון, של כ- 2%, נרשם ביצוא קבוצת ’ענפי הטכנולוגיה המסורתית’ בחודשיים הנסקרים, הודות לגידול ביצוא ענפי המזון (4%) והטקסטיל (3%). עליות אלו קוזזו בחלקן, בשל נסיגה ביצוא ענף התכשיטים (5%-) והעץ נייר ודפוס (3%-).

למול הגידול ביצוא כל קבוצות ’ענפי התעשייה’ הרי שענף ה’כרייה’ וה’חציבה’ רשם נסיגה ריאלית של כ- 15% בתקופה הנסקרת. זאת בהמשך לנסיגה של כ- 24% ברבע השלישי של השנה ולאחר גידול חד, של 76%, ברבע השני של 2013.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן