מסחר | תעשייה

שר הכלכלה מר נפתלי בנט, יכנס היום (שני) בראשותו את קבינט יוקר המחיה

0
0

בחודשים האחרונים משתפים פעולה משרד הכלכלה, המפקח על הבנקים והממונה על הגבלים עסקיים, בנושא פתיחת ערוץ תשלום נוסף – אשראי במזומן ◄ ההצעה תאפשר תשלום מיידי באשראי (דביט), ותביא להוזלת עלויות לצרכנים ולעסקים הקטנים ובינוניים, כתוצאה מביטול העמלות על הקרדיט, הוזלה הנאמדת במאות מיליוני שקלים בשנה.
שר הכלכלה מר נפתלי בנט, יכנס היום (שני) בראשותו את קבינט יוקר המחיה
שר הכלכלה מר נפתלי בנט, יכנס היום (שני) בראשותו את קבינט יוקר המחיה

’קבינט יוקר המחיה’ בראשות שר הכלכלה ח”כ נפתלי בנט (’הבית היהודי’) יתכנס הבוקר (יום שני | כ’ טבת התשע”ד, ה-23/12/13), על סדר יומו של הקבינט; תחום השטחים המסחריים, דיון על פתיחת ערוץ תשלום נוסף – אשראי-מזומן, דוברות משרד הכלכלה, מסרה, כי הודעה מיוחדת בנושא זה, תצא בתום הקבינט בשעה 12:00.

▼ שטחים מסחריים;

תחום השטחים המסחריים בפדיון גבוה מאופיין בריכוזיות גבוהה שמשפיעה על מחיר דמי השכירות, מקשה על עסקים קטנים ובינוניים להתמודד ומגולגל למחיר גבוה יותר לצרכן.

הנושא נבחן מספר פעמים על ידי הממונה על הגבלים עסקיים. ההיות והקבינט מעוניין להביא לשינוי באופן כך, כי בעת מכרזים רשמיים של המדינה לשימושים מסחריים משמעותיים, המינהל, ישקול שיקולים של ריכוזיות ותחרות בעת הקצאת הקרקע. מדובר בשיתוף פעולה של הרשות להגבלים עסקיים, משרד האוצר, משרד השיכון והבינוי ו-משרד הכלכלה.

▼ דיון על פתיחת ערוץ תשלום נוסף – אשראי-מזומן;

בחודשים האחרונים משתפים פעולה משרד הכלכלה, המפקח על הבנקים ו’הממונה על הגבלים עסקיים’, בנושא פתיחת ערוץ תשלום נוסף – אשראי במזומן. ההצעה תאפשר תשלום מיידי באשראי (דביט), ותביא להוזלת עלויות לצרכנים ולעסקים הקטנים ובינוניים, כתוצאה מביטול העמלות על הקרדיט, הוזלה הנאמדת במאות מיליוני שקלים בשנה.

שוק כרטיסי האשראי מוערך ביותר מ-200 מיליארד ₪ עסקאות בשנה. מתוכם גובות חברות כרטיסי האשראי עמלות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל עם שיעורי רווחיות גבוהים מאוד. יום, כאשר אנו רוכשים עם כרטיס אשראי, פעמים רבות אנחנו משלמים על מוצר נוסף שאיננו צריכים וזה האשראי.

בית העסק משלם עמלות גבוהות ל’חברות כרטיסי האשראי’, ועמלות אלו מגולגלות לצרכן ומקשות על העסקים הקטנים להתחרות בחברות הגדולות שמשלמות עמלות נמוכות יותר.

’כרטיס דביט’ יאפשר לכל צרכן לשלם בו במקום לבעל העסק, ויביא לצמצום של יותר מ-60% מהעמלה שהעסק משלם (כיום כ-1.2%).

בנוסף השימוש ב’דביט’ יקל על ניהול הוצאות הבית השוטפות וימנע מאנשים לבצע רכישות בסכומים ובתשלומים שהם לא יכולים לעמוד בהם.

בנוסף הכרטיס (דביט), יאפשר ל’אנשים החסומים’ להוצאת כרטיסי אשראי לשלם באמצעות כרטיס זה בחנויות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן