אינטרנט חדשות

ח”כ אורלי לוי-אבקסיס: ספקיות האינטרנט יחויבו להציע חינם אינטרנט בטוח לילדים

0
0

יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, ח”כ אורלי לוי-אבקסיס;”החוק החדש, בא לאפשר לילדים להתפתח ולצמוח תוך שימוש ב’רשת האינטרנט’ על הפן החיובי ונגישות למידע רב ומגוון, תוך גילוי אחריות לתוכן המוצג לפניהם. מחקרים רבים בארץ ובעולם מתעדים פגיעות שונות שנגרמות לילדים כחשיפה מהפן השלילי ב’רשת האינטרנט’, כאשר כיום 60% מהילדים בישראל בגילאי 9 עד 15 נחשפים לה והחוק החדש, ימנע מצב זה”.
ח
ח”כ אורלי לוי-אבקסיס: ספקיות האינטרנט יחויבו להציע חינם אינטרנט בטוח לילדים

ועדת השרים לחקיקה, אישרה היום (יום ראשון | י”ט טבת התשע”ד) את הצעת תיקון לחוק התקשורת של יו”ר הועדה לזכויות הילד בכנסת, ח”כ אורלי לוי-אבקסיס, ולפיה מעתה יחויבו ’ספקיות האינטרנט’ להציע ללקוחותיהם ב’חינם’ – גם ’גלישה בטוחה לילדים’.

לדברי יו”ר הועדה חברת הכנסת הגב’ לוי – אבקסיס; “ההצעה תהפוך את הגלישה באינטרנט לידידותית עבור הציבור הישראלי בכלל והילדים בפרט”.

לוי – אבקסיס, מוסיפה ומציינת, כי; “תיקון החוק, מבקש, כי ’ספקיות האינטרנט’ יציעו ’שירות סינון אתרים’ אשר יבוצע לכל ’תוכן פוגעני’ – ללא עלות. יחד עם זאת, על מנת לאפשר את ’חופש המידע והחירות’, יוכל כל אדם בגיר אשר לא יהיה מעוניין ב’סינון תכנים’ פוגעניים, להסיר את הסינון על ידי פנייה קלה לספק האינטרנט באמצעות שיחת טלפון, מכתב או פניה דרך רשת האינטרנט כרצונו”.

“ב’רשת האינטרנט’ קיימים תכנים מזיקים ופוגעניים כהימורים, תעמולה גזענית, פורנוגרפיה ואלימות קשה”, אמרה ח”כ אורלי לוי אבקסיס עם הגשת הצעת החוק והבהירה, כי; “סכנות אלו פוגעות בכלל האוכלוסייה – אך הניזוקים העיקריים הם; ילדנו. ילדים הם התגלמות הטוב, הם שנונים, הם חכמים והם תמימים, הם דור העתיד שלנו. לתכנים שאדם למד בילדותו, יש משקל מיוחד בעיצוב זהותו, ולכן זוהי חובתנו להשגיח היטב על הילדים בצעירותם”.

לוי – אבקסיס, הבהירה, כי; “החוק החדש (חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – חובת סינון אתרים פוגעניים), התשע”ד–2013), בא לאפשר לילדים להתפתח ולצמוח תוך שימוש ב’רשת האינטרנט’ על הפן החיובי ונגישות למידע רב ומגוון, תוך גילוי אחריות לתוכן המוצג לפניהם.

מחקרים רבים בארץ ובעולם מתעדים פגיעות שונות שנגרמות לילדים כחשיפה מהפן השלילי ב’רשת האינטרנט’, כאשר כיום 60% מהילדים בישראל בגילאי תשע עד חמש עשרה נחשפים לה והחוק החדש, ימנע מצב זה”.

לוי-אבקסיס, סיכמה וציינה, כי; “כיום, כאשר מרבית הילדים גולשים באמצעות מכשירים סלולריים, כמעט בלתי אפשרי להורים לעקוב אחר הרגלי הגלישה של ילדיהם. הצעת חוק זו, תשאיר מחד את האינטרנט כ-רשת פתוחה שמהווה כפר גלובלי ופתוחה לכל בגיר שירצה בכך ללא תוספת תשלום, ומאידך תגן על הציבור ו-ילדי ישראל, מפגיעה וחשיפה ל’תכנים פוגעניים’”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן