רות רזניק

בואו לא נהפוך מותו של אריק איינשטיין לאבל לאומי כמו ברצח ראש ממשלתנו רבין ז”ל

0
0

הטור האישי של רות רזניק יו”ר עמותת ל.א. – לחימה באלימות נגד נשים, מסרבת להיות בקונצנזוס הלאומי, וטוענת; “כולנו מאוהבים בזיכרון של כיצד היינו בשנות החמישים, הששים ואפילו השבעים. חיים בקרבנו זמרים ואמנים גדולים לא פחות מאריק. איך נספוד להם ביום שילכו לעולמם? בואו לא נהפוך זאת ל’אבל לאומי’ כמו ברצח ראש ממשלתנו, יצחק רבין ז”ל…”.
בואו לא נהפוך מותו של אריק איינשטיין לאבל לאומי כמו ברצח ראש ממשלתנו רבין ז
בואו לא נהפוך מותו של אריק איינשטיין לאבל לאומי כמו ברצח ראש ממשלתנו רבין ז”ל

מתגנב ללבי חשד קל שאלמלא היינו עדים לפסטיבל “הזמר המפורסם – איל גולן” בשבועות האחרונים, לא היה אריק איינשטיין המנוח זוכה בתשומת הלב הציבורית הנרחבת שלה זכה במותו. אין כל ספק שאריק היה מגדולי הזמרים שהיו לחברה, אבל הפיכת האייקון של הזמר מילא את כל כותרות העיתונים, כל מאמרי המערכות, כל החדשות ועמודי הפייסבוק ביומיים האחרונים בישראל.

אנחנו סובלים ממעין מניה דפרסיה לאומית. זה התחיל בדכדוך עמוק ותחושת קבס וזעם בפרשיית “הזמר המפורסם”, אביו, סרסורי נערות והחפצתן, וממשיך בעצב לאומי והתרפקות נוסטלגית על מה שסימן אריק איינשטיין בצעירותו.

כולנו מאוהבים בזיכרון של כיצד היינו בשנות החמישים, הששים ואפילו השבעים. חיים בקרבנו זמרים ואמנים גדולים לא פחות מאריק. איך נספוד להם ביום שילכו לעולמם?

האם הפרידה הענקית בבית העלמין, בלבבות ובתקשורת אינה התרפקות על “זיכרונות מארץ ישראל היפה”? אריק, איננו עוד, שיריו הנהדרים ילוו אותנו שנים רבות.

אבל האם אנחנו לא עושים איזה ’קונטרה’ ללוויית הענק של מרן עובדיה יוסף אשר זכה לאבל של כל חרדי ישראל? האם זו אינה דרך לבוא ולומר – גם אנו שאיננו שומרי מסורת, יודעים לכאוב ולהתאבל כמוכם?

יש לכבד את זכרו של אריק איינשטיין בלימוד והשמעת שיריו, יש לקרוא לרחובות על שמו, אבל גם שושנה דמארי, עפרה חזה ו-נעמי שמר, הלכו לעולמן.

זרים ומשוררים דגולים נפרדו מארץ החיים. מקומם לא נפקד בפנתיאון השירה והזמר בישראל. הבה נספוד להולכים בדרך מכובדת, תוך מתן כבוד לבני משפחתו ולחברים קרובים.

בואו לא נהפוך זאת ל’אבל לאומי’ כמו ברצח ראש ממשלתנו, יצחק רבין ז”ל.

______

*רות רזניק, היא פעילה חברתית ופוליטית ישראלית, מחלוצות המאבק באלימות נגד נשים בישראל, סופרת, משוררת, מתרגמת, מרצה ופעילת זכויות האדם, ממנהיגות התנועה הפמיניסטית בישראל וכלת פרס ישראל על מפעל חיים, עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

נכון להיום מכהנת הגב’ רזניק, בתור יושבת הראש של עמותת ל.א. – לחימה באלימות נגד נשים, אשר היא עצמה ייסדה בשנת 1977.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן